27 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op jstokking
Een ww duurt ook maar een paar maanden he. Ligt aan de hoeveelheid uur die ...
Ik ben ook verhuisd en er is hier geen passende vacature voor mij. We hebben al samen (bedrijf en ik ) gekeken naar passend werk. Maar dat is gewoon lastig aangezien het ook allemaal verschillende diensten zijn. En ik juist meer regelmaat wil hebben. En die Xtra tijd is ook handig om werk te vinden wat gewoon past bij het opvoeden van een kleine spruit.
4 maanden geleden
Ik ben door deze redenen een eigen online onderneming gestart, lekker thuis met de kindjes en werken in de slaapjes of avonduren 😋
4 maanden geleden
Ik ga straks 2,5 dag werken. Die dagen gaat ons zoontje naar mijn moeder en schoonouders en een dag is mijn man thuis. Die 2,5 voelt voor mij als een goede compromis: nog 4,5 in de week over om lekker met de kleine te zijn maar nog wel even iets anders voor mezelf en een eigen inkomen (ook al delen we onze rekeningen). Is het voor jou misschien een optie om minder te gaan werken? Ik zou er ook niet aan moeten denken om vaker aan het werk dan thuis te zijn, maar op deze manier voelt het voor mij goed. Succes! 😘
4 maanden geleden
Reactie op Joanne1234
Ik ben door deze redenen een eigen online onderneming gestart, lekker thuis ...
Gaaf zeg! Daar zat ik ook nog aan te denken van, wat kan ik eventueel vanuit huis doen
4 maanden geleden
Ik ben bij mijn eerste kindje thuisgebleven omdat ik geen opvang had geregeld omdat ik me niet kon voorstellen dat ik hem daarheen zou kunnen brengen. Maar met ongeveer 8 maanden merkte ik dat hij er wel behoefte aan had om ook andere omgevingen en mensen te hebben. We hebben toen geen opvang kunnen vinden en is hij tot 2,5 thuis geweest. Dat was mooi maar ook zwaar. Financieel was het minder luxe maar lukte het wel. Maar nooit even het huis voor onszelf of bijvoorbeeld boodschappen doen.. We zijn heel blij dat hij nu naar de peuterschool gaat (België)..
Met onze tweede weet ik nu dus dat het belangrijk voor ons is dat ze naar een opvang gaat en zullen we moeten gaan wennen. Ik denk dat als we gewend zijn het beter gaat zijn. Ze zal vanaf oktober 3 dagen gaan.
4 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ik moet morgen weer werken. Nou heb ik de mazzel dat mijn jongste dochter voor nu alleen de vrijdagen naar de opvang kan en vanaf september de dinsdagen en donderdag! ( Ze heeft nu 2 baby's onder de 1 jaar op die dagen en ze mag maar 2 baby's per dag. Die worden september 1 jaar en dan mag ze mijn jongste hebben op die dagen )
Dus ik ben de dinsdagen, ( woensdag heb ik standaard vrij ) en de donderdagen thuis. Heerlijk. Met me oudste wilde ik zo snel mogelijk werken. Maar nu geniet ik zo van me kinderen dat ik t moeilijk los kan laten.