2 Reacties
3 maanden geleden
Houd het vele voeden de krampjes niet in stand? Dan krijgen de darmpjes ook geen kans om tot rust te komen.
Heb je al geprobeerd buikje te masseren (onder de navel, kleine bewegingen met de klok mee)? Met de beentjes te fietsen? Dat helpt hier vaak om het een beetje op gang te brengen. En wat gebeurd er als je hem eerder in de nacht rechtop houd om te poepen?
Hier hebben we er ook regelmatig last van, en ik merk dat als ze zelf uitgerust is en diep genoeg kan slapen ze door de krampjes heen slaapt en in haar slaap scheten laat (met wel wat trappelende beentjes). Maar als ze slecht slaapt en oververmoeid is en daardoor nog slechter slaapt dan zijn de krampjes ook hopeloos, dus ik probeer haar zo min mogelijk wakker te maken en zo veel mogelijk te laten slapen. Verder masseren we tijdens bedritueeltje haar buikje met een beetje kamille olie. Dat schijnt ook te helpen.
En als het echt zo blijft en ten koste gaat van z'n slaap zou ik advies inwinnen om te kijken of je met de voeding nog iets kan (bvb koemelk minderen, andere houding, etc)