120 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja ik merk ook echt gedragsverandering bij onze peuter, en nu is voor mij d ...
Pfoe dat is inderdaad ook een heftig nachtje geweest. Wat zielig dat jij eerste kindje er steeds wakker van wordt. Hier slaapt mijn zoontje (tot nu toe) er gelukkig wel doorheen. Maar mis gewoon echt het balans en ritme in het gezin. Elke dag weer met slaap bezig. De momenten dat we samen kunnen eten zijn er helaas ook niet veel. Hier ging de nacht ook niet al te best. Vanaf 6 uur onrustig en niet in slaap te krijgen. Vervolgens even in de draatdoek laten slapen en daarna opnieuw gevoed. Maar ook toen wilde ze niet slapen. Tot 01.30 uur onrustig gebleven en daarna opnieuw gevoed. Toen is ze wel gaan slapen. Tot ongeveer 4.00 en toen ging xe wel slapen, maar kwam om 5.00 en 6.00 uur weer.

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja ik merk ook echt gedragsverandering bij onze peuter, en nu is voor mij d ...
Hoe ging vannacht? Hier afgelopen nacht vergelijkbaar. 18.30 fles, toen getroost en geprobeerd te laten slapen maar sliep pas om 20.30 ongeveer. Toen 23.00 wakker en fles, en dat is echt lang ook voor hem! Toen 00.00 sliep hij weer. 1.30 wakker, 2.30 wakker, bij ons in bed genomen. Sliep rond 3.30 weer. 4.30 wakker en fles gegeven. En daarna eigenlijk nauwelijks meer geslapen tot m'n oudste om 7 uur wakker werd. Ben zooo gesloopt...

5 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Hoe ging vannacht? Hier afgelopen nacht vergelijkbaar. 18.30 fles, toen get ...
Dat klinkt als een nacht zoals wij ze meestal hebben haha, ik kan me niet meer herinneren hoe langer dan een uurtje slapen voelt. Dinsdag mogen we naar de kinderarts 👏

5 maanden geleden

Oh ik herken dit zo. Ons mannetje nu net 9 weken maar ineens slaat alles om. Het slapen overdag was al moeizaam en de avonden zijn altijd nog drama geweest: alleen inslapen bij ons, wegleggen is vaak weer wakker worden. Dit ging net wat beter, dat hij ging doorslapen en soms ook cyclus aan elkaar koppelde. maar sinds deze week is het alsof dat allemaal weg is. Overdag slapen gaat moeizaam. Savonds begint het vanaf uur of 6. Soms eerder, afhankelijk hoelaat hij wakker is geworden. De hele avond mopperen, soms een minislaapje bij ons,, mopperen etc. In slaap vallen doet hij tegenwoordig alleen in donkere slaapkamer. Ik geef BV, als hij moe is werkt dat ook niet mee, verslikt hij zich en kom je in zo'n vicieuze cirkel. Hoor dat veel ouders hun kind ongeveer 8 uur naar bed doen en dan 10/half 11 nog voeden. Maar dit lukt bij ons echt niet, hij weigert te gaan slapen en vecht hier echt tegen. Snak na weer een avondje met m'n partner ipv dat we elkaar de hele avond afwisselen. Al zou hij dan bij ons slapen vind ik dat niet erg, maar dat doet hij tegenwoordig ook niet meer. Poeh, lekker warrig verhaal maar ik weet niet zo goed of we het goed doen. Hij slaapt: (overdag) in inbakerslaapzak, Op onze kamer, in het donker. Weigert speen. Wil soms onze pink. Draagzak gaat matig, al moet hij soms wel van mij. Want hele tijd dragen is pittig. Wandelen doen we regelmatig maar dan slaapt hij ongeveer 20min. Niet een heel cyclus dus schiet ook niet echt op. Nou als iemand nog tips heeft...

5 maanden geleden

Pfff. Hier was het weer zo'n nacht... Voel me in alles zo falen 😭

5 maanden geleden

Ik tel de uren af naar morgen als we naar de kinderarts mogen! Vannacht 2x rustig kunnen voeden en zelf 2 uurtjes geslapen maar daarna is het gekrijs niet meer opgehouden. Volgensmij zit onze kleine weer helemaal verstopt. Het spugen neemt weer giga toe en op een beetje (overloop)diaree na is het al ruim 2 weken geleden dat hij voor het laatst gepoept heeft, zo zielig

5 maanden geleden

Reactie op kleindotje

Pfff. Hier was het weer zo'n nacht... Voel me in alles zo falen 😭
Oh nee 😭 en afgelopen nacht al beter?

5 maanden geleden

Even een update van ons: Wij zijn vandaag opgenomen in het ziekenhuis nadat onze baby vanochtend bloed bij zn urine had, ik schrok me rot dat kon er ook nog wel bij! Hij zit helemaal verstopt, spuugt daardoor heel veel en groeit daardoor niet meer. Dan zit je moedergevoel toch echt goed, blij ook dat de huisarts en de kinderarts de onrust en alles zo serieus namen. Op dit moment is hij te suf om aan de borst te drinken dus het is weer gekolfde melk in een flesje, net ging er gelukkig weer een beetje in. Ik ervaar zo onwijs veel rust nu we hier zijn en voorlopig blijven, eindelijk gaan we hopelijk vooruit 💙

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Even een update van ons: Wij zijn vandaag opgenomen in het ziekenhuis nadat ...
Heel veel sterkte in het ziekenhuis!

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Oh wat heftig zeg! Dat moet schrikken zijn geweest. Fijn dat ze jullie serieus nemen en er eindelijk onderzoek wordt gedaan. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Heel veel sterkte en houd je ons op de hoogte?

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Jeetje wat heftig, goed dat je naar een kinderarts bent gegaan zeg. Hopelijk vinden ze snel de oorzaken en is jullie kleine gauw beter én wat meer comfortabel

5 maanden geleden

Tot nu toe zijn bloed, echo's en urine allemaal goed gelukkig! Het lijkt er op dat de verstopping de boosdoener is van alle onrust, maar dat is nog niet zeker. De kinderarts twijfelt of de aanleg van de darmen wel oke is omdat verschillende klysma's en spoelingen nog niet hebben geholpen (mn arme baby..) in ieder geval heeft hij de afgelopen dag al meer geslapen dan de hele afgelopen week bij elkaar en begint hij ook weer een beetje te drinken (uit een flesje). Heel erg balen maar mn productie loopt onwijs terug dus ik hang de halve dag aan een kolf. Verder voel ik me zo rustig en fijn op de goede plek, er wordt zo goed voor ons gezorgd!

5 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Tot nu toe zijn bloed, echo's en urine allemaal goed gelukkig! Het lijkt er ...
Heftig. Sterkte en beterschap voor jullie kleintje

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Hi, hoe gaat het nu daar?

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte voor jullie en de kleine man 💙

4 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Hi, hoe gaat het nu daar?
We zijn een week in het ziekenhuis geweest en nu weer thuis, ik vond het echt zo heftig. Vooral om als gezin uit elkaar te zijn en 24/7 met je baby in een klein kamertje te zijn waar continue mensen binnen komen en hem onderzoeken. De verstopping is zo goed als verholpen met verschillende klysmas en spoelingen en elke dag moet hij een zakje macrogol. Helaas is de onrust gebleven.. mijn productie liep helemaal terug waardoor we ook over moesten op flesvoeding (omneo) waar ik ook heel verdrietig van ben. Hij krijgt nu ook nexium tegen het spugen want hij slaapt niet meer. Soms 20 minuten, soms een half uur maar langer niet. Het krijsen en onrust zijn eigenlijk alleen nog maar meer geworden. Mijn peuter laat zo ander gedrag zien en heeft echt last van deze situatie. We slapen allemaal heel weinig en rustmomenten zijn er eigelijk niet. Ik heb altijd hulp nodig van iemand om te zorgen dat we de dag door komen met zijn allen omdat ik alleen maar aan het sussen, troosten en in slaap aan het helpen beb. Ik ben echt zo verdrietig van alles

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

We zijn een week in het ziekenhuis geweest en nu weer thuis, ik vond het ec ...
Wat vreselijk dat jullie dit zo mee maken. Veel sterkte

4 maanden geleden

Hier ook ongeveer vanaf 19 tot 23 uur. Gelukkig niet huilerig maar wel wakker. Mijn oudste dochter was ook altijd in de avond wakker en ontroostbaar. Het gaat over. 🥲

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Och wat heftig voor je en ontzettend naar dat je je zo voelt thuis. Heeft het ziekenhuis antwoorden op waarom hij dit gedrag vertoond? Want dit is niet te doen voor jullie.

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Oh wat een heftige situatie zeg! Maar hebben ze verder nog iets kunnen zeggen omtrent de situatie wat kan helpen? Wat gek dat ze jullie naar huis laten gaan terwijl het alleen maar erger is geworden 😥