56 Reacties

één jaar geleden

Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis na de bevalling van mijn dochter en dus enkele dagen niet thuis was geweest zei mijn buurvrouw tegen me: Ale, nu dacht ik echt dat je was gaan bevallen... Mijn man kwam iets achter me aangelopen met onze dochter en mijn buik was nog opgezwollen 🙈

één jaar geleden

Nou toevallig gisteren kreeg ik (vind ik) een stomme opmerking naar mijn hoofd. Ik ben een alleenstaande mama van een lieve jongen van bijna 8 maanden oud. Tijdens de zwangerschap heeft de vader laten weten het niet zien zitten en meerdere omstandigheden. Achteraf zijn we veel beter af! Maar goed, ik kwam een gezamenlijke oude kennis tegen en die zei ohhhh wat lijkt hij op zijn vader zeg! Vind je dat niet erg??? Uhmm wat moet ik eraan doen dan?? Ik vond dit z'n stomme opmerking 🙄 Ik ben super trots op mijn kleine prins, en ja hij lijkt wel op zijn vader maar ook veel op mij gelukkig!

één jaar geleden

Helaas gaan de nachten voor ons nog niet helemaal lekker. Toen ik dit op kantoor aangaf en vertelde dat ik erg moe was kreeg ik van een collega te horen: “Oh, vandaar die grote wallen!” Thanks. Had ik zelf nog niet gezien. 😒

één jaar geleden

"So jij bent wel dik geworden he. Hoe oud is die kleine nu? 7 maanden, dan mag het er ondertussen wel vanaf zijn of niet!" 😭😡

één jaar geleden

Dochter nu 7 maanden, collega vroeg waar ik het zo druk mee had dan....

één jaar geleden

Oh en mijn zus: ze moet wel nu al je emoties kopiëren en gezichtsuitdrukkingen want anders wordt ze later een narcist. 😳🙋‍♀️ Ze was toen 3 maanden.

één jaar geleden

Reactie op Nikievw

Oh en mijn zus: ze moet wel nu al je emoties kopiëren en gezichtsuitdrukkin ...
Whut?

één jaar geleden

Eerste keer weer alleen naar een verjaardagsfeest na de bevalling: "oh hoe gaat het met jou? Hoelang moet je nog?" - kijkt naar mijn buik - "Hij is nu 8 weken Linda, bedankt."

één jaar geleden

Vind de 'en wanneer ga je stoppen?' behoorlijk stom zodra ik vertel dat ik borstvoeding geef. 🙈

één jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Whut?
😂 Jup. Ze kwam net uit een relatie met iemand die zij tot narcist gedoopt had omdat hij niet verder wilde. Ze is er nog steeds mee bezig. Dochter is nu 8 maanden en hoor nog steeds dat het toch wel goed is dat we zoveel met haar doen en dat ze zo goed spiegelt want anders kan ze 'narcisme' ontwikkelen. 🤦‍♀️ Ik heb haar verteld dat het zo niet werkt maar ze hoort me (nog) niet. Te veel liefdesverdriet nog en mijn opvoeding ligt nog regelmatig onder een vergrootglas zodat ik geen Narcistje in de dop aan het opvoeden ben...😅 gelukkig wonen we ver weg

één jaar geleden

Reactie op Olivia15

Vind de 'en wanneer ga je stoppen?' behoorlijk stom zodra ik vertel dat ik ...
Maar echt!

één jaar geleden

En wanneer gaan jullie voor een tweede? Uhh. Ze is nu 7 maanden en dat gaat je niks aan denk ik dan 😅

één jaar geleden

"Nu pas kruipen? Dat is laat, maar geen zorgen misschien haalt ie dat later wel weer in hoor" 7 maanden laat voor kruipen??! 😂😂

één jaar geleden

En terwijl ze zag dat ik borstvoeding geef: "Tja er zijn ook moeders die geven borstvoeding tot 7 jaar" Ja dat klopt, maar deze baby is 7 MAANDEN. Dus wat bedoel je? Allebei van mijn lieftallige schoonmoeder

één jaar geleden

De verpleegkundige van het consultatiebureau maakte een stomme opmerking over onze dochter. Ze moest op haar buik liggen en haar hoofd omhoog houden. Toen zei ze zoooo dat dat haar lukt met zo'n groot hoofd omdat ze met alles bovengemiddeld was. Ik wist even niet wat ik moest zeggen maar vond het zo gemeen dat ze dat zei😔

één jaar geleden

En terwijl ze zag dat ik borstvoeding geef: "Tja er zijn ook moeders die ge ...
Schoonmoeders lijken wel iets tegen borstvoeding te hebben of zo 😂 die van mij, toen onze dochter 3 maand was ook, en wanneer ga je stoppen want het wordt wel tijd hè? Nu durft ze het precies niet meer vragen 😂 en dan tegen mijn man natuurlijk: ja dat ze niet doorslaapt komt door de borstvoeding

één jaar geleden

Reactie op Laura Okken-Gustin

De verpleegkundige van het consultatiebureau maakte een stomme opmerking ov ...
Waaaatt

één jaar geleden

‘Ze is wel groot!’ Nee. Ze is súper gemiddeld. Het kind heeft gewoon een bos haar van hebikjoudaar en is borstgevoed dus goed in het spek. Ik weet niet waarom, maar deze opmerking hoor ik heel vaak en triggert mij ontzettend🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op lianne1985

‘Ze is wel groot!’ Nee. Ze is súper gemiddeld. Het kind heeft gewoon een b ...
Oh dat herken ik! Net nog: “Hollands welvaren hoor!” Als onze baby iets níet is, dan is het mollig. Ze heeft wel lekkere wangetjes. Als mensen zoiets zeggen dan hoor ik: “zozo, wat een bolle baby!” Triggert mij ook, misschien omdat ik zelf altijd struggle met mijn gewicht.

één jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Oh dat herken ik! Net nog: “Hollands welvaren hoor!” Als onze baby iets ní ...
Dat horen wij ook heel vaak over onze dochter. "Hollands welvaren" terwijl onze dochter ook niet dik is alleen bolle wangetjes heeft en bovengemiddeld is met lengte en gewicht.