15 Reacties

3 maanden geleden

Wij gebruiken Kruidvat en gaat goed!

3 maanden geleden

Wat is je vraag precies ?😊

3 maanden geleden

Hier Etos geitenmelk, hadden eerst van pure goat maar idd verrrry duur… enige wat me tegenstaat is dat hij niet bio is maar verder geen moeite met de overgang gehad en is een prima poeder 😊

3 maanden geleden

Wat is je vraag precies ?😊
Hoe de overstap gaat van duurdere geitenmelk naar de "goedkopere"

3 maanden geleden

Reactie op 24babywatcher

Hier Etos geitenmelk, hadden eerst van pure goat maar idd verrrry duur… eni ...
Ik ga het gewoon proberen dan. We zitten nu op Hipp geitenmelk en kost 30,- per pot. Ging de ontlasting ook niet veranderen? Hier zit ik een beetje mee omdat hij op gewone melk niet kon poepen. Met geit gaat het perfect.

3 maanden geleden

Reactie op E12

Ik ga het gewoon proberen dan. We zitten nu op Hipp geitenmelk en kost 30, ...
Onze dochter heeft extreem veel last gehad van krampjes vanaf geboorte dus dat vind ik lastig om te antwoorden. Qua ontlasting heb ik niet veel verschil gezien 😊

3 maanden geleden

Ik heb de geitenmelk van het Kruidvat merk sinds het begin. Doet hij het heel goed op en stukken goedkoper dan de duurdere merken.

3 maanden geleden

geen ervaring met die van de Etos maar wel van kruidvat. na 2 dagen gebruiken weer over gegaan op de hipp. direct weer meer moeite met ontlasting en hij leek meer onverzadigdbaar want kwam ineens weer om de 2 uur. Dit was wel toen hij een week of 6/7 was... inmiddels 15 weken maar ik durf de overstap niet nog eens te maken nu het goed gaat.

3 maanden geleden

Reactie op Cherry92

geen ervaring met die van de Etos maar wel van kruidvat. na 2 dagen gebruik ...
Ik hoor inderdaad er wel meer over van de Kruidvat. Ik ga de etos proberen en anders weer terug naar de Hipp. Ik vind de hipp geitenmelk lastig verkrijgbaar..

3 maanden geleden

Ik ben zelf in overweging om bij te voeden met geitenmelk in combi met borstvoeding. Ik maak te weinig productie aan de behoefte van mijn kind. Dus ik deed zelf ook mijn onderzoek maar wat ik op de verpakking zag staan van de Etos en Kruitvat is dat hun merken gebruik maken van koeien lactose en geiten! En dan eerst die van de koe want die stond vooraan op de ingrediënten lijst. Vandaar het prijs verschil anders kan het nooit zoveel goedkoper, dus precies dat is nu mijn eigen overweging. Ga ik voor de kwaliteit van de geit dan betaal je de volle mep of kies ik voor een combinatie wat fijner is voor de portemonnee.

3 maanden geleden

Reactie op Tessiee

Ik ben zelf in overweging om bij te voeden met geitenmelk in combi met bors ...
Ja precies lastig hoor. Maar in welke zin is lactose slecht? Ik heb geen idee hoor. Ik ging eigenlijk altijd voor Biologisch maar ik denk dat bijv eigen merk ook gewoon alles in zit wat ze nodig zijn. De ontlasting van mijn zoon ging met geit heel soepel en met de gewone melk heel slecht. En de krampjes gingen ook beter.

3 maanden geleden

Niet van eigen merk Etos wel van Kabrita 👍🏼

3 maanden geleden

Reactie op E12

Ja precies lastig hoor. Maar in welke zin is lactose slecht? Ik heb geen id ...
Lactose is niet slecht hoor maar wat ik online las was dat in koeien melk meer zit dan geiten melk. Want zonder lactose creëer je juist een intolerantie. Wat ik las was dat geiten melk het dichtste bij moedermelk zit en minder vetzuren dan bij koeien kunst flesvoeding. Ik ben zelf ook nog steeds onderzoek aan het doen hoor, lastig dat sommige platforms elkaar tegen spreken.

3 maanden geleden

Reactie op Tessiee

Lactose is niet slecht hoor maar wat ik online las was dat in koeien melk m ...
Ik ben weer terug gegaan naar de hipp.. de spuug stonk zo erg van de etos geitenmelk. Ik kon mezelf ook 4x per dag verschonen.

2 maanden geleden

Reactie op E12

Ik ben weer terug gegaan naar de hipp.. de spuug stonk zo erg van de etos g ...
Er zal dus wel degelijk veel verschil zitten in de bestandsdelen of verhoudingen. Fijn dat je je ervaring hier nog deelt aangezien er nog aanzienlijk minder informatie voor handen is mbt geitenmelk.