12 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou zeggen voed op verzoek en als dat betekend dat die 7 voedingen nodig heeft dan is dat zo. Ik geef borstvoeding en dan weet je ook niet wat zo'n kleintje drinkt. 170 is sowieso best een grote fles, zoek maar eens de natuurlijke maagknhoid van je kindje op.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde gedrag tijdens de flessen gehad en soms nog steeds. En bij ons wel een mini dus ze heeft het echt nodig!
Wij zijn overgestapt naar de WeToo fles en dat werkt blijkbaar voor ons dochtertje.
Verder zijn we bij de osteopaat geweest, die gaf aan dat het kan zijn dat er na een boertje (ong helft vd fles) toch nog wat lucht zit waardoor het drinken niet meer lukt.
Dus nu houden we haar even 5min rechtop en daarna kan ze meestal wel weer rustig verder drinken. Als er maar meer lucht uit is dan dat ene boertje. Wat hier sinds een paar dagen ook werkt is om haar een knuffeltje vast te laten houden. Ze hangt/zit (we voeden haar zittend met de rug tegen onze buik, enige houding dat werkt) daarmee te friemelen en drinkt zo lekker haar fles leeg 🤗
4 maanden geleden
Hier ging het hetzelfde, CB had het vermoeden van koemelkallergie. Nu krijgt hij Nutrilon Pepti en is het helemaal over! Ging hier overigens ook gepaard met veel onrust en weinig tot niet slapen.
4 maanden geleden
En als je eens kijkt naar de hoeveelheden die je zou moeten geven bij borstvoeding? Dat is 140 x 5,3 = 742 ml per dag. Tuurlijk kan dat een beetje afwijken omdat het flesvoeding is, maar het zegt wel iets over de natuurlijke maaginhoud. Ik zou gewoon op verzoek voeden en mij iets minder drukmaken over de hoeveelheid dan.. Als hij tekort heeft dan komt ie vanzelf vaker, want = honger.
4 maanden geleden
Misschien meer tijd er tussen laten? Mijn dochter had dit ook. Kreeg om de 3 uur en toen zijn we náar de 4 uur gegaan. En de flessen gingen veel beter.
Onze dochter van nu 3.5 maand geeft nu ook aan als ze genoeg heeft. Hoofd weg draaien enzo.
Ook zijn we naar een osteopaat geweest en heeft dit heel erg geholpen. Scheen drie knoopjes in t lijf te hebben waaronder èèn in t nekje dus zijn wel anders gaan voedde.
Wij hebben in t begin eerst op verzoek gegeven totdat ze een eigen ritme ging creëren en nu hebben we een prima ritme.
4 maanden geleden
Reactie op Miamama
Wat zijn de hongersignalen? Sommige hongersignalen zijn bij ons kindje geen ...
Smak geluiden maken, hoofd draaien en daarbij mondje open duidelijk zoeken naar voeding. Handjes in de mond is hier ook niet meer zo duidelijk , 11 weken oud en ze stoppen sowieso alles in de mond.