87 Reacties
4 maanden geleden
Vandaag zijn we bij het consultatiebureau geweest met onze dochter van 13 weken oud.
Zij is nu 65,5 cm en weegt 7765 gram.
4 maanden geleden
Onze dame is geboren met 4175 en 51 cm. Ze is nu 3 maanden en weegt 7505 en is 62 cm.
3 maanden geleden
Ons 'kleine' meisje van inmiddels 11 weken weegt 7,5kg. Dan zou ze makkelijk 5x 210ml mogen op een dag, klopt dat? Na een fles van 180ml wordt ze boos als hij leeg is, dus vandaar dacht ik haar eens te wegen 😊
3 maanden geleden
Reactie op Steffie 83
Ons 'kleine' meisje van inmiddels 11 weken weegt 7,5kg. Dan zou ze makkelij ...
210 is echt heel erg veel als je kijkt naar de natuurlijke maaginhoud van een baby. Je gaat het maagje dan echt oprekken. Ik zou eerder kijken naar therapeutisch voeden en vaker kleinere flessen aanbieden.
3 maanden geleden
Inmiddels is onze meid 63,7 cm en weegt al 7790 gram met 13 weken. Ze drinkt de laatste weken echt heel weinig (max 500cc per 24 uur), maar heeft ook geen honger, anders laat ze het wel weten🤪. Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken.. hoe kan zij nou zoveel aankomen in gewicht zonder dat ze superveel drinkt? Zeg maar gerust dat ze ondermaats drinkt…
Heeft iemand een verklaring ervoor? Het cb zegt dat ze nu dan gewoon fles een beetje beu is misschien maar dan nog is mijn vraag over het harde aankomen niet beantwoord. Zelf begin ik bijna te denken aan een ziekte of aandoening… want hoe kan dit??
3 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Inmiddels is onze meid 63,7 cm en weegt al 7790 gram met 13 weken. Ze drink ...
Flesje beu lijkt me sterk. Wat een raar argument. Bel even de huisarts ipv het cb & volg je moedergevoel. Vind het ook vreemd dat ze zo aankomt. Waar zit ze op de lijn qua groei en gewicht? +2 of daarboven?
3 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Inmiddels is onze meid 63,7 cm en weegt al 7790 gram met 13 weken. Ze drink ...
En wat is haar geboortegewicht?
3 maanden geleden
Onze dochter was 49 cm en 3620 gram bij de geboorte. Altijd op die lijnen gebleven. Gewicht 1 boven gemiddeld lengte 1 onder gemiddeld. Nog steeds een meid met flink gewicht.
Onze tweeling waren bij geboorte 47 cm en 2630 en 2590 gram. Nu 12 weken en passen nu net in maat 56. Dus zijn nog steeds klein.
3 maanden geleden
Reactie op Fientje94
Ik heb geen idee op welke lijn ze zit. Dacht vorige keer wel op +2 of +2.5. ...
Oke! Kijk als ze in dezelfde lijn doorgroeit zou ik me geen zorgen maken. Stijgt ze nou opeens super veel zou ik wel aan de bel trekken
3 maanden geleden
Oke! Kijk als ze in dezelfde lijn doorgroeit zou ik me geen zorgen maken. S ...
Ja het is nu zelfs stabieler dan de eerste 2 wegingen. Toen ging het ineens heel hard omhoog, nu zit er meer stabiliteit in. Ze was in een maand tijd 700 gram aangekomen, en wat ik lees is dat 900 gram per maand ongeveer het gemiddelde is, dus het lijkt me prima? Maar toch maakt het me onzeker dat ze zo groot is merk ik…
3 maanden geleden
Even jullie advies vragen. Heb net mijn dochter van 4 maanden (3 april) thuis gewogen en ze is nu van 3 maanden lang stabiel groeien op de p90 lijn gestegen naar de P95 lijn. Tikt de 8 kilo aan. Moet ik het CB bellen voor advies? Ze drinkt bij lange na niet teveel dus weet niet zo goed wat te doen en of het erg is.
één maand geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Gisteren de opmerking dat mijn baby meisje eng groot is, moet toch toegeven ...
Oh, wat een nare opmerking..
één maand geleden
Reactie op SuuzAnn
Even jullie advies vragen. Heb net mijn dochter van 4 maanden (3 april) thu ...
Is je eigen weegschaal even nauwkeurig als die op het CB? En vaak gaan overtollige spekjes wel weg als ze gaan kruipen/staan/lopen. Ik denk dat het meevalt, maar als het je geruststelt, kun je altijd even contact opnemen met het CB. Succes!