31 Reacties
8 maanden geleden
Bij eerste geplande keizersnede gehad vanwege laagliggende placenta.
Bij tweede gekozen voor vaginale bevalling die begon met gebroken vliezen. Weeen zetten niet door dus uiteindelijk ingeleid maar een prachtige vaginale bevalling gehad, daar kwam zoveel meer gevoel bij dan bij de ks.
Nu zwanger van nummer 3 en met de ervaring van zowel keizersnede en vaginale bevalling hoop ik heel erg dat het weer een vaginale bevalling wordt, zowel voor de ervaring als het herstel. Gyn geeft veel kans heeft dat het weer gaat lukken omdat het dus zelfs met inleiding icm litteken goed is gegaan.
8 maanden geleden
Reactie op MamavanEB
Ja het is gebaseerd op mijn gezondheid, waarom ik een spoedkeizersnede heb ...
Als het echt spoed is is er geen vraag meer of je ruggen prik of volledige narcose krijgt.
8 maanden geleden
Hoe komen jullie aan een percentage? Bij mij lijkt de keuze door de gynaecoloog al in vroeg stadium te zijn gemaakt dat het (opnieuw) KS moet worden vanwege dun litteken van de vorige
8 maanden geleden
Hoe komen jullie aan een percentage? Bij mij lijkt de keuze door de gynaeco ...
Ik heb met 35 weken een gesprek met de gynaecoloog gehad. Omdat ik toch sowieso in het ziekenhuis moet bevallen werd mij de vraag gesteld hoe ik wilde bevallen.
Gynaecoloog had een tabel om de percentage uit te rekenen.
Ik denk als de litteken bij mij ook te dun was dat de gynaecoloog dat had gezegd hoor 😊 ze willen zo min mogelijk risico's lopen voor moeder en/of kins
8 maanden geleden
Reactie op Sylvanan1992
Als het echt spoed is is er geen vraag meer of je ruggen prik of volledige ...
Dat klopt. Daarom is het handig als je die ruggenprik al hebt, mocht het spoed worden hoeven ze het alleen maar extra toe te dienen. Zo is het bij mijn eerste gegaan. En dat is wat de gynaecoloog dus tegen mij zei wat ik hiervoor uitlegde.
één maand geleden
Hier een ingeleide bevalling bij 38+0 ivm verwacht grote baby. Mijn wens was om vaginaal te bevallen na een eerdere keizersnede en ik wilde het spontaan afwachten. Helaas dus toch ingeleid dmv ballon katheter, welke in eerste instantie geen succes had. Tweede ballon katheter geplaatst met 4cm water erin en weer 24u wachten toen konden mn vliezen gebroken worden en had ik 3-4cm ontsluiting gekregen. Direct weeen opwekkers via infuus gekregen, van 07:30-18:00u weeen gehad maar nog steeds maar 3-4cm waardoor het uiteindelijk nog een keizersnede werd. Heel erg jammer maar het was niet meer vol te houden en men vond het medisch gezien niet meer verantwoord om het nog langer te laten duren ivm het litteken.
Ben benieuwd naar andere ervaringen ook :-)!
één maand geleden
Hier is het een geplande keizersnede geworden met precies 39+0. Erg mooie en “ontspannen” ervaring voor zowel mijzelf als mijn man. Onze zoon van 3 was logeren bij opa&oma.
Tijdens het hechten werd de baby al bij mij gelegd, erg fijn! Toch een soort golden hour. Op de uitslaapkamer al aan kunnen leggen en we mochten de dag erna naar huis.
Herstel verliep voorspoedig, moest opletten dat ik niet te hard wilde.
Al met al heel blij met onze keuze van een geplande keizersnede, zou het zo nog een x doen.