Dag meiden,
Ik begrijp mijn eigen lijf even niet meer zo goed. Ik ben altijd sportief geweest tot topsport aan toe en weet veel van voeding. Na mijn bevalling was ik binnen vier weken tien kilo kwijt. Ik ben na drie weken post partum rustig weer gaan sporten (bewegen). Sinds twee weken weer aan het hardlopen alleen sinds 10 mei (dit was een maand post partum) alleen maar aangekomen terwijl ik echt op mijn voeding let. Ben nu drie weken gestopt met borstvoeding.
Ik begrijp echt niet waar die toename in gewicht vandaan komt (het is geen spieropbouw). Ik ben nu tien kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap.
Begin me echt een beetje moedeloos te voelen. Zit nu op 14 weken post partum. Iemand die hier bekend mee is of meer over weet?
Ja hier ben ik zelf bekend mee! Komt bij mij echt door hormonale schommelingen. Enige wat je kan doen (hoe frustrerend ook) is blijven sporten, op je eten letten en je lichaam de tijd geven om te ontzwangeren.. dat ontzwangeren is écht een ding wat zwaar onderschat wordt 😅
Ik heb precies hetzelfde. Raak echt gefrustreerd. Geef wel borstvoeding en zodra ik minder ga eten (ik eet normale porties) dan zakt de productie ook gigantisch in. Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet, dus lees even mee