25 Reacties

één jaar geleden

Onze kleine heeft al meerdere bijnamen: frummel, aapje,kruimel, lieveling en zo nog een aantal. Op het begin maakte ik me ook wel druk. Heb het nu gewoon los gelaten. De bijnamen zullen straks toch niet meer genoemd worden zodra de kleine er is

één jaar geleden

Goh nier fijn niet aangezien wij de bijnaam zelf kiezen. We noemen hel karbonkel, ventje mannetje, frummel.

één jaar geleden

Zonde om je hier druk over te maken. Het is gewoon lief bedoeld.

één jaar geleden

Ach over een halfjaar ben je alweer vergeten dat je überhaupt een bijnaam voor je ongeboren kind had.

één jaar geleden

Maak er een grapje van. Bedenk zelf een krankzinnige bijnaam en verbeter haar elke keer heel boos. NEE MAM, het is "KIPCORN"!!

één jaar geleden

Ik denk dat het gewoon een leuk bijnaampje is voor je moeder, maar ik vraag mij af wat je hier aan niet leuk vind? Word het een donker kindje?.. speelt dat hierbij een rol want dan zou ik dat inderdaad begrijpen dat je dat niet zo heel fijn vind overkomen

één jaar geleden

Ik begrijp je wel❤️ het is niet leuk als je die bijnaam niet fijn vind en zeker ook als je het ongepast vind. Als dit je blijft storen moet je, tegen je mama zeggen dat ze beter geen bijnaam geeft. of een bijnaam die jij wel mooi vind wel mag gebruiken.

één jaar geleden

Zo had ik een vriendin die mijn babynichtje altijd 'ratje' noemde 😂. Vond ik zelf niet zo passend bij een baby, maar boeiend. Aapje vind ik wel lief, ik zou me er zelf eigenlijk niet zo druk om maken haha. Al zou het fijn voor jou zijn als je moeder het in ieder geval niet wil doen bij de verloskundige als jij je daar niet prettig bij voelt.

één jaar geleden

Och dat is toch niet erg.... Zo gaat jullie baby ja niet echt heten. Wij noemen haar Piebelientje 🤣

één jaar geleden

Reactie op Sissi27

Ik denk dat het gewoon een leuk bijnaampje is voor je moeder, maar ik vraag ...
Ik ben Indonesisch en hoewel ik nu helemaal mijn kleurtje ben verloren (en mijn vriend wit is) is er een kans dat mijn dochter een tintje krijgt zoals haar tante, ooms en ik (als we dan naar vroeger kijken). Ik snap ook heel goed dat het lief bedoelt is, maar ik vind het in het openbaar niet fijn. Ben zelf op de lagere school ook wel eens zo genoemd, en ik denk dat niet dat zij het toen ook lief bedoelde.

één jaar geleden

Reactie op adrianalief

Ik ben Indonesisch en hoewel ik nu helemaal mijn kleurtje ben verloren (en ...
Wellicht als je dit zo uitlegt aan je moeder, dat ze het beter begrijpt en dat het jou dus kwetst.

één jaar geleden

Reactie op stefanieamber

Maak er een grapje van. Bedenk zelf een krankzinnige bijnaam en verbeter ha ...
Vind ik wel een goeie 😂😂

één jaar geleden

Reactie op adrianalief

Ik ben Indonesisch en hoewel ik nu helemaal mijn kleurtje ben verloren (en ...
Nee begrijp ik helemaal en daar zou ik mij inderdaad ook niet prettig bij voelen. Aangeven dat je dit woord dus gewoon niet fijn vind en niet associeert met een liefkozend woord❤️

één jaar geleden

Reactie op adrianalief

Ik ben Indonesisch en hoewel ik nu helemaal mijn kleurtje ben verloren (en ...
Zoals je het nu uitlegt, zou ik dat ook bij je moeder doen. Daardooe krijg je meer begrip dan wanneer je alleen zegt dat je het niet fijn vindt. Mijn moeder heeft mijn kinderen ook een bijnaam gegeven. Mijn dochter is een tuinkabouter en m'n zoon een trol Ik noem mijn dochter vaak Draakje en zoon m'n Aapie. Mijn schoonzusje heeft deze baby omgedoopt tot pinguin omdat ze op een echo hem heel erg op een pinguin vond lijken 🙈 En iedereen heeft dat nu overgenomen🤣

één jaar geleden

Reactie op adrianalief

Ik ben Indonesisch en hoewel ik nu helemaal mijn kleurtje ben verloren (en ...
Dan snap ik het wel dat je geen fan bent van die bijnaam, al helemaal roepen in het openbaar. :-) Ik zou het inderdaad bespreken, goeie tips geeft iedereen.

één jaar geleden

Reactie op stefanieamber

Dan snap ik het wel dat je geen fan bent van die bijnaam, al helemaal roepe ...
Sluit ik me heel erg bij aan! Dankje iedereen voor t reageren, had t toch anders moeten verwoorden.. Maar het is nu gelukkig uitgesproken en ze begreep me wel :)

één jaar geleden

Vriendin van me, noemt de kleine al vanaf het begin bubbeltje, ik gebruik het nu 18 weken later steeds... Veel te bang om, de naam die we hebben gekozen te verpraten 🙈 Denk dat moeders gewoon lekker enthousiast is in deze en dat ze enorm trots is 😉

één jaar geleden

Ik heb zelf een werktitel bedacht en die aan iedereen laten weten. Dus mijn baby heet Panda tot ze geboren is. Mijn moeder is juist de enige die dat maar raar vond en er niet aan meedoet...

één jaar geleden

Je maakt je helemaal niet druk om niks. Het is jouw gevoel, jouw associatie en jouw baby. Als jij je er niet fijn bij voelt, is dat alle reden die je moeder nodig zou moeten hebben om het niet meer te doen. Je geeft een grens aan, dat is top!

één jaar geleden

Reactie op adrianalief

Ik ben Indonesisch en hoewel ik nu helemaal mijn kleurtje ben verloren (en ...
Ah dan wordt het al wel weer anders.. Dan aangeven dat je het zeer zeker niet prettig vind🥰