120 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben dit ook voor. Is begonnen als ze 3 weken oud was en nu 8 weken en nog steeds. Start rond 19 u en stopt eens ze slaapt( 22 u ongeveer..) Wij hebben ook al alles uitgeprobeerd maar nik helpt, is heel frustrerend soms…

5 maanden geleden

Hier werkt het enige als ze onrustig is in aapjes houding leggen en dan lopen

5 maanden geleden

Hier hadden we dat de eerste twee weken en waren het krampjes weet niet of dat nu ook t geval is?

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja dat ligt op de loer he.. ik heb ook veel flasbacks naar toen. Heb je goe ...
Ja ik heb toen ook emdr gehad. Het was ook echt afgesloten, maar merk dat ik nu inderdaad weer flashbacks krijg.

5 maanden geleden

Is het alleen rond die tijden? Mijn oudste dochter had dit namelijk ook tussen 21.00 en 23.30. Ook van alles toen geprobeerd. Scheen haar huil uurtjes te zijn. Alles verwerken! Uiteindelijk lieten we haar gaan en gingen we om de kwartier naar haar toe. Aai over haar bol, ssshh geluiden en heen en weer wiegen. Dit werd met de dag minder. Toen huilde ze 3 uur, dat werd 2 uur, toen een uur, naar half uur. Dit hielt 2 weken aan en daarna sliep ze ook die tijden als een roosje. Mijn jongste dochter heeft die ook heel even gehad. Precies rond die tijden ..

5 maanden geleden

Mbw90, kleindotje, amekp hoe is het met jullie? Hier weer een helse nacht. Ik ga naar de huisarts met hem vandaag

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Mbw90, kleindotje, amekp hoe is het met jullie? Hier weer een helse nacht. ...
Hier ook weer... hij had 1 nacht (zondag op maandag) best oke geslapen maar afgelopen nacht gewoon weer hoe we het gewend zijn... dus 1000 keer wakker. Wij doen echt alles al, pepti, nexium, inbakeren, white noise. Er is letterlijk niks wat we anders kunnen doen. Dus ik denk dat het gewoon uitzitten is tot de krampjes over zijn 😪 wat voor nacht hadden jullie?

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ik zou echt een doorverwijzing naar een kinderarts vragen. Ik was daar gisteren en toen liet ik de term huilbaby vallen, toen zei de kinderarts dar huilbaby's niet bestaan. Als kinderen zoveel huilen is er wat aan de hand en moet daar wat aan gedaan worden. Ik hoop dat dat voor jou, jullie, ook kan.

5 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Ik zou echt een doorverwijzing naar een kinderarts vragen. Ik was daar gist ...
Wat gaan ze bij jullie doen als ik vragen mag?

5 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Wat gaan ze bij jullie doen als ik vragen mag?
Wij hebben eerst marcorogol gekregen omdat hij een opstopping bleek te hebben (dit was overigens na 4 klysmas) en moeilijk poepte, hele tijd perste en huilde. Nu poept hij goed, opstopping is weg, maar hij blijft huilen. Blijkt verborgen reflux te zijn, hij spuugt namelijk niet erg oid. Door de pijn strekt en overstrekt hij, dus we krijgen morgen fysio aan huis voor praktische hulp en vrijdag manueel therapeut voor de reflux. Ook geven we sinds gisteren omeprazol, die remt het zuur wat pijn doet bij t omhoog komen Ik ben ook letterlijk een aantal keer weggestuurd, ja baby's huilen en darmkrampjes bla bla bla. Blijkt m'n kind toch een fukking opstopping te hebben (gezien op buikfoto) en reflux te hebben. Zo zie je maar, op je strepen staan soms want je moedergevoel is altijd juist, ik dacht ook telkens maar er klopt iets niet.

5 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Hier ook weer... hij had 1 nacht (zondag op maandag) best oke geslapen maar ...
Nog steeds hetzelfde ook, de huisarts heeft ons doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis, heel fijn

5 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Ik zou echt een doorverwijzing naar een kinderarts vragen. Ik was daar gist ...
Ja de huisarts heeft ons net doorverwezen, heel blij mee. Hopelijk krijgen we eindelijk duidelijkheid

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja de huisarts heeft ons net doorverwezen, heel blij mee. Hopelijk krijgen ...
Goedzo!! Hopelijk levert dat wat op

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ahh meid toch, wat vervelend dat je weer zo'n helse nacht hebt gehad. Ik weet hoe je jezelf vandaag dan voelt. Hier ging het vannacht redelijk. Wel van 1 tot half 4 onrustig. Maar dat neem ik dan voor lief. Ik lees in je andere berichten dat je een doorverwijzing hebt naar de kinderarts. Hopelijk kunnen ze je helpen. Het is in ieder geval fijn dat je huisarts de noodkreet begrepen heeft. Wij krijgen namelijk niet die doorverwijzing, omdat ik eerst nog koemelkallergie moet uitsluiten. Soms erg hoe het zorgsysteem in Nederland is

5 maanden geleden

Reactie op kleindotje

Ahh meid toch, wat vervelend dat je weer zo'n helse nacht hebt gehad. Ik we ...
Bizar he, ik verbaas me er over hoe moeilijk er soms wordt gedaan. Als mama weet en voel je toch echt als er iets niet goed zit. Ik heb aangegeven bij de huisarts dat wij echt niet langer zo door kunnen, het trekt op dit moment een schaduw over ons hele gezin. Mijn andere zoon van 2 ligt inmiddels ook veel wakker vanwege al het gekrijs en heeft het overdag daardoor heel zwaar (en ik daardoor weer met hem) terwijl hij normaal heel lief en makkelijk is. Zo zielig en heb zo met hem te doen. Hij mag gelukkig weleens bij zijn opa's en oma's slapen maar dat lost hier thuis nog niks op. Afgelopen nacht sliep ik zelf van 23 tot 1 en daarna niet meer. Ben heel blij dat onze huisarts ons wilde doorverwijzen want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen aan het gekrijs en het niet in slaap kunnen komen. Hij is nu ook alweer sinds 10 uur vanochtend wakker, zelfs mijn ultieme slaapmiddel de draagdoek werkt niet meer. Dan dut hij even 5 minuten in en schiet hij ineens weer krijsend wakker. Ik heb vanochtend samen met baby en peuter even een potje gejankt 😭

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Bizar he, ik verbaas me er over hoe moeilijk er soms wordt gedaan. Als mama ...
Ja echt bizar, maar ergens weet ik ook wat ze in het ziekenhuis zeggen... Dan wordt er naar het hartje en de longen geluisterd en dan zeggen ze dat er medisch gezien niks aan de hand is. Ik herken helemaal dat het een donkere schaduw op je gezin legt. Vind het ook zo zielig voor mijn peuter. Kan hem momenteel zo weinig 1 op 1 tijd geven. Wij gaan hier denk ik ook een verschrikkelijke nacht tegemoet, want het gekrijs is alweer begonnen. Hopelijk hebben jullie een betere nacht 🍀

5 maanden geleden

Hoi hoi ik heb jou topic ook gevolgd gezien dezelfde situatie met onze dochter.. wat jij ook benoemd alles geprobeerd de osteopaat,huisarts en voeding voor krampjes.. nu voor het eerst een voeding gegeven van nutrilon pepti om eventueel een gevoeligheid voor koemelk uit te sluiten.. misschien toeval en niet te vroeg juichen maar na deze voeding veel meer ontspanning in het kindje .. heb je dit al eens overwogen? Dit is ook onze laatste zet anders word het accepteren dat dit in haar “aard” zit..ik begrijp in ieder geval wat je voelt .. hopelijk word alles snel beter.. je doet het hoe dan ook super mama!

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Bizar he, ik verbaas me er over hoe moeilijk er soms wordt gedaan. Als mama ...
Ik lees met jullie mee. Hier precies dezelfde situatie, alleen dan zonder peuter in huis. Kan me voorstellen dat dat nog zoveel zwaarder is… Afgelopen weken hebben we ook alles geprobeerd en nu heeft de arts van het cb ons doorverwezen naar de abc poli. Dat is ook een soort laatste hoop, maar ik houd mijn verwachtingen laag. Maar je hebt gelijk hoor: je voelt gewoon dat er iets niet goed zit. Maar wat…

5 maanden geleden

Reactie op kleindotje

Ja echt bizar, maar ergens weet ik ook wat ze in het ziekenhuis zeggen... D ...
Ja ik merk ook echt gedragsverandering bij onze peuter, en nu is voor mij de maat echt vol. Ik kan heel goed met weinig slaap en mijn vriend kan het ook wel accepteren maar het moet niet het leven gaan beïnvloeden van mijn andere kleine mannetje 😭 natuurlijk is het altijd aanpassen als er een kleintje bij komt maar dit is niet gezond. Onze nacht ging ongeveer zo: 18.30 boven voeden in het donker, tot 21.30 troosten wiegen en krijsen maar toen uiteindelijk in slaap, geslapen tot 00.00 (echt bizar lang voor zijn doen) ik ook een uurtje kunnen slapen, voeden troosten ging vrij vlot slapen deze keer, 1.00 lagen we allemaal weer. Vanaf 2 onrustig, troosten wiegen, 3 uur maar weer gevoed. Weer onrustig en krijsen, om 4.30 ging hij weer slapen en was ik inmiddels over mn slaap heen haha zoals het vaak gaat. Wel nog even een uurtje weggedommeld en toen zijn we de dag gestart om 6 uur. Hoe ging het bij jou?

5 maanden geleden

Reactie op kleindotje

Ja echt bizar, maar ergens weet ik ook wat ze in het ziekenhuis zeggen... D ...
Oja en om 5 uur zat ik nog naast het bed van mijn peuter omdat die huilend wakker was geworden van de regen en wind tegen zijn raam😅