17 Reacties
4 maanden geleden
Ik denk dat de fles van 23u misschien wel te zwaar op het maagje kan liggen waardoor je kindje zich om 2.30u weer meldt. Je zou kunnen proberen die fles wat te verminderen.
Bij ons hielp bij de eerste het weglaten van die fles, hierdoor kwam hij later.
Wat ook zou kunnen is doordat je
aangeeft dat er in de ochtend geen honger aanwezig is, de fles in de nacht niet te weinig ismaar de behoefte om te drinken misschien een gewenning is geworden.
Je zou kunnen kijken of je die langzaam wat minder kan geven zodat de gewenning afneemt en in de ochtend de honger weer toeneemt!
Mijn tip is eerst te kijken naar de avondfles! Succes! 😊
4 maanden geleden
Waarom moet hij perse een volle fles om 7u? Klinkt alsof een ritme nog niet heel lekker voor jullie kindje werkt. 'Enorm veel hulp' lijkt me dat je zoontje dan gewoon nog niet moe genoeg is om te slapen overdag. Dat probeerden wij bij onze eerste ook. Uren staan wiegen. Nu bij de tweede losgelaten en sta maximaal 5 minuutjes even bij haar. Soms wil ze na een uurtje al slapen en soms is ze 2uur wakker.
Ritme is echt iets wat ouderschap soms zoveel gedoe maakt. Voor sommigen werkt het top, anderen kunnen beter het kindje volgen. Zou je eens kunnen proberen. Als het niet bevalt kun je altijd teruggaan naar een ritme.
4 maanden geleden
Reactie op IUv
Ik denk dat de fles van 23u misschien wel te zwaar op het maagje kan liggen ...
Deze tip geprobeerd en vannacht was het al 4 uur ipv half 2 ♡
4 maanden geleden
Bij ons sliepen beide kindjes de nacht veel beter als we om 18.30/19.00 de laatste fles gaven ipv 23.00u. Hetzelfde zoals hier al eerder genoemd. Wij moesten ze uit zo’n diepe slaap wekken dat het slapen daarna juist onrustiger was. Nu slaapt mijn dochtertje ook al sinds 8/9 weken heel vaak door tot 7u sochtends.
4 maanden geleden
Nou gisteren zelf wakker laten worden maar werd alsnog 2330 wakker en 4 uur en erna 6 uur. Snap ook niet waarom het altijd 6 uur is ipv 7 uur. 4 uur btw klein flesje gekregen. 6uur weinig dorst wederom. Heb het vandaag maar zo gelaten. Wil vanavond wel nogmaals een kans geven niet gelijk opgeven.
4 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
Nou gisteren zelf wakker laten worden maar werd alsnog 2330 wakker en 4 uur ...
Misschien heeft je kindje het ook gewoon nog nodig! Ieder kindje is anders en heeft een andere behoefte! 😊
Je kan ook nog kijken naar de inname overdag. Krijgt ze daar voldoende of gaat ze het inhalen in de nacht.
En geen idee waarom niet een uurtje later maar misschien dat de darmpjes in de ochtend weer harder aan de slag gaan dus sneller komt.
Hier is ze in de ochtend ook onrustiger, maar dan ook met jou wat krampjes!
4 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
Nou gisteren zelf wakker laten worden maar werd alsnog 2330 wakker en 4 uur ...
Geef het een paar dagen tijd 😊
4 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
En heb je de fles helemaal weggelaten van 23uur of hoe heb jij het gedaan
Nee als ik 23.00 weglaat komt hij rond 12 uur / half 1, onlangs uitgeprobeerd
Heb een kleinere fles gegeven en om 4 uur maar 90 cc ipv normale hoeveelheid
4 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
Nou hier idd 2 avonden op rij zelf laten komen maar geen succes. 2x snachts ...
Ik blijf 23.00 ook gewoon geven. Afgelopen nacht kwam hij om 5.00
Hij krijgt
07.00 165
11.00 185
15.00 165
19.00 165
23.00 165
En dan snachts nu: 100 ml
Wat ik langzaam afbouw nu. Want heb het idee dat het wat gewenning is en niet perse honger. Dus ander tijdstip wordt ook wat meer zodra ik merk dat hij er behoefte aan heeft.
Had een paar dagen om 23.00 dus meer gegeven omdat ik dacht dat hij dan misschien later zou komen. Maar dat doe ik niet meer