1587 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Merel2

Wij zijn na 3 weken eindelijk helemaal naar live voeden gegaan. In het begi ...
Handjes inbakeren met een hydrofiele doek

2 jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts ...
Mij werd de tip gegeven een beetje te kolven voor de voeding. Als de spanning er vanaf is, lukt het aanhappen beter.

2 jaar geleden

Hoeveel komen jullie kindjes gemiddeld aan. Net Milan gewogen. Is maar 70 gr aangekomen in 1 week. Hij zit wel al ruim 200 gr boven zijn geboortegewicht en is nu 2,5 week oud

2 jaar geleden

Reactie op baby345

Hoeveel komen jullie kindjes gemiddeld aan. Net Milan gewogen. Is maar 70 g ...
Bij ons was ze in 4 dagen 170 gram aangekomen. Morgen weer een weegmoment, is dan een week geleden, dus ben benieuwd.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Marjolein_-

De biological al geprobeerd?
Jaa dat is onze standaard houding ivm snel toeschietreflex en gulzig kereltje hahaha. Vanmorgen liggend geprobeerd en dat ging wel aardig.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op kelly93

Handjes inbakeren met een hydrofiele doek
Voor zover ik weet mag je je kind niet ingebakerd voeden 😊

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op baby345

Hoeveel komen jullie kindjes gemiddeld aan. Net Milan gewogen. Is maar 70 g ...
Ons kindje is 840gram gegroeid in 24 dagen. Dus gemiddeld 250 per week

2 jaar geleden

Zijn jullie ook een uur lang bezig met voeden. M’n boy is negen dagen oud en hij valt na 5 min in slaap en ik krijg hem moeite wakker. Tussen twee voedingen door verschoon ik hem, maar het gaat zo stroef 🥹🥲

2 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding. M’n zoon is 19 dagen oud. Ik geef soort van op verzoek. Overdag maak ik hem wel wakker om de 3 uur. Soms s avonds als hij huilerig is, leg ik hem iets eerder aan, vaak valt hij dan daarna in slaap. In de nacht kijk ik het aan. Ik wordt dan vaak wakker van z’n sabbel geluidjes, dan leg k m gelijk aan. Vraagje: we hebben ook een valse start gehad door een laag HB waardoor hij bloedtransfusie moest. Ik heb toen altijd eerst 1 borst gegeven, toen luier verschonen (werd hij weer wakker van) en dan de andere borst. Hij is ook in 10 dagen tijd 500 gram aangekomen. Nu wil ik eigenlijk wel naar 1 borst per keer geven. Doen jullie dat ook? En verschonen jullie dan vooraf of achteraf? Vooraf lijkt me dat ze gaan huilen (want ze hebben honger), achteraf worden ze weer wakker misschien? En dan ook mogelijkheid tot spugen. En houden jullie de kleine ook altijd 30 min rechtop? Ik wel. Al met al gaat er veel tijd zitten in t voeden 🙈 Vind t ook wel heftig dat de kleine zo afhankelijk is van jou. Ik kolf ook eigenlijk niet. Dus mag elke keer komen opdraven als meneer hongerig is haha. Het is ons 2e kindje. M’n dochter wordt over een maand 2 en ziet mij steeds met een ander kind aan de borst. Ze vraagt op die momenten ook echt de aandacht. Zijn er meer mensen met een 2e en hoe gaan jullie met t oudste kind om? Ik kan elke keer een filmpje opzetten maar dat wil k eigenlijk zoveel mogelijk vermijden. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

2 jaar geleden

Reactie op Merel2

Voor zover ik weet mag je je kind niet ingebakerd voeden 😊
Oh? Waarom niet? Dit doe ik wel zelfs op aanraden van mijn kraamzorg??

2 jaar geleden

Reactie op LisaWee

Ik geef ook borstvoeding. M’n zoon is 19 dagen oud. Ik geef soort van op ve ...
Het wisselt of ik 1 of 2 borsten geef, maar aan de eerste zijde leg ik haar zeker 2 keer aan. Tussendoor boeren en evt verschonen, en daarna dus gewoon nog een keer aan dezelfde borst. Soms verschonen we vooraf als we haar al horen poepen. Maar eigenlijk is dat niet zo'n succes. Inderdaad veel huilen dan en bovendien poept ze gewoon nog een (of twee) keer tijdens of na het voeden 🙄

2 jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts ...
Ik dacht dat ik dood ging van stuwing en overproductie. Had 1x te lang gekolft en dag daarna keiharde volle borsten. Meteen gestopt met kolven. Ik kolfde hoogstens voor het voeden max 3 minuten de druk eraf zodat hij weer wou aanhappen. Ik koelde met spitskool uit de vriezen en natte maandverbandjes die ik ingevroren had. En ik gaf al voeding op verzoek. Onder de douche elke keer goed alle knobbels eruit gemasseerd en 2 dagen later was de erge druk eraf! Als je zoveel blijft kolven dan blijft het inderdaad

2 jaar geleden

Reactie op MamavanJM

Ik geef op verzoek. Overdag is dat ongeveer tussen de 2 a 3 uur en snachts ...
Ik heb ook veel teveel melk, Hoewel het ondertussen wel beter gaat. Mijn vroedvrouw zei me de eerste 4 weken niet te kolven omdat het de productie teveel stimuleert. Haar tip was om indien nodig onder de douche met de hand de spanning eraf te halen. Koelen na het voeden verlichtte iig de pijn wat. Maar als je al zoveel kolft wordt het wss lastiger en is het een kwestie van afbouwen. Kun je een lactatiekundige of andere professional om gericht advies vragen voor jouw situatie?

2 jaar geleden

Reactie op LisaWee

Ik geef ook borstvoeding. M’n zoon is 19 dagen oud. Ik geef soort van op ve ...
Hier is het 1 borst per keer en zodra hij in slaap valt (meestal na 10 a 15 min) ga ik hem verschonen. Hierna is hij weer even goed wakker en dan zet ik hem op dezelfde borst terug. Ik sluit meestal af met een "toetje" en dat is max 5 min nov even van de andere borst drinken

2 jaar geleden

Reactie op lisa486

Ik praat graag mee!! Mijn tweede kindje is nu 5 dagen oud. Mijn eerste was ...
Heerlijk van genieten dat het zo goed gaat!

2 jaar geleden

Na het kolven je borsten heel even koelen met ijscompressen is mij verteld ...
Wauw dat is mega veel! Pas je wel op voor een extreme overproductie met een ontsteking als gevolg. Wat is de reden dat je nog bij kolft?

2 jaar geleden

Wegens overproductie weer begonnen met blokvoeden (bij mijn 1e ook gedaan). Toeschietreflex heel hoog en komt veel melk vrij met voeden wat resulteert in veel lucht happen en krampjes. Ik geef met een voeding 2x dezelfde borst (tussendoor verschonen). Hierdoor krijgt ze niet alleen de voormelk maar ook de vette 'achter' melk. Beter verzadigd hierdoor en rustiger drinken. Dochter bijna 3 weken. Overdag om de 3 uur bijna stipt. 'S nachts soms zelfs 6 uur ertussen. 'S avonds kolf ik meestal helemaal leeg en een deel hiervan geven we met de fles. Ze clustert 's avonds vaak en we gaan rond 22u a 23u de nacht in. Ik laat eerdaags een bedel maken van mijn melk, als herinnering aan deze prachtige tijd🤩

2 jaar geleden

Zijn er ook mama's die probiotica innemen?

2 jaar geleden

Reactie op lisa486

Oh? Waarom niet? Dit doe ik wel zelfs op aanraden van mijn kraamzorg??
Omdat ze oa moeten kunnen ontdekken met hun handjes

2 jaar geleden

Reactie op MtB3

Zijn er ook mama's die probiotica innemen?
Yes, orthiflor start neem ik in!