7 Reacties
5 maanden geleden
Heeft hij wel al eens op de wc gepoept of is dat echt te spannend?
Mijn zoontje vond dat ook wel heel spannend tijdens de zindelijkheidstraining en ik heb er een feestje omheen gemaakt.
Ik verklaar mijzelf ook voor gek, maar het heeft hier geholpen.. 😅
Wie weet helpt het om het luchtig op te pakken?
Ik zei dat zijn drolletje een hele diepe duik in de wc zou maken met een grote plons, dat is cool!
Het maakte hem toch wel nieuwsgierig en uiteindelijk hebben we gelachen om de (kleine) plons en samen de drol uitgezwaaid toen hij doorgespoeld werd 🙈😂
Vonden ze op de opvang overigens wel apart dat hij zijn drollen uitzwaaide 🤣 maar hij vond het daardoor niet meer zo spannend.
Ik weet niet of je er iets aan hebt.. snap wel dat het frustrerend kan zijn als je steeds moet verschonen en uitspoelen..
5 maanden geleden
Hier is onze dochter vanaf januari zindelijk, ook alleen met plassen. Wij hebben het lange tijd losgelaten en merken dat ze nu steeds vaker op de wc of het potje gaat poepen. Een beetje geduld houden en we gaan haar nu met een cadeautje belonen als ze 10x op de wc heeft gepoept.
5 maanden geleden
Mijn dochter deed dit ook niet, terwijl ze wel plas zindelijk was. Tweelingzus was wel direct vertrokken met poepen op de wc en ze stond dan enthousiast mee te juichen met de zus. Zelf vroeg ze altijd om een pamper of ze kakte in haar onderbroek. We hebben dit totaal losgelaten en nu op 3 jarige leeftijd is ze er ineens mee vertrokken! Elke keer als ze poept op de wc krijgt ze een plak tattoo (nu soms 4 op een dag🙈).
Ook hebben wij het boekje ‘doortrekken maar’ aangeschaft en dit veel voorgelezen. Ze was mentaal veel bezig met dat boekje en na een maandje ongeveer beginnende resultaat te zien en begon ze direct over het boek zodra ze haar poep wegspoelde!
4 maanden geleden
Kinderen kunnen dat heel eng vinden omdat het voelt alsof ze iets van hunzelf kwijtraken. Onze dochter had dit ook en met heel veel geruststellen, uitleggen, afleiden, is het uiteindelijk een paar keer gelukt. Er zijn wel boekjes over te vinden, het drollenland verhaal was hier interessant. We hebben allerlei dingen geprobeerd zoals op een luier of wc papier in een potje te poepen, handje vasthouden, met grote zus mee laten kijken. Na 3x dat het lukte werd het beter.