26 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook 15 maanden. Ook nog niet echt woordjes maar begint nu wel met de juiste klanken bij het juiste "ding". Begint nu steeds meer na te zeggen qua klanken dus zal je er zeker nog niet druk over maken.

3 maanden geleden

Kleine aanvulling. Kan ook alles aanwijzen en snap echt alles.. maar mama en papa zegt hij bijvoorbeeld ook nog niet gericht.

3 maanden geleden

Hier ook alleen nog papa en mama. Komen wel steeds meer klanken bij maar nog geen woorden.

3 maanden geleden

De mijne (15 maanden) zegt mamamammaa(voornamelijk, ook richting papa), die, ja, ap (bedoeld op, als in eten is op) en wow. Verder alleen maar gebrabbel. Hij heeft ooit de woorden oma en keuken/koken/kijken (iets in die trant) gezegd, maar daar is hij mee gestopt 😅. Heb ik tenminste al 2 weken niet meer gehoord. Zijn pa ging pas tegen 20 maanden praten dus ik maak mij geen zorgen.

3 maanden geleden

Ah, goed dat je het noemt, hier ook nog weinig: die (met wijzen) en alle dieren zijn ‘boe’. Ging me al een beetje zorgen maken, maar komt vast goed…

3 maanden geleden

Mama Papa Waf waf waf bij een hondje Bah Die Soms ook nog een variatie van blub blub blub bij een vis Hij is volgende week 14 maanden

3 maanden geleden

Mijn zoontje van 15 maanden zegt ook nog geen duidelijke woorden. Alles is 'da' en soms zegt hij eens per ongeluk iets wat op 'mama' lijkt . Veel incentive om te leren praten heeft hij ook niet, want hij kan zich heel verstaanbaar maken met wijzen en gebaren 😅

3 maanden geleden

Hier ook niks

3 maanden geleden

Zeker. Ons dochtertje babbelt er vrolijk op los, maar er zit nog geen verstaanbaar woord bij. Nog niet eens papa of mama.

3 maanden geleden

Die van ons zegt alleen kak... ow en kakkaaaaa. Geen idee wat het betekent, maar in elk geval geen poep..

3 maanden geleden

Reactie op Blije Clara

Ah, goed dat je het noemt, hier ook nog weinig: die (met wijzen) en alle di ...
Hier precies dit, ons zoontje zegt ook 'boe' tegen alle dieren. :)

3 maanden geleden

Reactie op Blije Clara

Ah, goed dat je het noemt, hier ook nog weinig: die (met wijzen) en alle di ...
Jaa ik las het idd nergens terug in de app dus dacht vraag het maar even 😅

3 maanden geleden

Hier ook nog weinig hoor. Hij snapt veel. Maar zegt weinig echte woorden. Alleen ‘aaien’ als ie naar de katten loopt en dan begint ie te aaien. En ‘ah oh’ als hij of iets valt. Brabbelt wel veel. We waren vandaag bij het consultatie bureau voor de 18 maanden afspraak (hij is 11 weken te vroeg geboren helaas houden ze daar zijn kalender leeftijd aan en niet zn gecorrigeerde leeftijd. Gecorrigeerd is hij nog maar 15.5 maand) en ze ‘moeten’ dan 3 woordjes kunnen zeggen. En zij begon al over een audiologisch centrum en een vve indicatie voor als ie naar het psz gaat. Nou sorry hoor 😂 Kind is qua ontwikkeling 15.5 maand dus doe even rustig.

3 maanden geleden

Hier bijna 15 maanden en alles wat eruit komt zijn klanken en ‘die’ 🤣

3 maanden geleden

Reactie op kibo_27

Hier ook nog weinig hoor. Hij snapt veel. Maar zegt weinig echte woorden. A ...
Premature kinderen kunnen toch niet als normale kinderen behandeld worden als ze nog zo jong zijn. Vind dit echt heel onprofessioneel! 11 weken is ook echt vroeg hoe doet je zoontje het verder in zijn ontwikkeling en groei enz? Mijn prematuur (6 weken) zegt alleen mamamamamamama. Brabbelt veel maar geen woordjes en kan nu net met zijn hoofdje schudden en soms zwaaien. Ieder kind zijn eigen tempo!

3 maanden geleden

Hier ook nog niet super veel bewuste woorden, ze snapt wel álles ! Voor wat ze allemaal begrijpt valt het mij soms tegen hoeveel ze zelf probeert te zeggen. Ze maakt wel vanaf al erg jong veel gebaren en kan zich zo prima uiten. De laatste paar weken begint ze wel steeds meer woorden na te zeggen, of ze doet een poging haha. Ze zegt al sinds haar 10e maand mama en weet dondersgoed wie dit is. Papa weigert ze, dan roept ze keihard mamamamama. Verder kent ze de woordjes: Nee, roept ook NeeNee bij stoute acties Ja Bah Die Aaie Auwie, bij vallen of pijn Op, ofiets wat hierop lijkt Hieeehieee, als paard Naan, als banaan Luier 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Mama Papapap died, das, dies , daa (die, dat,deze ) Oef (hondje) Pies( vis) Naà ( miauw poes) Nie nie ( nee nee) Titie ( borst of.... honger, dorst, auw, aandacht etc etc. ) Ze begrijpt ook alles wel en maakt vooral duidelijk wat ze wil door alles aan te wijzen. Dus ook niet veel en deze dingen zegt ze al eem tijdje maar komt niks bij🤣 Ze is nu 15 maanden en een paar dagen.

2 maanden geleden

Hier onze meid van 15 mnd ook nog niet echt hoor. ja echt haar eigen taal. Alles heeft klanken en brabbelt de hele dag door. Erge is dat ik haar ook echt begrijp dit is denk ik ook een dingetje hahahaha. Maar komt vanzelf mijn oudste was 2 en sprak zinnen met Max 3 woorden en mijn zoon kom op die leeftijd al gesprekken voeren. Maar beide zijn nu als pubers niet specialer dan anderen. Ik maak mij dan ook echt niet druk 😉🌺

2 maanden geleden

Reactie op 28Annnnn

Premature kinderen kunnen toch niet als normale kinderen behandeld worden a ...
Ja belachelijk he.. Wij zaten 3mnd op de nazorg poli van de neo en vond het heel jammer dat ik daarna naar het cb moest. Ik kom dr eigenlijk voor niks voor mijn gevoel want ze kijken niet naar de juiste leeftijd 😅 Het gaat verder heel goed met hem! Zijn gewicht is iets onder het gemiddelde maar ook dat word gekeken naar kalenderleeftijd. Hij is nu 11 kilo. En precies! Elk kind zijn/haar eigen tempo.

2 maanden geleden

Mama Oma Die Happie of hap Wauw Soort van: Nijntje (naadje)