1307 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Wie heeft tips om de productie tijdens het kolven op een werkdag hoog te ho ...
Mij hielp het heel erg om het los te laten en dan wat kunstvoeding te geven. Ik was er zo mee bezig dat ik steeds net niet genoeg had. Eerste keer kunstvoeding fles geven vond ik echt lastig (emotioneel gezien), maar daarna was het een grote opluchting

2 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Hier ook een flinke (kolf)dip door menstruatie. Duurde al met al bijna een week en de laatste 3 dagen weigerde mijn dochter ook nog eens de borst (ruikt dan ook anders, gekolft dronk ze wel). Kwam daardoor in een soort cirkel van minder kolven - stress - weigerende baby - nog meer stress. Uiteindelijk was m'n menstruatie voorbij en was alles weer bij het 'oude'. Dochter dronk weer goed en kolven ging ook weer prima. De enige tip die ik je dus kan geven: probeer het los te laten en rustig te blijven. Kolf een keertje extra en leg je baby vaak aan wanneer jullie samen zijn (als het moet ieder uur). Gebruik daarnaast bij flinke honger een zakje vriezervoorraad (als je dit hebt). Zodra je menstruatie achter de rug is wordt het weer beter.

2 maanden geleden

Wanneer je beste vriendin een mooie foto maakt op de kinderboerderij! Nog altijd zo blij dat ik al bijna 5 maanden mag voeden!

2 maanden geleden

Mijn zoon van 14 weken zijn poep stinkt sindskort, dat was voorheen niet zo erg. Waardoor kan dat komen?

2 maanden geleden

Reactie op girift1379

Mijn zoon van 14 weken zijn poep stinkt sindskort, dat was voorheen niet z ...
Ik vind dat het, bij mijn kinderen, alltijd stinkt, heel typisch zurig. Vaak lekker mosterdgeel 🤢 Maar ik kan ook stinkerds hebben 😅 Heeft de poep een andere kleur? Heeft hij er last van? Meer krampjes? Nieuwe vitamines?

2 maanden geleden

Dames, meer kleintjes die opeens elke 2-3u een nachtvoeding willen? Merk dat ik erg onzeker ben. Gisteren te horen gekregen dat Noud kma heeft. Bij het wegen zagen we ook de curve afbuigen. Hij heeft al 5 weken bloederige ontlasting en schreeuwt het uit van de krampen. Ik hoop dat ie nu zo vaak komt omdat ie weer een beetje “bijtrekt” maar kan ook sprong zijn? 🤷🏼‍♀️ Heb domperidon gekregen voor m’n productie om wat extra te gaan kolven (leg nu elke dag 100-180ml) in de vriezer. Omdat ik met 2,5 liter melk zit in de vriezer die hij niet meer mag. 😅

2 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Dames, meer kleintjes die opeens elke 2-3u een nachtvoeding willen? Merk ...
Jup hier ook. Ik wijt het aan sprong 4.

2 maanden geleden

Reactie op cestlavie

Misschien doe je het al, maar ik merk dat als ik onder het kolven borstmassage doe ik veel meer kolf.

2 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Dames, meer kleintjes die opeens elke 2-3u een nachtvoeding willen? Merk ...
Hier ook de laatste weken weer regelmatig om de 3 uur ‘s nachts terwijl dat eerst niet zo was. Groeispurt, sprong, slaapregressie? Wie zal het zeggen 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Hoelang drinkt jullie baby aan elke borst?

2 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

7-10 minuten. Ben vaak met 15-20 minuten wel klaar.

2 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

Overdag 1 borst 3-6 minuten, in de avond en nacht langer. Vaak zo’n 15 minuten.

2 maanden geleden

Mijn man maakte de domme en ondoordachte opmerking dat "lang borstvoeding geven uit gemakzucht is". Niks tegen kunstvoeding, maar als iets niet gemakzuchtig is, dan is het wel fulltime borstvoeding geven, naast een normale baan en dus ook moeten kolven, plus erbij moeten nadenken met levenstijl (qua drinken, kleren die je aan doet.. ), het altijd aan moeten staan en het "automatisch" de nachten voor rekening nemen. Nog los van de energie die het kost om borstvoeding aan te maken, de hormonen die extra lang door je lijf zweven en ontzwangeren wat langer duurt.. Ben er op een later moment maar op teruggekomen toen ik er mee kon lachen, hem uitlachen welteverstaan, want toen hij het zei kon ik hem wel schieten. (Ok stiekem nog steeds wel een beetje😅) Borstvoeding is gemakzucht van mannen ja.

2 maanden geleden

Mijn meisje is 4 maanden nu, heeft een maand door geslapen maar komt nu ‘s nachts vaak om de 3 uur. Krijgt volledige borstvoeding. Mensen in mijn omgeving geven veel tips als, gaan bijvoeden, extra “verdikking” in fles toevoegen zodat ze meer verzadigd zou zijn etc. Wat denken jullie? Het kan ook slaapregressie zijn, sprongetje. Maak me zorgen dat zij meer voeding nodig heeft dan ik aan maak..

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Mijn meisje is 4 maanden nu, heeft een maand door geslapen maar komt nu ‘s ...
Niets doen en afwachten is mijn advies! Wat een moeite heb ik gedaan met ons oudste kindje… niets hielp. Toen maar opgegeven en na een paar weken was het ineens klaar met het vele wakker worden en sliepen we weer rustig door. Mijn tip is: zorg goed voor jezelf. Iets minder hoge lat overdag, wat meer rust. Zodat je die nachten de komende periode aankunt. 😘 (Laat je ook extra verwennen door je partner als je daar mee samenwoont 😉)

2 maanden geleden

Reactie op Tessa222

Mijn man maakte de domme en ondoordachte opmerking dat "lang borstvoeding g ...
Och mijn vriend vertikt het om mijn kolfspullen af te wassen. Flesjes (van glas) bij kunstvoeding kunnen tenslotte in de vaatwasser. Zo ondankbaar... Zou m voor straf een week lang op moeten laten staan in de nacht als ze wil drinken...

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Ik zou het lekker laten. Mijn zoontje komt sinds een tijd ook weer om de 2/3/4 uur ‘s nachts. Krijg ook veel goedbedoelde adviezen over papflessen en dergelijke, maar ik heb zoiets van; hij zal het wel nodig hebben. Baby’s groeien zo hard en hebben soms gewoon wat meer/vaker melk nodig. Lekker moeder natuur zijn ding laten doen! 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Essmee1996

Als je twijfelt of je dochtertje wel genoeg binnen krijgt kun je altijd vragen voor een extra weegmoment bij het cb. Heb ik 2 weken geleden gedaan en ben er toen achter gekomen dat mijn gevoel klopte en mijn dochtertje aan het zakken was op haar lijntje, ondanks het 9 tot 16x voeden op een dag.

2 maanden geleden

Mijn zoontje van ruim 4 maanden poept opeens veel minder vaak. Van 5-6 keer op een dag naar sommige dagen 1 keer (en dan wel véél in een keer). Als hij er last van lijkt te hebben is het vooral ‘s nachts. Er is verder niks veranderd in mijn/zijn eetpatroon. In de avond voor het slapengaan krijgt hij een flesje gekolfde melk, maar ook dat is bijna vanaf zijn geboorte zo. Hoort dit bij de darmrijping dat het opeens zo omslaat? En tips zijn zeker welkom, want hij lijkt er af en toe ‘s nachts wel wakker van te worden, hij laat sommige nachten ook veel scheetjes.

2 maanden geleden

Reactie op Framboosje89

Mijn zoontje van ruim 4 maanden poept opeens veel minder vaak. Van 5-6 keer ...
Hier redelijk het zelfde. Ook meer scheetjes ‘s nachts en nu ook al een paar keer een poepluier in de nacht. Ik denk dat het te maken heeft met ik dd de darmrijping!