1004 Reacties

één jaar geleden

Vraagje.. Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven. Nu heb ik nog helemaal geen lekkende tepels. Alleen bij het geven van wat druk een mini druppeltje vocht of melk. Nu lees ik berichten over alvast handkolven enzovoorts. Begin nu toch wel te twijfelen of mijn melkproductie wel goed op gang zal komen.. ?

één jaar geleden

Reactie op Jezs1

Vraagje.. Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven. Nu heb ik nog hele ...
Ooohh ik heb precies hetzelfde... Hier ook nog niks.

één jaar geleden

Reactie op Lisette-3

Ooohh ik heb precies hetzelfde... Hier ook nog niks.
Hoi, zegt helemaal niets over je productie na de geboorte van je kindje hoor. Mocht je er naar op zoek zijn: ik vind Teddy Roorda (lactatiekundige) hele fijne en zinvolle info over borstvoeding geven. Zie haar insta.

één jaar geleden

Reactie op Jezs1

Vraagje.. Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven. Nu heb ik nog hele ...
Nee, dat zegt inderdaad niets. Er zijn mensen die op voorhand veel lekken en waar het helemaal niet zo vlot loopt eens de baby er is en er zijn mensen die niets gelekt hebben en waar het loopt als een trein. Geen zorgen maken! Ik vind het lekken op dit moment eerlijk gezegd vooral vervelend 😅 dus met eventueel al wat te gaan handkolven op het laatste probeer ik er toch nog iets zinvol van te maken..

één jaar geleden

Reactie op Sjaan123

Hoi, zegt helemaal niets over je productie na de geboorte van je kindje hoo ...
Dankjewel! Ga ik opzoeken 😁😁

één jaar geleden

Reactie op Jezs1

Vraagje.. Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven. Nu heb ik nog hele ...
Dat zegt niks. Ik heb dat bij mijn eerste ook niet gehad en die is geboren met 41+6 en ging echt prima. Was meer dat mijn zoontje moeite had eerste week met drinken maar erna ging het super goed.

één jaar geleden

Reactie op Jezs1

Vraagje.. Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven. Nu heb ik nog hele ...
Dat zegt helemaal niks, Ik ben bevallen op 33 week, (borsten zijn niet echt gegroeid, had mijn oude bhS aan maatje 75A. Niet voor gekolft niks, de kleine was geboren direct aan het kolven gegaan( hij lag nog in de couveuse kon niet anders) het is bij mij heel snel op gang gekomen. 1ste dag direct al 20ml.

één jaar geleden

Reactie op Jezs1

Vraagje.. Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven. Nu heb ik nog hele ...
Ik heb nooit lekkende borsten gehad tijdens m’n zwangerschappen. Alleen toen onze kindjes waren geboren had ik hier last van in het begin voornamelijk (maar ook tijdens bv orgasmes 😬). Ik heb onze kindjes ieder 2 jaar borstvoeding gegeven. Enige keer dat ik iets wits zag was toen ik in een borst kneep uit nieuwsgierigheid en ik pril (ik denk 7 weken of zo) zwanger was. Geen zorgen hoor. En ook denken sommige mensen dat als je geen cup F hebt dat je melkproductie minder zal zijn. Nou nee, hier vrij kleine borsten-cup B (die wat voller/groter zijn nu) en iedere keer een zeer goede melkproductie gehad vanaf dag 1 ☺️

één jaar geleden

Reactie op BabydiGrande

Hoi! Ik ben vandaag begonnen met handkolven van colostrum, nu 37 weken zwan ...
Is hier een speciale reden voor eigenlijk? Ik heb me hier nooit in verdiept. Wij krijgen ons derde kindje. Heb nooit voordat onze kindjes geboren waren gekolfd of iets. Ben hier wel serieus benieuwd naar ☺️

één jaar geleden

Reactie op gelukkigevrouw🍀

Is hier een speciale reden voor eigenlijk? Ik heb me hier nooit in verdiept ...
Prenataal kolven wordt aangeraden wanneer de kans op te weinig productie groot is, in mijn geval door een borstoperatie. Door, als het lukt, een voorraadje aan te leggen kan je je kindje de eerste dagen in ieder geval voeden met eigen melk.

één jaar geleden

Reactie op gelukkigevrouw🍀

Is hier een speciale reden voor eigenlijk? Ik heb me hier nooit in verdiept ...
Vroedvrouw zei hier ook dat het zinvol kan zijn als je zwangerschapsdiabetes hebt. Omdat die baby's in het begin soms ook wat suikerspiegelingen hebben en daardoor nood hebben aan iets meer voeding al die eerste dagen om de suiker op peil te houden en de productie dat niet altijd al aan kan. Ik ga het waarschijnlijk proberen en heb geen van deze echte redenen. Maar ik lek gewoon echt heel veel momenteel en vind het zo zonde precies om er niks mee te doen 😅

één jaar geleden

Reactie op Emily85

Prenataal kolven wordt aangeraden wanneer de kans op te weinig productie gr ...
Ah zooo, nooit geweten. Dank voor je reactie ☺️

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Vroedvrouw zei hier ook dat het zinvol kan zijn als je zwangerschapsdiabete ...
Ah oké. Ik heb ook geen enkele reden om dit te doen, maar kan me wel voorstellen dat lekken en er niks mee doen zonde is. Komt vast helemaal goed ☺️

één jaar geleden

Reactie op gelukkigevrouw🍀

Is hier een speciale reden voor eigenlijk? Ik heb me hier nooit in verdiept ...
Ik heb er ook geen echte reden voor. Maar ik vind het idee fijn. Bij de eerste ook niet nodig gehad. Toch doe ik het weer, stel met veel bloedverlies of als je op de ok gehecht moet worden, dan kan je man het kindje fingerfeeden. ☺

één jaar geleden

Halen jullie van tevoren kunstvoeding in huis mocht het niet lukken met borstvoeding, of pas na het proberen? Zwanger van ons eerste kindje dus wat is wijsheid 🤔

één jaar geleden

Halen jullie van tevoren kunstvoeding in huis mocht het niet lukken met bor ...
Ik heb een doosje met 3 sachets van nutrilon in huis gehaald (nog geen 3€ bij etos). Zo is er iig iets in huis mocht het nodig zijn, maar niet dat ik straks een heel blik voor niks heb gekocht.

één jaar geleden

Halen jullie van tevoren kunstvoeding in huis mocht het niet lukken met bor ...
Ik heb beide keren 1 pak kunstvoeding gehaald. En moeten gebruiken ivm bijvoeding de eerste dagen omdat mijn meisjes niet goed aanhapte

één jaar geleden

Reactie op Koco

Ik heb een doosje met 3 sachets van nutrilon in huis gehaald (nog geen 3€ b ...
Ja dit hebben wij ook gezien een blik beperkt houdbaar is wanneer geopend.

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik heb er ook geen echte reden voor. Maar ik vind het idee fijn. Bij de eer ...
Oké ☺️ Nooit bij stilgestaan of over gehad met bv m’n verloskundige. Maar ik kan het wel begrijpen. Leuk dit topic 🙏

één jaar geleden

Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met bv. Vanwege de vroeggeboorte van m’n dochter ben ik gaan kolven, ze is niet sterk genoeg om uit de borst te drinken. Dus zij drinkt mijn borstvoeding uit een flesje, en dit gaat heel goed. Mijn bv is ook goed op gang. Alleen sinds gisteravond heb ik aan 1 kant een zere knobbel onder m’n oksel, ook aan de andere kant zit er nu een knobbel. Ook doen m’n borsten best wel pijn. Ze staan behoorlijk op spanning. Heeft iemand tips om de pijn wat te verlichten?