56 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben een tweeling, twee meiden. Hoe vaak ik niet moet horen wanneer gaan jullie voor een jongen? Alsof mijn meiden niet goed genoeg zijn...

één jaar geleden

Vanuit de omgeving steeds de reactie gekregen dat mijn moedermelk niet voldoende is en dat ik mijn dochtertje laat verhongeren.. terwijl de consultatie aangeeft dat ze goed gezond groeit volgens haar eigen groei lijntje.

één jaar geleden

Collega van mijn werk wou zich zelf even moeien over het feit dat mijn dochter maar drie dagen in de week naar de opvang gaat. Ik kreeg de opmerking “ ja mijn dochter moet ook haar kindje heel de week naar de opvang doen, en ook heel de week gaan werken”… dochter verdiend dan ook wel twee keer zoveel dan mij maar oke😑

één jaar geleden

Ik kreeg 2 weken na de geboorte van onze dochter een netvliesloslating waardoor ik met spoed geopereerd moest worden aan mijn oog. Na de operatie moest ik verplicht 24/7 een week lang op mijn linkerzijde liggen, alleen rechtop om te plassen oid... De oogarts zei 'gelukkig heb je toch niks te doen nu je verlof hebt' Uhhh... Nee joh met een baby van 2 weken heb je niks te doen & kun je hele dagen plat liggen zonder te bewegen. 😑

één jaar geleden

Reactie op MariekeZ

Schoonmoeders lijken wel iets tegen borstvoeding te hebben of zo 😂 die van ...
Haha omdat ze jaloers zijn dat zij het zelf niet zolang volhielden😂

één jaar geleden

Vakantie aanvragen aan mijn werkgever en de opmerking krijgen "maar je hebt net 4 maanden vakantie gehad"..🥲

één jaar geleden

Reactie op MTKR

Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis na de bevalling van mijn dochter en d ...
Oh herkenbaar... mijn zwager vroeg of er 1 was blijven zitten kon hem wel wurgen zoiets zeg je toch niet🤨

één jaar geleden

Van schoonmoeder toen mijn kind 4 weken oud was en zei tegen mij: Je moet wel met hem wandelen hoor want frisse lucht is goed voor hem.. Dat bepaal ik zelf wel

één jaar geleden

2 weken geleden een collega.. zat aan mijn buik en vroeg of ik misschien weer zwanger was.. 🙄 (zoontje 6,5 maand)

één jaar geleden

Als ik met de tweeling ga wandelen, dat mensen altijd vragen...is het een tweeling?🤔 Of dat ze meteen zeggen...o een tweeling, is wel pittig zeker he? 😴

één jaar geleden

Wij hebben mixed kindjes en er word bijna altijd gezegd door mensen die niet in onze kennissenkring zitten maar wel eens spreken. Sooo ze lijken helemaal op jou en totaal niet op je man. Omdat ze een kleurtje hebben betekent het niet dat ze geen genen van mijn man hebben meegekregen. En ze lijken overigens allebei heel erg op mijn man, ze hebben alleen een getint huidje 😅

één jaar geleden

Wij hebben mixed kindjes en er word bijna altijd gezegd door mensen die nie ...
Herkenbaar! Hier ook mixed, maar dan met man die Aziatisch is. Momenteel heeft m’n dochter meer mijn huidskleur en lichte ogen (zoals bijna elke baby) “ja lijkt helemaal niet op je man he”. Uhm, jawel, je moet alleen ff niet zo focussen op de huidskleur, want de rest lijkt sprekend.

één jaar geleden

Stond naast een zwangere vriendin bij het koffie halen na de kerkdienst. Zegt de koffiedame tegen mijn vriendin :'wat een mooie buik heb je', ik sta ernaast ook zwanger. De koffiedame kijkt mij aan; 'ja jij hebt ook een mooie buik hoor, maar dat is anders'....🙄

één jaar geleden

Reactie op souraya1996

Helaas gaan de nachten voor ons nog niet helemaal lekker. Toen ik dit op ka ...
Hier net zo en dan krijg je de opmerking 'ja, jij wilde kinderen'. Hele fijne opmerking waar je echt op zit te wachten....😅

één jaar geleden

Reactie op Kimhmn

Vakantie aanvragen aan mijn werkgever en de opmerking krijgen "maar je hebt ...
Ooehh die opmerking herken ik 😅. Ik werd ook even boos op mijn collega (die notabene zelf ook 2 kleine kids heeft) toen hij dat zei.

één jaar geleden

Oe de 'weet je zeker dat het er maar 1 is' als je zwager bent. 🤦‍♀️🤦‍♀️

één jaar geleden

Toen mijn zoon bijna een jaar was had hij even een vervelende periode waarin hij veel in mijn gezicht deed slaan. Het ging niet hard maar vervelend was het wel. Ik kreeg daar een keer de opmerking over: 'sla hem maar een keer goed terug in zijn gezicht...dan leert hij het wel af.' 😳 En bij mijn dochter vanmorgen nog de opmerking gehad 'dat ze niks te kort komt zo te zien, ze heeft zo'n bolle wangen'. Ik vertelde dat we soms nog wat moeite heeft met de hapjes. Met geluk krijgen we er 50 gram groenten in en een paar muizenhapjes brood.

één jaar geleden

Reactie op Nikievw

Oe de 'weet je zeker dat het er maar 1 is' als je zwager bent. 🤦‍♀️🤦‍♀️
Lijkt me verschrikkelijk irritant. Vond zelf de "wat een bescheiden buikje" ook heel stom.

één jaar geleden

Reactie op Olivia15

Lijkt me verschrikkelijk irritant. Vond zelf de "wat een bescheiden buikje" ...
‘Wat een bescheiden buikje’ heb ik ook zoveel gehoord en vond het verschrikkelijk. Als ik nu vrouwen zie met een grote, bolle buik vind ik het echt jammer dat ik dat niet gehad heb. Al had ik nu al genoeg lichamelijke klachten en kan me voorstellen dat die erger zijn als je groter wordt. Ik word helemaal gek van mensen die zeggen het slaapgebrek te begrijpen ‘want ik slaap ook zo slecht’. Je kan tenminste wel in bed blijven liggen. 😂 Oh en: een vriend van ons maakt ongeveer iedere keer dat we m zien vergelijkingen tussen onze dochter en hun hond. 🤯

één jaar geleden

- Ga je nog door voor een meisje? - Jammer hè dat het alweer een jongetje is.. - Oh wat een klein buikje, groeit deze ook niet goed? - Geef hem maar minder eten, van het dysmatuur niets meer te zien… Nou heb je effe? Ik heb nog wel meer rare opmerkingen gehad 😂😂😅