1007 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Dsnv10

Morgen 40 weken en helaas heeeel rustig.. dochter is met 41+2 geboren, dus ...
Hier de eerste 41 weken. Dus ik zei al vanaf het begin deze gaat ook voor de 41. Maar liever vandaag nog dan morgen🤣😅

één jaar geleden

Reactie op Saar__123

Haha ja toen vond ik het ook echt prima. Was in de zomer ging 3x per week t ...
Herkenbaar! Mijn dochter is 3, slaapt nog wel maar word steeds korter.. ga ook elke dag nog mee slapen 🙈. En het is gewoon pittiger doordat we die kleintjes hebben die zoveel energie vragen.. haha ik heb vanaf het begin 2 mei gezegd 🙈. Hoop geen koningsdag en 1 mei is mijn zusje jarig dus die liever ook niet..

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Hier de eerste 41 weken. Dus ik zei al vanaf het begin deze gaat ook voor ...
Herkenbaar.. dat de verloskundige zei dat ze verwachten dat ik weer over ga lopen zei ik echt huh?! Hoezo? Ja dat is vaak toch wel in de lijn met eerste zwangerschap.. ik ben er ook klaar mee! Wil mijn lijf weer terug, wil onze zoon ontmoeten en ik kijk zo mega uit naar de ontmoeting tussen die 2 en weer zo’n klein hummeltje aan de borst 🥺🥰

één jaar geleden

Reactie op Dsnv10

Herkenbaar.. dat de verloskundige zei dat ze verwachten dat ik weer over ga ...
Oh maar zoiets gaf mijn vraagtekens, want! De gynaecoloog zei tegen mij ook dat ze niet verwachtte dat de baby voor de 40 weken zou komen en als reden gaf ze aan dat het mijn eerste baby is. En dat terwijl mijn zwangerschap echt retemedisch is. Dus als je die doortrekt, zouden onwijs veel eerste kinderen na 40 weken worden geboren, maar tweede dus ook (met jouw verloskundige haar theorie). En toch worden er genoeg baby's voor de 40 weken geboren, soms met een medische reden maar vaak genoeg ook niet per se. Fascinerend. Anyways, het is alweer ochtend. Ik ben niet wakker geworden vannacht van een bevalling en dat vind k stiekem wel een beetje jammer. Baby mag nog steeds blijven zitten hoor, maar ik begin ongeduldig te worden. Ik wil in mijn bubbel met mijn vriend en de baby, en ik wil haar bij haar naam noemen en ik wil zien wie ze is en hoe ze wordt. Ik heb er gewoon zin in 🥰

één jaar geleden

Hmm, wel weer meteen die menstruatiepijn terwijl ik nog in bed lig. Fascinerend

één jaar geleden

Reactie op Kaastosti

Oh maar zoiets gaf mijn vraagtekens, want! De gynaecoloog zei tegen mij ook ...
70% wordt volgens mij na de 40 weken geboren. Maar er worden zo bizar veel babys geboren dat er altijd toch wel veel voor de 40 worden geboren en dan ook nog best wat voor de 37 weken. Dus de kans op na 40 weken is wel het grootst. Hier ook weer een nacht zonder baby aankondiging. Maar ook niet gespuugd, darmen rustiger, wel nogsteeds aan de paracetamol. Daardoor een ietsje betere nacht. Verder ben ik er nogsteeds klaar mee. Ik wil weer met mijn dochter op pad en dat gaat beter met een baby dan nu 🥲

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

70% wordt volgens mij na de 40 weken geboren. Maar er worden zo bizar vee ...
Je hebt natuurlijk gelijk met de baby's en de 40 weken, maar het verbaasde me zo dat ze dan zo makkelijk kunnen zeggen dat ze mijn baby niet voor de 40 weken verwachten. Ze hebben waarschijnlijk gelijk hoor, daar niet van. Oh maar dat is misschien voorzichtig positief! Misschien voel je je overdag ook iets fijner als je 's nachts beter geslapen hebt. Kan me wel voorstellen dat je met je kinderen op pad wil. Vindt je dochter het trouwens spannend dat de baby binnenkort komt?

één jaar geleden

Zo herkenbaar al jullie berichtjes. Ergens vind ik het prima als ze nog even blijft zitten, maar ergens kan ik niet wachten om haar te ontmoeten en in mijn armen te sluiten. Met mijn zoontje beviel ik met 36+4 en ben nu alweer 39+3 dat is gewoon bijna 3 weken verder!! Heel bizar. Elke ochtend denk ik ook van shit... Nog steeds niets... De voorweeën van laatste tijd, zin ook weer helemaal verdwenen. Daar ben ik wel blij mee! Hoop vooral dat de kleine meid niet op haar uitgerekende datum komt... Koningsdag... Lijkt me echt geen leuke dag om jarig te zijn!

één jaar geleden

Reactie op Kaastosti

Je hebt natuurlijk gelijk met de baby's en de 40 weken, maar het verbaasde ...
Ahhhh op die manier. Ik denk dat ze dat zeggen omdat ze de laatste jaren echt veel vragen krijgen om met 37 weken ingeleid te worden terwijl het geen medische noodzaak is. Ze willen denk ik je verwachting alvast aanpassen, 40 is de uitgerekende datum, maar dat betekent niet dat je bevallen bent. Maarja.... dan maak je zoiets mee zoals jij en dan is de goed bedoelde opmerking meteen een beetje(veel) lullig. Ze kunnen beter aangeven dat 40+1 niet overtijd is, maar ook normaal. Dat je pas na 42 weken overtijd gaat. Ik zal me vast iets beter voelen, helaas kan ik alsnog niet met mijn dochter op pad door mijn bekken😩. Maaaaaaaaaar heb nu in het uurtje dat ze wakker is al meer lol gehad met haar dan gisteren heel de dag. Haar papa gaat zo met haar met het loopfietsje wandelen. Dan kan ik even rustig douchen. Heb ik mijn ontspanning gehad en zij kan haar energie kwijt.

één jaar geleden

Nou vandaag is het due date! Oke op papier dan 😂. Want hier ook nog geen baby en dus weer de 40 weken gehaald! Stiekem ook wel een beetje trots op. Na 32 opnames, sondevoeding en extreem gewichtsverlies en elke dag nog medicatie heb ik toch die 40 weken weer weten te halen 👏🏻

één jaar geleden

Reactie op Mirandajeroen

Zo herkenbaar al jullie berichtjes. Ergens vind ik het prima als ze nog eve ...
36+4 is ook een beetje vroeg, maar ik kan me voorstellen dat je verwachting anders is. Ik wil ook niet op koningsdag bevallen, gaat dat hem natuurlijk wel worden🤣. Maar wij hebben al familie die die dag jarig is. Ik wil dat hij een eigen dag heeft🙈.

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

36+4 is ook een beetje vroeg, maar ik kan me voorstellen dat je verwachtin ...
Ja klopt! Maar daardoor een hele andere beleving van deze zwangerschap! Ah ja snap ik; een eigen dag is wel het fijnste!! ❤️ Helaas hebben we het niet voor het uitkiezen!

één jaar geleden

Reactie op Dsnv10

Nou vandaag is het due date! Oke op papier dan 😂. Want hier ook nog geen b ...
Dat is dan eigenlijk ook wel een mijlpaal👏👏👏

één jaar geleden

Goedemorgen sterke mama’s! ☀️ we zijn allemaal weer een dagje dichter bij het ontmoeten van onze kindjes! Of het nou nog 2 weken duurt of 2 dagen, we zijn weer een dag dichterbij. We kunnen dit 🍀 (Even de positiviteit erin want die is bij mij de laatste dagen vaak wel zoek 😂)

één jaar geleden

Hier vanmorgen de vroedvrouw gebeld na 2 nachten voorweeen. Deze nacht waren ze soms enorm hevig en regelmatig om de 20min-kwartier. Blijkt dat ik al 3cm ontsluiting heb (2e kindje)☺️ Nu opnieuw gestopt, maar ze zegt dat het max nog een paar dagen kan duren, spannend!! Eerste kindje is geboren op 3,5u, dus we verwachten terug een snelle geboorte🙈 Maar hopelijk niet zo heavy als vorige keer🥴

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

36+4 is ook een beetje vroeg, maar ik kan me voorstellen dat je verwachtin ...
Omg ik heb dit dus ook! Koningsdag wil ik niet omdat het al een feestdag is en 1 mei is mijn zusje jarig.. en als ik net zo overloop als bij de eerste ben ik er toch bang voor 🙈. Ook een bijzonder dingetje, ik was bij mijn dochter 11 februari uitgerekend, mijn moeder van mij 12 februari. En nu? Ik 23 april uitgerekend en mijn moeder was van mijn zusje 24 april uitgerekend 🙈. Mijn dochter is op 20-02-2020 geboren en ik ben zelf van de 21ste 😅🙈. Dus ik heb vanaf het begin al gezegd dat dit 2 mei gaat worden! Ik hoop dat hij luistert haha.

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Dat is dan eigenlijk ook wel een mijlpaal👏👏👏
Zeker weten 🥰. Al merk ik wel dat mijn lijf het zwaar heeft hoor.. die is nog elke dag bezig met compenseren van spierafbraak. Dus kijk uit naar de eerste medische fysio momenten om hopelijk snel weer wat spiermassa op te kunnen bouwen!

één jaar geleden

Reactie op Dsnv10

Nou vandaag is het due date! Oke op papier dan 😂. Want hier ook nog geen b ...
Oh waaaauw! Dit is echt geweldig 🥰. Hier moet je inderdaad trots op zijn want het is toch maar gelukt! Tijd voor feest vandaag! 🎉

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

36+4 is ook een beetje vroeg, maar ik kan me voorstellen dat je verwachtin ...
Oh mijn vriend hoopt ook niet dat ze op Koningsdag komt want het lijkt hem helemaal niks om naar het ziekenhuis te rijden op die dag. Drukke stad door enzo. Zelf hoop ik stiekem niet dat ze op dodenherdenking komt. Ik vind het toch een beetje een dag met een randje, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. Op die dag kun je wel makkelijker een verjaardag vieren. Kans is trouwens best aanwezig dat ze wel met dodenherdenking komt 😂

één jaar geleden

Reactie op Kaastosti

Oh mijn vriend hoopt ook niet dat ze op Koningsdag komt want het lijkt hem ...
Oh ik hoop juist op dodenherdenking. Die dag was mijn oma jarig. Dus betekent veel voor mij die dag! Mijn oma is alweer 10 jaar geleden overleden, dus maakt het extra speciaal!