20 Reacties

3 maanden geleden

Geen plannen maar wij denken er wel het zelfde over en hoop daarom ook dat het ons gegund is🙏🏻 en natuurlijk alle anderen die ook een kinderwens hebben❤️

3 maanden geleden

Hey, onze dochter is op 18/04 geboren wij willen ook zo snel een tweede kindje zodat ze lekker is dezelfde leeftijdsfase zitten. Lijkt mij heerlijk! Geef je borstvoeding trouwens? ☺️

3 maanden geleden

Hey, onze dochter is op 18/04 geboren wij willen ook zo snel een tweede kin ...
Grappig! Onze zoon is ook op 18/04 geboren (bijna 4 maand dus) 😅 ik geef geen borstvoeding en jij? Lichamelijk voor m’n gevoel wel hersteld.. soms nog wat pijn met seks…. Maar dit is volgens mij meer mentaal en ontspanning, dat je dan in zo’n neerwaartse spiraal terecht komt. Dat komt wel goed

3 maanden geleden

Reactie op Boy24

Grappig! Onze zoon is ook op 18/04 geboren (bijna 4 maand dus) 😅 ik geef g ...
Das idd super toevallig! Ik ben voor mijn gevoel ook lichamelijk goed hersteld, ik had ook een makkelijke zwangerschap en bevalling 😊❤️ ja dat idd soms met geslachtsgemeenschap idd pijn maar dat moet ook idd wel weer goed komen. Ik geef wel borstvoeding en daarom weet ik toevallig ook dat t echt lang kan duren voordat ik weer “vruchtbaar” ben blijkbaar kan borstvoeding je cyclus stop zetten 😂🙈

3 maanden geleden

Das idd super toevallig! Ik ben voor mijn gevoel ook lichamelijk goed herst ...
Ik heb ook een makkelijke zwangerschap en bevalling gehad! Dat maakt de keus ook makkelijker om te zeggen dat we er straks weer voor gaan. Ik heb mijn cyclus al wel weer helemaal zoals die was, wanneer wil je stoppen met borstvoeding?

3 maanden geleden

Reactie op Boy24

Ik heb ook een makkelijke zwangerschap en bevalling gehad! Dat maakt de keu ...
T was bij onze dochter ook echt meteen de eerste ronde raak. Ik ben eigenlijk nog lang niet van plan om te stoppen met borstvoeding ik vind t zoo fijn ff dat “ons” momentje, dus ik hoop gewoon dat mn menstruatiecyclus snel weer opgang komt soms hoef je daar niet voor te stoppen. We zullen zien 😁

3 maanden geleden

Das idd super toevallig! Ik ben voor mijn gevoel ook lichamelijk goed herst ...
Ik geef fulltime borstvoeding en ben na 10 weken weer ongesteld geworden 😝 helaas had er nog langer mee willen wachten maar alles is dus mogelijk

3 maanden geleden

Reactie op cansuk

Ik geef fulltime borstvoeding en ben na 10 weken weer ongesteld geworden 😝 ...
Ja ik was ook ongesteld geworden 9 weken na mijn bevalling maar daarna niet meer dus ik ben nog een beetje aan t afwachten of er nu nog een menstruatie gaat komen of dat die uit gaat blijven

3 maanden geleden

Ja ik was ook ongesteld geworden 9 weken na mijn bevalling maar daarna niet ...
Oh dat kan dus ook, zo gek! Merk dat m’n tepels wel gevoeliger zijn tijdens m’n menstruatie

3 maanden geleden

Reactie op cansuk

Ik geef fulltime borstvoeding en ben na 10 weken weer ongesteld geworden 😝 ...
Ik had echt pech en tegelijk mazzel. Ik was na 5,5 weken weer ongesteld. We hadden ook al seks gehad, maar geen bescherming gebruikt. Gelukkig niet weer zwanger

3 maanden geleden

Reactie op Slineena89

Ik had echt pech en tegelijk mazzel. Ik was na 5,5 weken weer ongesteld. We ...
En ik geef ook fulltime borstvoeding. Inmiddels met de minipil gestart, niet weer gemenstrueerd

3 maanden geleden

Jaa wij willen in september er weer voor gaan, ook omdat m'n cyclus nog niet op gang is. Ws ook in september stoppen met borstvoeding omdat ik dan weer ga werken en m'n dochter nog erg vaak drinkt omdat ze prematuur was.

3 maanden geleden

Hey, onze dochter is op 18/04 geboren wij willen ook zo snel een tweede kin ...
Heehoi, wij hebben onze laatste 2 kinderen heel dicht op elkaar en wil even inspringen op je uitspraak '2 kinderen in dezelfde leeftijdsfase'. Want als ze zo klein zijn is het verschil ook juist weer groot, dus als je bedoelt dat ze samen gaan spelen bijvoorbeeld dan duurt echt nog wel een poosje en het eerste kindje snapt ook nog niet alles dus dat kan ook frustratie geven. Dus voordat je dezelfde fases te pakken hebt ben je wel even verder hoor😅 Maar het is zeker heel leuk hoor! Bij ons vindt grote zus haar kleine zusje heel leuk en juist omdat ze zo jong was toen de jongste geboren weet ze ook niet beter eigenlijk.

3 maanden geleden

Reactie op Meijer94

Heehoi, wij hebben onze laatste 2 kinderen heel dicht op elkaar en wil even ...
Ik bedoel meer vr later als ze de 5/6 zijn gepasseerd

3 maanden geleden

Wij hebben het ook besproken. Onze dochter is nu 4 maanden en we willen zeker 1.5 tot 2 jaar alleen van haar genieten. Hierna willen we graag proberen voor een tweede!🙏🏻

3 maanden geleden

Hier de eerste 2 jongens dicht op elkaar (14 maanden leeftijdsverschil). Heb me er echt op verkeken hoe ontzettend zwaar de eerste jaren zouden zijn. Zwanger zijn met een baby van 5-14 maanden is echt stukken heftiger dan de eerste zwangerschap, deels door de aanwezige baby (minder slaap, minder rustmomenten, aanwezige verplichtingen, tillen/dragen/lopen/bukken/hurken) maar ook deels omdat je echt nog niet volledig hersteld bent van je eerste zwangerschap. Zo dicht op elkaar is qua spullen juist onhandig. Ledikant, commode, autostoel, loopfiets, step, wij hebben alles dubbel in huis omdat de eerste er nog niet uit of klaar mee was.. Voordeel is dat wij geen jaloezie kennen, de oudste en tweede weten niet beter dan dat ze er allebei zijn. Maar echt voordelen van zo dicht op elkaar zitten beginnen eigenlijk nu pas te komen, als de jongste 2,5jr is. Verwacht dat dat alleen maar meer gaat worden. Maar wilde dus echt even reageren dat die eerste jaren bizar pittig zijn/waren. En dat merk ik nu eigen pas omdat ik nu dus de derde heb gekregen, dat is zoveel chiller, maar 1 baby 😅..

3 maanden geleden

Ik bedoel meer vr later als ze de 5/6 zijn gepasseerd
Ooh ja dan heb je ze mooi gelijk op zo'n beetje inderdaad

3 maanden geleden

Reactie op MHK89

Hier de eerste 2 jongens dicht op elkaar (14 maanden leeftijdsverschil). He ...
Wij hebben er precies 2,5 jaar tussen zitten, en ik vind dit echt zo perfect! De oudste is inderdaad uit alles gegroeid zoals ledikantje, commode etc. Dat is dus allemaal overgegaan naar de 2e. Ook snapt ze al heel goed wat er gebeurd dus ze wilt meehelpen, meespelen en begrijpt het ook als ik zeg dat ik even boven ben om de baby op bed te leggen. En ik denk dat 2,5 jaar dalijk ook niks is kwa leeftijdsverschil als ze iets ouder zijn

3 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Wij hebben er precies 2,5 jaar tussen zitten, en ik vind dit echt zo perfec ...
Mijn oudste twee schelen precies 2,5 jaar. En spelen heerlijk met elkaar, soms kibbelen ze er aardig op los. Het zijn echt zussen. Maar als we op vakantie zijn, spelen ze heerlijk met elkaar. Ze vullen elkaar ook goed aan. De oudste is verlegen en afwachtend, haar zusje neemt haar daarin op sleeptouw. Maar als er ruzie is, dan komt de oudste voor haar zusje op.

3 maanden geleden

Reactie op Liantje1989

Mijn oudste twee schelen precies 2,5 jaar. En spelen heerlijk met elkaar, s ...
Oh wat heerlijk, ik kan wat dat betreft ook echt niet wachten totdat we 1/2 jaar verder zijn en ze echt met elkaar spelen 😍