120 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Oh echt drama hè… ik word echt radeloos op het moment omdat niks goed lijkt ...
Blij dat ik ook niet alleen ben 😅.
Hier vaak vanaf avondeten tot 00u onrustig, wenen, willen drinken maar half in slaap vallen... Leg je haar ergens neer dan weer drama. Meestal ook krampen, de hik en wat teruggeven, maar ook erg nerveus op de vuisten sabbelen dus weer aanleggen of bijgeven met kunstvoeding...
Is elke avond een paar uur zo en echt bijna altijd rond avondeten (maakt niet uit of dat om 18u, 19u of later is).
Ik merk ook dat mijn geduld en draagkracht verdwijnt vanaf de zon onder gaat. Overdag meestal kan ik geen dutje doen en ben ik al opgebrand tegen de avond en dan moet het ergste nog komen.
5 maanden geleden
Hier ook vooral herkenning en geen tips die helpen. Hoopte dat het na week 8 minder zou worden, maar helaas merk ik dat nog niet. Ons meisje is nu 9 weken en naast de huiluren tussen 18 en 22 is ze ook overdag vaak onrustig en huilt vaak. Heb vandaag een afspraak met de jeugdarts, misschien weet die iets. Ik overweeg anders osteopathie, hoor daar veel goede verhalen over.
5 maanden geleden
Herkenbaar!
Hier is het veel clusteren en behoefte aan contact. Ik doe nu direct na het eten 1,5-2u huid op huid bij mij, lekker in bed de tijd nemen, dan drinkt ze vaak en korte slaapjes tussendoor en kan ik een serietje kijken. Daarna is het dan aankleden en troosten en dan werkt idd weinig, tot een uur of 11/half 12.
5 maanden geleden
Geef je bv?
Hier lukt slapen ook niet goed tussen 17.00u en 22.00u.
We hebben verschillende trucs.
- wandelen in wandelwagen (buiten)
- dragen in draagdoek
- bij ons ‘zitten’ tijdens het eten (we hebben de stokke babyschaal)
- als ik er klaar voor ben, rond ergens tussen 20.00-21.00u samen naar bed en dan laten clusteren (bv) totdat ze in slaap valt. Soms pas tegen 23.00u.
Doel is dan ook niet dat ze slaapt, maar dat ze zo relaxed mogelijk is.
Succes, het wordt beter 🍀
5 maanden geleden
Hier voornamelijk wakker en huilen in de avond als ik per ongeluk wat heb gegeten waar ze krampjes van krijgt.. Ze is dan moe, wil slapen maar wordt telkens wakker. Heel zielig.
De avonden dat ze geen krampjes heeft lukt het sinds kort wel om haar op bed te leggen. Ik ben 2 weken vast tussen 19-20u na slaapsignalen in een donkere kamer gaan zitten en haar in slaap geholpen. Als ze wakker werd niet mee naar beneden genomen, maar haar getroost in het donker. Dus ook bij krampjes.. Het is even afzien, maar had afgelopen 2 dagen 2 kinderen vanaf 19:30 op bed en ik had mijn avond vrij! Volgende sprongetje staat alweer om de hoek, dus zal heus niet zo blijven. Maar ben er wel erg bewust mee bezig omdat mijn 1e zoon tot 1 jaar echt een dramatische slaper was. In bed leren slapen is daarom echt belangrijk voor ons, want dat trek ik niet nog een keer🙈
5 maanden geleden
Reactie op Annick33
Pff pittig, buiten wandelen in kinderwagen of draagzak/doek? Sterkte
Ook niet… we denken dat we momenteel écht alles geprobeerd hebben. Het enige wat een soort van helpt voor iets langere tijd is rondlopen met haar en dat zij op haar buik ligt op de arm, slaapt ze niet van maar is ze wel rustig. Maar waag het niet om te gaan zitten of stil te staan 😂