3 Reacties

één jaar geleden

Hi mama, herkenbaar wat je vertelt. Ik heb dat ook meegemaakt met m’n zoontje. Maar je hoeft niet zorgen te maken. Het komt vanzelf wel weer. Hij moet ook weer even wennen dat hij weer terug is op de opvang. Hij doet dit ook op z’n eigen tempo. Zo ging het ook weer vanzelf met m’n zoontje

één jaar geleden

Reactie op Maddydebs

Hi mama, herkenbaar wat je vertelt. Ik heb dat ook meegemaakt met m’n zoont ...
Dankjewel voor je berichtje. We wachten het nog een paar keer af. Ik heb hem met een enorme schuldgevoel daar achtergelaten , na een gesprek met een leidster. Hij zou alleen ergens in een hoekje staan en absoluut niet willen spelen. Afgelopen maandag heb ik hem opgehaald en heeft hij wat minder gehuild en een klein beetje gespeeld. Hoe heb jij je zoontje geholpen om het toch weer leuk te hebben?

één jaar geleden

Gewoon de tijd geven. Thuis lekker oefenen dan komt het daarna ook wel in andere omgevingen. Als ouders kan je je kindje vaak veel beter verstaan dan anderen, dus waar jij 3 woord-zinnen hoort, herkent de gastouder misschien 1 woord tussen al het geluid van de andere kinderen. Voor de vakanties ging het toch ook goed, praatte hij ook nog niet. Waarin belemmerd het hem in het spelen? Kinderen van 2,5 zie ik nog geen hele discussies voeren, die kunnen vaak prima uit de voeten met ja, nee en gebarentaal.