1307 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Doe ik al... Ik ben nu sinds een paar dagen zo'n 5/6x per dag aan het kolve ...
Wat lastig! Kan ook niets anders bedenken. Misschien heeft het even nodig om meer te worden? Succes, klinkt als een dagtaak voor je 🙈

2 maanden geleden

Boezemvriendjes, yummymummy’s en veel drinken?

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Iemand tips om mijn productie te verhogen? Vaker aanleggen is niet mogelijk ...
Hoeveel drink je op een dag? Hier aanzienlijk meer melk als ik meer water drink.

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Powerkolven 3 dagen lang, iedere voeding even nakolven en boezemvriendjes slikken? Dat was het advies van mijn lactatiekundige. Helaas verhoogde het bij mij te weinig waardoor ik weer genoodzaakt was om domperidon te gebruiken. Sindsdien wel weer een goede productir

2 maanden geleden

Powerkolven 3 dagen lang, iedere voeding even nakolven en boezemvriendjes slikken? Dat was het advies van mijn lactatiekundige. Helaas verhoogde het bij mij te weinig waardoor ik weer genoodzaakt was om domperidon te gebruiken. Sindsdien wel weer een goede productie

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Waarom wil je je productie verhogen? Is je baby ontevreden? Kun je meer lichamelijke rust pakken? Dat heeft hier gewerkt. Want het kan ook zijn dat je hormonen voor productie niet goed ‘aan’ gaan doordat er niet genoeg rust is tussen de voedingen.

2 maanden geleden

Vraagje, op hoe Veel voedingen zitten jullie momenteel? Hier kleine van 19’weken die gemiddeld 6a7 voedingen drinkt. Ik werd onzeker nadat ik las dat dit aantal eigenlijk veel hoger ‘hoort’ te liggen bij voeden op verzoek. Maar de kleine slaapt hier al 8 uur door in de nacht dus dan wordt het lastig. Het is ook nooit goed hè 😅

2 maanden geleden

Vraagje, op hoe Veel voedingen zitten jullie momenteel? Hier kleine van 19’ ...
Mijn dochter drinkt meestal 5/6 voedingen, soms 7 soms 4😂

2 maanden geleden

Hier vergelijkbaar, meestal 7x, soms een keer 6 of 8

2 maanden geleden

Ik zit ook op 6a 7 en het cb gaf aan dat dit prima is. Je kindje geeft zelf aan wanneer hij meer nodig heeft

2 maanden geleden

Hier op 5/6/7 wisselt een beetje per dag. Zoontje is as vrijdag 18 weken. Van die voedingen nu 1 voeding kv. Zonder kv zaten we op hetzelfde aantal voedingen.

2 maanden geleden

Verschilt heel erg. Gaat van 6 tot 10 voedingen per dag.

2 maanden geleden

Ik ben aan het afbouwen. Geef nu smiddags 1 a 2 x een flesje flesvoeding. Maar sinds een paar dagen weigert mijn dochter op sommige momenten de borst. Ze zit ook in sprong 4. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik aan het afbouwen ben dus dat ze een soort afkeer krijgt van mij?

2 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Ik ben aan het afbouwen. Geef nu smiddags 1 a 2 x een flesje flesvoeding. M ...
Waarschijnlijk stroomt de fles makkelijker dan de borst en is door je dalende productie de TSR ook trager. Sommige kindjes krijgen dan snel een voorkeur voor de fles. Misschien binnenkort ongesteld? Dan is de smaak van de melk ook anders, dan kan het snel gaan

2 maanden geleden

Mn meisje van 17 weken komt 6 keer voor borstvoeding op verzoek. Ze slaapt door in de macht, dus overdag nog wel zo elke 3 uur

2 maanden geleden

7/8 totaal waar van 2/3 x in de nacht. Heerlijk dat jullie kindjes aldoor slapen in de nacht, gaat dit gewoon goed met jullie productie? Ben bang dat als ze die laat vallen dat ik niet genoeg meer heb omdat ik bij mijn zoontje met fulltime kolven de nachten ben gestopt en toen was mijn productie met 2 weken bijna niks meer. Al is kolven natuurlijk anders dan live voeden..

2 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

7/8 totaal waar van 2/3 x in de nacht. Heerlijk dat jullie kindjes aldoor ...
Dit is bij mij de vorige keer goed gegaan en nu gelukkig ook. 's Ochtend veel behoefte om te voeden haha. Bij de oudste gaf ik met 14 maanden nog alleen de ochtendvoeding en ook toen had ik nog voeding. Bij elke verandering waren mijn borsten na een paar dagen weer gewend. Maar wat bij de een zo is, is bij de ander misschien anders!

2 maanden geleden

Ik ook zoiets! En tussen 19 en 4 slaapt hij vaak. Ik merk nu wel een dipje, ik kolf daarom een keer na overdag, wanneer ik zin heb. En veel drinken.

2 maanden geleden

Mijn dochter (bijna 4 maanden) gaat nu vaak rond 21:00 slapen en komt dan nu rond 00:00/1:00 en rond 4:00/5:00. Is dit normaal? Ik vind het best wel rot tijden 🙈 Eerder was het 2:00 en 5:30. Daarvoor zelfs alleen rond 4:00/5:00 (maar dan sliep ze 23:00 pas) Is er een manier om dit anders te krijgen of een voeding minder? Wordt er soms onzeker van als ik hoor dat er kinderen al door slapen de hele nacht. Ook drinkt mijn dochter nog steeds om de 3 uur of ze komt zelf soms eerder na 2,5 uur

2 maanden geleden

Reactie op kelly259

Mijn dochter (bijna 4 maanden) gaat nu vaak rond 21:00 slapen en komt dan n ...
Ik zou even wachten met dingen veranderen tot ze 5 maanden is, dan ben je de 4 maanden ontwikkeling voorbij en komt er weer meer rust. In de tussentijd kijken hoe jij op andere vlakken ontlast kunt worden, zodat je wel aan je rust en relax tijd toekomt. Mijn dochter sliep best al hele stukken, maar is nu (4maanden) weer elke 3 uur wakker in de nacht. Mijn man zorgt juist meer voor mij, maakt mijn ontbijt, kookt en brengt me een glas water als hij me ziet voeden. Het zijn de kleine dingen die helpen en die me een gevoel geven dat we het toch samen doen.