120 Reacties
5 maanden geleden
Bij ons is de tip tegen onrust de afzuigkap heel hard aanzetten of de fohn aanzetten.. dit werkt dan beter dan gewone witte ruis. Dat is dan toch te zacht ofzo.
Krijgt ze overdag genoeg slaap? Misschien juist te veel of te weinig? Of krijgt ze veel prikkels overdag? Dat ze veel beneden slaapt oid ipv op een donkere kamer? Dit kunnen allemaal redenen zijn dat ze savonds huilerig zijn. Maar bij veel babytjes hoort het er helaas ook enigszins bij. In de avonden zijn ze vaak het huilerigst ivm prikkelverwerking, krampjes etc. Hopelijk troost het je dat het gelukkig wel echt een fase is 🤞🏼
5 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Ook niet… we denken dat we momenteel écht alles geprobeerd hebben. Het enig ...
Ooh zoo herkenbaar, wij hadden dit bij de eerste ook. Zo intensief en zwaar. Bij ons werd het rond de 12 weken een stuk beter!
5 maanden geleden
Heel herkenbaar.. na de fles rond 19/20 uur begint ze te huilen en is ze ontroostbaar. Rond 22/23 uur wordt het beter, maar moet ze haar volgende fles en begint het weer van voor af aan. Wij hebben nu Sab Simplex gehaald en doen dit in de avond/nacht flesjes. Dit haalt de scherpe randjes eraf, maar alsnog is ze erg onrustig in de avond. Wij zijn dus ook veel aan het lopen.
5 maanden geleden
Hier ook de avonden draaama. Morgen 5 weken oud. Niks helpt, wandelen, warm badje, masseren, auto rijden alles al gedaan 🙄
5 maanden geleden
Heel herkenbaar! Het gaat hier nu steeds beter, doordat ze in de ochtend een lang dutje doet en dus minder ‘oververmoeid’ is. Het komt goed, echt!🙏🏻
5 maanden geleden
Reactie op Anoukxx
Hier toevallig ook mama's met vreselijke avonden én nachten? 😅 in de nacht ...
Jaa… vanaf +- 20u tot 05u is het ellende..
5 maanden geleden
Reactie op lavgp
We komen net bij de huisarts vandaan. Ze heeft teveel lucht in haar buik en ...
Waar aan merkte je dit? Mijn dochter was vandaag de hele dag beetje onrustig, scheten laten en rood aanlopen maar niet poepen. Niet huilen ofzo maar ook niet relaxed zijn🤷🏽♀️
5 maanden geleden
Hebben jullie ooit medische voeding als experiment geprobeerd bijv neocate syneo? Ik heb net over mijn ervaring gepost in het topic “konden we de tijd maar vooruit spoelen”.
5 maanden geleden
Reactie op all1994
Waar aan merkte je dit? Mijn dochter was vandaag de hele dag beetje onrusti ...
Ze had moeite met poepen, elke keer. Vaak een dag niet kunnen poepen tussendoor. En daarna een keer een diarreeluier. Huisarts zei dat dat overloopdiarree was en dat ze dus eigenlijk gewoon verstopt zit.
We gebruiken nu die medicatie en deels omneo voeding en hadden gister een compleet ander kindje ♥️ hopelijk zet zich dit zo voort
5 maanden geleden
Hier ook.. met onze zoon nooit zo gehad. Maar onze dochter die heeft het echt elke avond. Begint vaak met krampen, gaat dan over in honger. Soms boven in co sleeper nog even. Niks helpt dan ook. Worden er beide ook wel gefrustreerd van. Gisteravond eindelijk rust moment nadat zoon op bed ligt, begint zij weer.. Hoop zo dat ze hier snel overheen groeit 😵💫
5 maanden geleden
Misschien geen oplossing maar ik las vanochtend dit in een ander topic en dat heeft mijn perspectief toch echt weer even veranderd!:
https://liefdevaneenmoeder.nl/mama-word-eens-wakker/
Als ik dat zo lees vind ik het huilen en de zware nachten helemaal niet meer zo erg