21 Reacties
3 maanden geleden
Hi! Hier probeer ik dit toe te passen en heb nu bij 11 weken het idee dat ze langzaam overdag wat betere slaapjes doet: https://www.hushlittlebaby.nl/hoe-ik-mijn-baby-zelfstandig-in-slaap-leerde-vallen/
(Het op haar zij draaien doe ik weinig en vindt ze nu eerder irritant).
3 maanden geleden
Hoi ! Als je dit wilt gaan doen dan moet je wel echt goed weten wanneer je kindje echt moe is. Als mijn zoontje gaat huilen terwijl ik m in zn bedje leg dan weet ik dat hij nog niet moe genoeg is. En dan is het zelfstandig in slaap vallen lastiger. Door dit aan te houden valt mijn zoontje altijd zelfstandig zonder te veel huilen in slaap. Bij mijn zoontje als hij zn 1e tekenen (1e gaapje) aangeeft van moe zijn dan leg ik m ong. 15-30 min later op bed. Tenzij die echt opeens gaat huilen dan wel meteen naar bed. Ik moet wel zeggen dat met mijn 1e zoontje dit echt veel lastiger was. Het ligt ook echt aan het kind. Toen wel bij 9 maanden slaaptraining gedaan en we waren er binnen 1 dag vanaf ! Sliep per direct goed.
3 maanden geleden
Wat hier hielp was een vast bed ritueel, ook overdag. Niet te lang, maar bijvoorbeeld: slaapzak aan, White noise aan, kusje en welterusten. Inderdaad zoals eerder gezegd wakker wegleggen bij vermoeidheid signalen, mocht dit lastig zijn dan de wakkertijd aanhouden (is volgens mij 1.5 uur op deze leeftijd). In het begin bleef ik er altijd bij, inmiddels kan ik weglopen en valt meneer zelf in slaap :)
3 maanden geleden
Reactie op Clair1988
Je kan denk ik nog niet veel anders dan wiegen en troosten en het bedje pro ...
Precies dit..
3 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
Nee neerleggen als hij rustig is en oppakken als hij verdrietig is net zo l ...
Wat bedoelen jullie hiermee? Ik leg mijn zoontje in bed als ik zie dat hij moe is, slaapzakje aan heb gedaan en even op de arm heb gehad. Dan in bed, vaak is hij dan nog deels wakker. Hij valt dan in slaap.
Net na 30 min weer wakker. Heb hem nu op de arm en hij slaapt. Maar wat zou jij dan gedaan hebben?
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Wat bedoelen jullie hiermee? Ik leg mijn zoontje in bed als ik zie dat hij ...
Nou mijn zoontje moest continue gewiegd worden en kon absoluut niet zelfstandig slapen. Ik heb ervoor gekozen om te proberen of ik hem dit zelf kon leren.
Nu leg ik hem in zn slaapzak in bed en gaat hij slapen. Eerst legde ik hem in bed- ging hij huilen - pakte ik hem op en troostte ik hem. Als hij rustig was legde ik hem neer. Ging hij weer huilen; deed ik hetzelfde. Dit heb ik net zo lang gedaan totdat hij zelf in slaap kon vallen in bed en mij niet meer nodig heeft. Nu moet ik alleen een speentje geven af en toe tussendoor
3 maanden geleden
Reactie op Emmm1987
Gister begonnen met de pick up put down methode en vandaag al bizar veel re ...
Onze zoon huilt niet als hij naar bed moet. In slaap vallen lukt wel. Maar hij is na 30 min weer wakker. Doe je dit dan ook?
Hij wordt niet huilend wakker hoor. Hij gaat uiteindelijk wel huilen. Kijk je dan naar je kind of hij/zij nog vermoeidheidssignalen aangeeft en dan dit toepassen of?
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Onze zoon huilt niet als hij naar bed moet. In slaap vallen lukt wel. Maar ...
Ik let op de wakkertijd voor leeftijd, soms doet hij wat langere dutjes dan 1 slaapcyclus. Ik probeer als hij na 30 min weer wakker wordt hetzelfde te doen, wakker wegleggen als hij rustig is. Als hij gaat huilen timer op 1 min. (Kan ook 30sec zijn) weer teruggaan troosten in bedje of even oppakken en wanneer hij stopt met huilen het herhalen. Als dit na 20 min geen effect heeft haal ik hem eruit en probeer ik het na zijn wakkertijd weer opnieuw. Als je kind echt te weinig slaap krijgt zou ik hem in de draagzak (of een andere manier dat hij goed slaaapt) doen zodat hij niet oververmoeid raakt.
3 maanden geleden
Ik doe geen training, maar ‘s avonds wel zelfde ritueel. Na z’n laatste fles rond half 7 doe ik ‘m tijdens deze fles z’n slaapzak aan. Als hij ‘m op heeft en geboerd heeft breng ik hem naar z’n bedje. Speentje in, kusje en ga ik eerst weer naar beneden. De ene keer valt hij zelf in slaap, andere keren moet ik er nog een paar keer heen.
Als hij huilt/jengelt ga ik naar boven en meestal is een speen voldoende. Als dit niet zo is dan pak ik ‘m niet op, maar pak ik uiteinde van z’n slaapzakje en die beweeg ik een beetje. Daar wordt hij altijd weer rustig van. Dus soort van wiegen met z’n beentjes in de slaapzak.
Zelf heb ik het idee als ik hem uit z’n bedje haal dat het alleen maar erger wordt.
Maar goed, is natuurlijk per kind verschillend en heb het idee dat mijn zoontje best relaxed is en snel slaapt. Hij slaapt dan ook altijd van ongeveer 19.00 tot 07.00/07.30 uur. Dus mag in mijn handjes knijpen!