48 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Je hebt gelijk. Het vertrouwen ben ik een klein beetje kwijt. Hij zou p40 ...
Moeilijk heh?! Mijn oudste groeide eerst ook slecht. De kinderarts zei toen tegen mij: ‘ach mevrouw, groei is iets van de lange termijn.’
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Snap ook echt niet hoe ze het inschatten. Bij 36 weken hadden ze het gewicht ingeschat rond de 3200gram dus helemaal prima.
Maar bij de geboorte 2962 gram ruim 5 weken later 🫣
Zat bij geboorte dus ook op p 4,45 geen idee wat de p was bij de laatste echos, maar in ieder geval ook fors meer
6 maanden geleden
Hier voor de 2e x een dysmatuur baby. Mijn eerste dochter woog 2992 gram bij 40.6 weken. Dit kwam uit op P7. Nu ben ik bevallen van mijn 2e dochter met precies 40 weken. Ze woog 2906 gram wat uitkomt op P9. Alle twee hebben ze aan het begin erg moeite gehad om zichzelf warm te houden. Verder hebben wij geen problemen ervaren.
6 maanden geleden
Ons kleintje ook geboren als dysmatuur, bevallen met 40+6 en daarbij een gewicht van 3160. Dag 2 afgevallen en zat hij op 3040. Vanaf dag 3 ging hij alweer groeien en bij dag 6 zat hij al weer boven zn geboortegewicht en woog hij 3180 🙌🏼 laatste keer dat hij gewogen is was op dag 15 en woog toen 3330 🩵
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Heb inderdaad vertrouwen, kindjes groeien op hun eigen tempo en meestal is er niets aan de hand! Ik ben zelf geboren met 37 weken en 2300g, viel bij het cb altijd buiten de grafiek mbt. gewicht en lengte, en ben nog steeds niet de grootste met mij 1,63. Maar wel altijd kern gezond geweest en redelijk goed opgedroogd.. al schaamt mijn dochter van 1,5. zich al voor me als ik ineens uit het niets een dansje doe.
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Hier idd hetzelfde. Mijn meisje was ook P5 bij geboorte en werd ook echt heel anders geschat bij al de echo’s. Vind het zo gek dat ze er zo ver vanaf kunnen zitten.
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Hoe gaat het nu met jou meisje ?
Ze is nu bijna 4 weken en inmiddels weegt ze 2500 gram. Ze heeft nog steeds moeite met de voedingen maar gaat wel de goede kant op nu. En bij jou?
6 maanden geleden
Geboren met 37+5. 2526 gram. Afgevallen tot 2250. Week in ziekenhuis gelegen voor bijvoeden en warmtewiegje. Zit nu op 2550 gram. Hij is 2 week oud
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Ah wat goed nieuws! Ja hier ook beter. Weegt nu 2850 en krijgt vanaf vandaa ...
Wat goed 120cc al! Ik geef borstvoeding gekold in flesjes omdat ik dan kan zien wat ze binnen krijgt. Maar meer dan 60 tot Max 80cc krijg ik er niet in. Geef jij borst of kunstvoeding? En om de hoeveel uur voed je?
6 maanden geleden
Reactie op Babyonitsway
Wat goed 120cc al! Ik geef borstvoeding gekold in flesjes omdat ik dan kan ...
Sam kreeg eerst 70 cc om de 3 uur en snachts 4 uur. Maar omdat hij niet aankwam en heeel hongerig bleef. Zei de arts ; probeer eens 120 cc en kijken of die het opdrinkt en hij drinkt eigenlijk vaak 110 op en is nu niet meer zo onrustig en hongerig, we hebben volgende week woensdag weer een weeg moment ik ben benieuwd of die nu wel aangekomen is. Ik merk zelf dat ik het wel fijn vind om met ouders in contact te komen die ook een dysmatuur kindje hebben om af en toe te sparren, ik word er soms zo onzeker van. 🫣
6 maanden geleden
Reactie op Madoo
Sam kreeg eerst 70 cc om de 3 uur en snachts 4 uur. Maar omdat hij niet a ...
Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Heb ik ook! Maar ik zie dat ze elke week toch goed aankomt doet veel goed. Ik heb een tweeling gekregen en haar broertje is een stuk zwaarder en komt ook meer aan steeds, daardoor word ik ook onzeker gemaakt. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, bij jou ook 💪🏼💪🏼