297 Reacties

één jaar geleden

Oh, daar wordt ik midden in de nacht na de nachtvoeding toch wat sentimenteel van dat we in maand 9-10 elkaar nog zo kunnen steunen in dit topic 💪🏼 🙋🏽‍♀️ hallo nacht voeders

één jaar geleden

Ik vind het super! Ik voed op verzoek, geen idee hoe vaak exact... ik voed hem ook in slaap voor de dutjes en 's nachts komt hij toch nog heel vaak (om de 2 uur?) vragen. Dat laatste is soms frustrerend... 😜😅

één jaar geleden

Halo mamas Weet iemand hoe ik kan stoppen met de borst? Mijn kleine is zo afhankelijk dat ze niks anders meer wilt eten en alleen de borst maar wilt. Ze wilt opeens ook geen beood/groente

één jaar geleden

Kan het kloppen dat borstvoeding meer vult dan flesvoeding? Meen het ooit ergens gelezen te hebben. Maar ik ben aan het afbouwen en ze drinkt sinds deze week soms een fles kv van 180+6 maar aan een fles bv van 140 lijkt ze nog steeds genoeg te hebben.

één jaar geleden

Reactie op jeloejeloe

Halo mamas Weet iemand hoe ik kan stoppen met de borst? Mijn kleine is zo ...
Misschien extra geborgenheid nodig wegens pijntje of ziekte? Kun je beter even afwachten dan nu afbouwen

één jaar geleden

Sambal smeren op de bordt om af te leren??

één jaar geleden

Reactie op jeloejeloe

Sambal smeren op de bordt om af te leren??
Ohhhh zieligggg

één jaar geleden

Iemand ervaring met borstontstekingen en hoe lang duren deze? Tips zijn ook welkom! Mijn zoontje van 9,5 maand slaapt opeens langer dan normaal en drinkt minder dus had verstopte melkklier en nu beginnende borstontsteking. Ik voel echt n harde pijnlijke schijf in mn borst. Ik ben al aan t masseren/verwarmen onder de douche, ik slik lecithine, met de haakaa en Epsom zout aan de gang, en ik koel nadat ik de borst leeg heb gekolfd.

één jaar geleden

Reactie op nvvh

Iemand ervaring met borstontstekingen en hoe lang duren deze? Tips zijn ook ...
Mijn kraamzorg adviseerde ook masseren met een elektrische tandenborstel, om het los te schudden als het ware. Beterschap!

één jaar geleden

Reactie op jeloejeloe

Sambal smeren op de bordt om af te leren??
Grapje? Dat is kindermishandeling😳

één jaar geleden

Reactie op nvvh

Iemand ervaring met borstontstekingen en hoe lang duren deze? Tips zijn ook ...
Zelf geen ervaring gelukkig, maar ik weet wel dat vorig jaar de adviezen zijn aangepast bij een borstontsteking. Masseren wordt dan juist afgeraden. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/33-borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om Hopelijk is het snel over!

één jaar geleden

Reactie op Liek3

Kan het kloppen dat borstvoeding meer vult dan flesvoeding? Meen het ooit e ...
Ja dat kan zeker kloppen! De samenstelling van je borstvoeding verandert, die van poedermelk niet. Dus bijv. 100ml borstvoeding kan veel voedzamer zijn dan 100ml poedermelk.

één jaar geleden

Kolven jullie trouwens nog op werk? Ik vorige week voor het eerst niet meer, echt een mijlpaal haha. Vind dat wel echt fijn. Ging best goed, maar moest er wel even op letten dat ze daarna ales goed leeg dronk, want had toch nog wel enigszins volle borsten. Niet meer heel erg stuwing gelukkig. Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

één jaar geleden

Reactie op Bab96

Kolven jullie trouwens nog op werk? Ik vorige week voor het eerst niet meer ...
Ik kolf nog in de middagpauze op werk. De kleine man drinkt nog 2 keer in mijn afwezigheid dus ik "moet" wel. Maar ideaal is het niet, heb t gevoel alsof ik geen pauze heb

één jaar geleden

Sinds een week bijt mn dochter (9,5maanden) tijdens de borstvoeding in mijn linker tepel. Voorheen hielp het als ik haar in mn borst drukte (en hard nee zei), echter nu doet ze het al een tijd. Ik kijk hierdoor steeds meer op tegen de borstvoeding die ik nog geef om 19u, de nacht en om 6/7u. Kan er iets zijn? Bijv het dat ze aangeeft dat ze er klaar mee is, geen toeschietreflex krijgt of er te weinig inzit? Iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op Leenke

Sinds een week bijt mn dochter (9,5maanden) tijdens de borstvoeding in mijn ...
Ik had het ook een tijdje. Bij mij was het verkoudheid. Ze kon de borst niet goed vasthouden omdat ze adem wilde halen. De borst gleed dan uit haar mond. Om dit vast te houden ging ze dan bijten. Hier veel verbetering door de borst echt goed diep in de mond te doen. Grote happen haha. Nu ook met verkoudheid verbetering.

één jaar geleden

Reactie op Bab96

Kolven jullie trouwens nog op werk? Ik vorige week voor het eerst niet meer ...
Nog wel, maar soms maar 1 keer. Ik heb het idee dat mijn melk terugloopt? Hebben jullie dat ook? Doordat ze nu soms minder/geen trek heeft in bv, mijn productie langzaam minder geworden is. Soms kolf ik maar 100 ipv 160😶

één jaar geleden

Reactie op Bab96

Kolven jullie trouwens nog op werk? Ik vorige week voor het eerst niet meer ...
Nee, ik ben begonnen na 8,5 maanden met werken en nu krijgt mijn zoon 's avonds en 's ochtends bv en voor de rest vast voedsel. 'S nachts vaak ook nog een keer als hij slecht slaapt. Soms geeft mijn vriend een klein flesje (50 tot 80 ml) overdag. Omdat de voorraad in de vriezer terugloopt denk ik dat ik toch wat ga kolven op het werk. Kolven is bij mij nooit zo effectief geweest als live bv, dus veel levert het niet op. Mijn productie lijkt zich snel aan te passen. Heb eigenlijk nooit te kort voor live bv.

één jaar geleden

Reactie op Bab96

Kolven jullie trouwens nog op werk? Ik vorige week voor het eerst niet meer ...
Ik kolf nog tijdens de lunchpauze, en nog om 16:00 (maar dan neem ik mn laptop mee de kolfkamer in). Laatst had ik een teams meeting voorgezeten in de kolfkamer 😅 ging best goed moet ik zeggen (heb de Youha dus ze zagen niets). Als ik thuis werk kolf ik gewoon wanneer ik wil en werk ik door..

één jaar geleden

Thanks voor de tips mbt borstontsteking, hij is gelukkig voorbij (duurde 2 dagen) 💪🏻