25 Reacties

één maand geleden

Ik ga hetzelfde doen binnenkort. Ze weet al dat de speentjes mee terug naar Spanje gaan naar de pietenbaby's. Ik wil ik ieder geval beginnen met de dutjes overdag maar ik weet niet of daar bij jullie nog sprake van is.. ze heeft bij ons de speen echt alleen nog in bed. Maar laatste tijd vraagt ze er weer vaker om dus ergens heb ik ook zorgen hoe het zal gaan.. maar ook hoognodig ivm haar gebit! Ik lees qua tips met je mee!

één maand geleden

We hebben al enige tijd afgeleerd om het overdag niet meer te gebruiken, we zeggen dat het speentje enkel voor het slapen is. Slechts een dag of twee vroeg ze er vaak naar maar telkens van: nee speentje is voor slapengaan en ze begrijpt het nu. Overdag als ik haar speen vraag, staat ze die zelf af. En na al die maanden zelfs tijdens de nachts spuwt ze die na enkele minuten al uit en heeft niet meer echt nodig. Voor mij werkt dit voorlopig perfect zo , van zodra ze 3 jaar wordt, wil ik dan proberen adhv soort ritueel of afscheidsfeestje dat ze zelf afstand van neemt. Wanneer ze wat groter is en meer begrijpt.

één maand geleden

Wij hebben de spenen aan zijn nieuwe nichtje gegeven 2 weken geleden. Schoonzusje was in september uitgerekend. Van tevoren uitgebreid met hem besproken, tot in den treure herhaald. Spenen bij de baby gebracht. Waren voorbereid op de hel maar...niks😅 dikke anticlimax hahaha. Hij vroeg er wel naar en gezegd, nee spenen zijn bij de baby. Dus het kan ook heel erg meevallen

één maand geleden

Hier ook heel gehecht aan de speen. We gaan de speen naar 'paw patrol' opsturen

één maand geleden

Ooh ik zag hier ook zó tegenop! Hij kreeg een week geleden hand-voet-mond-ziekte met zo veel pijn in z’n mond dat hij zijn speen twee dagen niet kon gebruiken. Toen bedacht: laten we maar doorpakken. En het viel zo ontzettend mee. We hebben hem samen doorgeknipt. Hij heeft er nog een paar keer naar gevraagd, maar toen ik hem eraan herinnerde dat we hem hadden doorgeknipt was het goed. Geen traan gelaten. Niet echt advies (HVM-ziekte wens ik niemand toe 😉), maar hou moed! Misschien valt het mee.

één maand geleden

Wij hebben het al eens cold turkey geprobeerd, maar dat was drama. Laatst is hij gestopt en dit hebben wij gedaan: Ik heb elke nacht een groter gat in de bibs speen geknipt en gezegd dat hij kapot ging. Elke avond zei ik ook van ga je hem in de prullenbak gooien? Uiteindelijk zat er bijna niets meer aan en hij zei zelf ook telkens mama speen kapot! Toen vroeg ik het weer en ging hij hem zelf weggooien. De avond was even lastig, maar telkens zeiden we dat hij kapot was, in de prullenbak zat en er geen nieuwe meer was. Hij mocht van ons wel een auto uitzoeken om bij hem te slapen (hij heeft niet veel met knuffels) en na 2 dagen vroeg hij er niet meer om en ondertussen is hij het helemaal vergeten. En die speen was echt z'n favoriete ding op de wereld.

één maand geleden

Wij hebben de machouyou ingezet. Ingezet zoals op hun website staat. Twee dagen huilen en daarna was het voorbij. Hoeft nu ook geen speen meer. Neemt de ‘grote jongens speen’ wel mee maar doet hem niet meer in. Viel ons alles mee.

één maand geleden

Reactie op meikevdhoeven

Wij hebben de machouyou ingezet. Ingezet zoals op hun website staat. Twee d ...
Was hij ook zo gehecht aan de speen? Afgelopen nacht moesten wij er namelijk al uit omdat meneer zijn speen kwijt was... Wat een ellende ..

één maand geleden

Vandaag onze dochter (2,5 jaar )uitgelegd dat ze een grote meid is en dat we vandaag afscheid gaan nemen van haar speen. Ik gaf aan dat we haar speen gaat planten en dat er een hele mooi bloem/plant zal komen. Ze zei nee mama, geen plant, speentje in de prullenbak🙈ze pakte de speen en gooide hem in de prullenbak en vroeg om een kadootje😅😂 Tot nu gaat het goed, hopelijk blijft het zo.

één maand geleden

Wij zijn gisteren gestopt (28 apr 2022) en ik zag er ook enorm tegenop! Ze was compleet verslaafd aan. Al heel lang alleen 's nachts maar altijd als ik ging kijken zat hij in de mond. Ook de spraak bleef achter bij ons en hetzelfde wat jij aangeeft, vergroeid gebitje. We hebben na het middagdutje de spenen ingepakt, versierd met stickers en bij de prenatal mocht ze een nieuwe slaapknuffel uitkiezen. De spenen gaf ze zelf af bij de kassa voor een baby'tje zei ze. Ze was ook supertrots op de nieuwe knuffel. Met naar bed gaan was ze wel even erg verdrietig maar mijn man en ik zijn afwisselend even bij haar gaan zitten en een half uur na de normale bedtijd sliep ze. Hele nacht doorgeslapen tot 06:15. Dat was even slikken want ze was een uitslaapster maar ik heb 't idee dat ze dan vaak al een uur rechtop zat te sabbelen op die speen, nog een reden dus om 'm weg te doen. Ben benieuwd hoe het straks gaat maar tot nu toe valt het me alles mee!

één maand geleden

Reactie op Flippie26

Was hij ook zo gehecht aan de speen? Afgelopen nacht moesten wij er namelij ...
Ja was erg gehecht aan zijn speen.

één maand geleden

Wij zijn vorige week cold turkey gestopt. Mijn vriend heeft ze zonder iets te zeggen uit bed gehaald 🙈 Zoontje ging zonder mopperen slapen. Als hij wakker wordt zoekt hij er nog steeds wel om. Biep weg zegt hij dan haha. Het enige lastige is het middagdutje, die weigert hij nu af en toe. Maar al met al valt het mij reuze mee.

één maand geleden

Hier ook cold turkey gestopt het heeft even 2 weken wat moeite gekost,maar zelf was hij ook super trots

één maand geleden

Hier ook cold turkey. Zoontje beet de spenen steeds stuk toen gestopt met nieuwe kopen. Laatste speen weggehaald. Dacht dat het heel moeilijk zou worden want hij gebruikte de speen ook als knuffel maar was eigenlijk geen enkel probleem. Hij vroeg er 1x naar en daarna was het klaar

één maand geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Wij hebben gisteren de spenen opgestuurd naar 'paw patrol'. Gisteravond was ze helemaal overstuur. Uiteindelijk bij ons in bed in slaap gevallen (wat nooit gebeurt) en konden we haar in bed leggen waar ze hele nacht heeft doorgeslapen. Nu is ze weer helemaal overstuur maar ze heeft nu wel al een nacht zonder speen geslapen dus wil er nu ook niet aan toegeven ook al is het heel zielig..

één maand geleden

Reactie op MML22

Hoe gaat het nu bij jullie? Wij hebben gisteren de spenen opgestuurd naar ' ...
Het is echt even pittig... niet toegeven want dan moet weer opnieuw beginnen. Mijn man is daarin wat harder, die zegt kom op je bent grote jongen nu lekker gaan slapen, straks leuke ook dingen doen.

één maand geleden

Reactie op Rura

Het is echt even pittig... niet toegeven want dan moet weer opnieuw beginne ...
Ja merk nu wel dat iets makkelijker wordt. Ze is nu wel gewend dat ze met papa op ons bed in slaap mag vallen. Maar dat nemen we dan maar even voor lief 🤣

één maand geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben er een aantal weken geleden een gat in geknipt. Hem vervolgens gegeven, toen zei ze: mama tut kapot, papa maken? Uitgelegd dat we hem niet meer kunnen maken. Toen liep ze naar de prullenbak en heeft ze hem weg gegooid. Vroeg er ‘‘s avonds bij het naar bed gaan 1x om en daarna nooit meer.

één maand geleden

Dochtertje 2,5 jaar. Nu al een maand gestopt met de speen. Verhaal erachter: de maan is haar speentje komen ophalen en die gaat ie geven aan een baby die nog heel klein is. Speentjes zijn voor baby’s en zij is nu een grote meid. Eerste 2 weken heeft ze het snachts nog wel wat moeilijk gehad maar dan uitleggen dat t speentje bij de maan is en ze heeft ook een kaartje gekregen zgn van de maan dat ie trots op haar is. Soms wilt ze nog wel met haar speendoekje friemelen in bed. Ze heeft ook een zusje 1,5 die nog wel een speentje heeft, ze geeft haar haar speentje als ze huilt en zegt dat zij nog een baby is. Dus ze snapt het wel. Ik had er totaaal geen kracht voor om te beginnen hiermee maar ben blij dat ik het niet meer heb uitgesteld. Succes en het komt goed

één maand geleden

Nou even een update! Sinds gisteren gestopt. Een klein stukje uit zijn speen geknipt en hij wil er niks meer van weten. Als iemand ernaar vraagt zegt hij: is kapot.. Overdag gaat het goed en afgelopen nacht ook doorgeslapen (1x eventjes huilen). Maar het in slaap komen is echt een ding... Zo zielig