6 Reacties

één jaar geleden

Ja. Wij hebben net zo'n driftkikker. Hij heeft mij al wel vaker als eens geslagen. Ik zeg elke keer weer opnieuw dat hij niet mag slaan en dat dat au/pijn doet. Heeft tot nu toe nog weinig effect. De begin van de peuterpuberteit en dat is niet altijd leuk helaas. Ik zie wel dat zijn woordenschat wat meer ontwikkelt, dat is wel leuk om te zien.

één jaar geleden

Reactie op Illbethereforyou

Ja. Wij hebben net zo'n driftkikker. Hij heeft mij al wel vaker als eens ge ...
Geweldig die peuterpubertijd he😅 Ik merk ook inderdaad de afgelopen 2 weken dat hij ontzettend veel met zn woordenschat bezig is. We blijven maar consequent zeggen dat het niet mag

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Van schattig naar boevenkoppie!!

één jaar geleden

Leer je kind coping strategieën om met boosheid om te gaan Laat hem zien hoe je even een paar diepe ademhalingen doet, tel hardop tot 10, etc. En laat dit soort dingen ook zien wanneer een discussie zich voordoet tussen jou en je partner bijvoorbeeld. Blijf vooral rustig en het is helemaal ok om even de kamer uit te lopen (is ook een coping strategie natuurlijk). Als je kind merkt dat jij gefrustreerd raakt wordt de driftbui vaak alleen maar erger.

één jaar geleden

Soms slaat die van mij ook maar ben hem bewust aan het maken over gevoelens, manieren hoe dat te doen en ook troosten.

één jaar geleden

Mijn zoontje van 20 maanden is ook zo sinds een maandje. Hij is niet perse een driftkikker, maar kan wel met spullen gooien of slaan als iets niet mag. Ik zeg hem ook elke keer dat het niet mag en dat hij moet aaien. Ik was op zoek naar iets waarmee ik dat ook kan laten zien. Toen vond ik een boekje ‘Niet slaan, Anna’. Via youtube laten zien en dat heeft denk ik een beetje effect gehad. Maar zijn woordenschat gaat ook flink vooruit en ik lees dat sommigen van jullie kindjes dat ook hebben. Ik denk echt wel dat het misschien daarmee te maken heeft ook, althans bij mijn zoontje. Al die informatie moeten opslaan, elke week weer nieuwe woorden leren (doet hij ook veel zelf) en wellicht de frustratie van al nieuwe dingen uiten door boos te worden. Is maar een gedachte…