9 Reacties

één jaar geleden

Die van ons is nog allesbehalve zindelijk.. volgens mij is het ook best jong om al helemaal zindelijk te zijn, ze zal dit echt niet expres doen

één jaar geleden

Denk ook dat het misschien te vroeg is, het kan maar natuurlijk maar een terugval lijkt me ook heel logisch tot een bepaalde leeftijd. Misschien is er iets spannends gaande waar ze op reageert met een terugval? Sinterklaas bijvoorbeeld? Hier plast ze af en toe op het potje of wc en geeft dit zelf aan, we laten dit ook gewoon gaan. We willen volgend voorjaar/zomer er wel meer mee bezig gaan maar ze geeft hier ook aan dat poepen eng is, dit doet ze ook echt alleen in de luier.

één jaar geleden

Reactie op Aprilmom

Die van ons is nog allesbehalve zindelijk.. volgens mij is het ook best jon ...
Eens

één jaar geleden

Jou situatie is heel herkenbaar, onze dochter is ook 2,5 (van 8 april) en gaf deze zomer aan een grote meid te zijn en op het potje te willen. Dus wij zijn nu 4 maanden bezig. Overdag de luier uit en hetzelfde. Dagen dat het top gaat ze zelf zegt te moeten plassen en droog is. Maar ook dagen dat ze zo druk met spelen is en ongemakjes heeft. Als we dit willen voorkomen en we haar naar de wc meenemen, wordt ze wel geregeld boos.. Poepen is nog echt iets wat ze niet op de wc wil. We geven gaar in de middag een luier aan, zodat het op gang blijft. Want ze hield het met gemak 2 dagen op, toen we het bleven afwachten.... Geen wonder tips van mij, wij gaan maar gewoon mee met de flow. Ze zal vast op een bepaald moment helemaal zindelijk worden ;)

één jaar geleden

Ik denk dat je kindje het met 2,5 jaar al heel goed doet! Hier een zoontje van ook 2,5 en idd ook zelf vanaf 2 jaar interesse in potje etc en paar keer geplast, ook op de opvang zelf een aantal keer gepoept op het potje. Leek dus de goede kant op te gaan maar Mr. Geeft nu aan liever in zijn luier te plassen/poepen 🤷🏻‍♀️ Ik heb ook van alles al geprobeerd maar hij wil het niet. Ik ga het niet forceren, denk dat hij er toch nog niet klaar voor is en forceren / te veel druk erop leggen werkt denk ik averechts. Dus nu laat ik het even en we kijken over een paar weekjes wel weer :) het komt uiteindelijk goed! Ze zijn pas 2,5!

één jaar geleden

2,5 is zeker niet te jong! Ze zeggen zelfs hoe ouder je kind is hoe lastiger het word. Zelf heb ik de zindelijkheidsbox gebruikt en hier gaat het super goed met af en toe ongelukjes.. of toch beetje last van verstopping. Ik zou alleen met slaapjes een luier broekje aan doen en toch blijven motiveren op het toilet te gaan dmv aanmoedigen of stickers/cadeatjes. Geef je kind de kans om het zelf aan te geven door constant te zeggen: zeg jij het wanneer je moet plassen ? Het onderbroekje moet droog blijven !

één jaar geleden

Ik snap echt niet dat je de druk zo hoog heb liggen op een kind van 2,5. Dit kan ook alleen maar averechts werken

10 maanden geleden

Ik snap echt niet dat je de druk zo hoog heb liggen op een kind van 2,5. Di ...
Zij wilde het zelf. En sinds 1 week plast zij weer helemaal zelf op het toilet. Zij vraagt nog steefs om een luier om in te poepen en niemand die er druk op legt. Zij geeft de tempo aan, maar ik mag best hier overleggen toch? Of ik gelijk naar snachts moet doorpakken? Mijn kind is niet weg van stickers, hoe motiveer ik haar verder? Ik wil alleen haar helpen. En als het mij wat poeponderbroeken kan schelen, dan graag. 🤗

10 maanden geleden

Reactie op aprilbabyx

2,5 is zeker niet te jong! Ze zeggen zelfs hoe ouder je kind is hoe lastige ...
Dit was een goeie! Ik stuur haar niet meer. Denk dat 100x vragen vervelend werd. Zij gaat zelf naar de wc 🤗