33 Reacties

4 maanden geleden

Waaraan zie je dan dat ze moe is? Als ze lekker vrolijk is en blij is het prima toch?

4 maanden geleden

Hier ook nu even hoor. Ze sliep voorheen altijd uuuuren in de middag. Nou deze week is het drama overdag. (11 weken oud). Evengoed is ze vrolijk en blij. En wilt ze graag hangen en aan de borst. Sprong 3😁👍🏼

4 maanden geleden

Om trouwens toch iets van slaap te krijgen overdag loop ik met de wagen de straat af en toe heen en weer. Of ik zet haar achterin de auto en ga een stukje rijden.

4 maanden geleden

Reactie op Jootje91

Waaraan zie je dan dat ze moe is? Als ze lekker vrolijk is en blij is het p ...
Gapen, weg kijken, staren of met haar handje boven haar oor wrijven en mopperig. Blij is ze dan weer na een heel kort slaapje.

4 maanden geleden

Hier zelfde. Lang leve sprongen 😂. Fases, het gaat voorbij! Wij denken maar: als de nachten maar goed gaan.

4 maanden geleden

Misschien kan je ze al wat langer wakker zijn. Als een baby slaapt terwijl ze nog niet heel moe zijn dan slapen ze kort dacht ik

4 maanden geleden

Reactie op Annick33

Hier zelfde. Lang leve sprongen 😂. Fases, het gaat voorbij! Wij denken maa ...
Ja zo proberen wij ook maar te denken! Ogen dicht als je door het huis loopt waar je allemaal niet aan toe komt 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Chantal1095

Hier ook nu even hoor. Ze sliep voorheen altijd uuuuren in de middag. Nou d ...
Toch even fijn om te horen dat het bij andere ook zo is. Al gun ik het niemand gelukkig inderdaad meestal een fase of sprong.

4 maanden geleden

Reactie op JN2022

Misschien kan je ze al wat langer wakker zijn. Als een baby slaapt terwijl ...
Gister was ze bvb 8:00 wakker. Rond half 10 toen 10 min geslapen. Rond 12:00 weer 15 min. Tussen 12:00 en 17:00 weer 10 min. Toen 17:00 heeft ze 30 min geslapen. Om 19:00 een uur. 00:00 de nacht in tot 5:15 Dus tussen 8:00 en 00:00 2 uur ongeveer geslapen 🙈

4 maanden geleden

Reactie op kelly259

Ja zo proberen wij ook maar te denken! Ogen dicht als je door het huis loop ...
Wij zitten ook nog midden in een verhuizing dus schoonmaken wordt sowieso wat verwaarloosd 😂 als de kinders maar schoon, gevoed en blij zijn haha

4 maanden geleden

Hier overdag ook drama. Kost zoveel energie om hem in slaap te krijgen. Pak 1 a 2 x per dag de draagzak. Hij doet over het algemeen 1 dut in bed van godzijdank een uur of ietsje langer. Avond slaapt hij wel goed in, van 8 tot 7 ongeveer. Ik hoop maar dat dit iets is waar ze vanzelf een beetje ingroeien.

4 maanden geleden

Wat hier in de avond werkt sinds een paar dagen is bij de 7 uur fles in de slaapkamer gaan zitten en daar de fles geven. Geen geluiden verder, dimbaar licht aan. En ik dim het licht steeds een beetje verder tot we in het donker zitten. Dan ontprikkelt hij kennelijk goed en word gelijk slaperig. Rond 8 uur kan hij dan heel soezerig zijn bedje in.

4 maanden geleden

Ohh en ik las hier ergens de tip van met een doekje over het gezicht heen gaan. Van boven naar beneden en dan aantal minuutjes volhouden. Ik heb dit vandaag geprobeerd en het maakte hem wel een stuk rustiger, het jengelen stopte in bed.

4 maanden geleden

Ik volg graag. Hier hetzelfde. Slaapt snachts prima, maar overdag niet in slaap te krijgen. Als hij al slaapt dan is het 10 minuutjes. Vandaag heeft hij vanaf 9:00 ongeveer iets meer dan 1 uur in totaal geslapen denk ik. Hij is nu bijna 13 weken en dit is eigenlijk als sinds week 2 het geval. In de draagzak sliep hij graag, maar sinds deze week ook niet meer. Hier ook behoorlijk met de handen in het haar

4 maanden geleden

Hier hetzelfde, ook bijna 11 weken. Soms lukt het overdag of 's avonds, maar vaak maar kort slaapje (max 20 min), in de wagen of auto werkt ook niet altijd... En 's avonds is ze wel echt oververmoeid, dus ze heeft de slaap wel echt nodig. Nu ligt ze ook na een uur huilen in m'n armen te slapen, maar vanuit daar in bed leggen is tot nu toe ook niet zo succesvol. Terwijl het na de avond voeding van 23u altijd perfect gaat en ze dan zo de nacht goed slaapt... Waarom het dan wel lukt, echt geen idee, zelfde routine...

4 maanden geleden

Mijn zoontje ligt al om 18.00 savonds in bed. Langzaam richting 18.30 nu. Misschien dat eens proberen om te doorbreken?

4 maanden geleden

Zit nog altijd met een dame die niet wil gaan slapen overdag het is echt een drama. We hebben nu een vast ritueel: verschonen boven, slaapzakje aan op ons bed en een boekje lezen. Daarna de gordijnen dicht. Loop dan even heen en weer en zing “slaap kindje slaap” zeg dat ik van haar hou en zeg slaap lekker ze begint dan meteen te gapen en dan leg ik haar moe maar wakker weg. Zing dan nog 1x “slaap kindje slaap” geef haar een kus en dan ga ik de kamer uit. Bij jengelen laat ik haar. Begint ze heel hard te huilen. Ik laat haar ook eerst even. Uiteindelijk weer oppakken. Doet ze vrij snel haar ogen dicht maar ze blijft vechten. Terug leggen is een no go. Al ze slaapt dan 10 min door lopen of zitten en dan lukt het nog soms ook niet. Kinderwagen en draagzak helpen ook niet. Ik weet gewoon niet meer wat we anders kunnen doen. Ze begint ook al te gapen na 50 minuten wakker zijn. Als we langer wachten wordt ze boos en gaat het slapen nog moeizamer of niet. Ze drinkt bv om de 2 uur dus voeden 20 min dan nog 30 min spelen en dan komen de eerste gapen alweer. Dan soms 45min bezig om te laten slapen en dan ben je alweer bijna 2 uur verder en heeft ze honger. Iemand tips alsjeblieft ?

4 maanden geleden

Reactie op kelly259

Zit nog altijd met een dame die niet wil gaan slapen overdag het is echt ee ...
Slaaptipsvoorbabys.nl en dan een consult. Zelf heb ik 2 x anne gehad echt heel blij mee bij allebei mijn zoontjes een succes.

4 maanden geleden

Reactie op kelly259

Zit nog altijd met een dame die niet wil gaan slapen overdag het is echt ee ...
Geen idee of je dat al hebt geprobeerd: overdag op de zij laten slapen? Onze dochter slaapt in de nacht gewoon op haar rug, maar ivm afplatting overdag op haar zij. Je kan daar een zijliggingskussen voor gebruiken, wij doen dat met een voedinskussen in een verschoonhoes. Blijf je ook 10 minuten bij haar als je haar in bed legt? Hier valt ze bijna in slaap, dan moeten we haar nog een beetje helpen: speen vasthouden en over haar voorhoofd strelen. Waarschijnlijk heb je er niks aan, maar snap dat je verbetering wil! Succes

4 maanden geleden

Wat misschien kan helpen is slapen op je borst (huid op huid of met kleding aan). Ga lekker op de bank zitten en laat haar in je armen liggen slapen. Mijn zoon slaapt dan zo 1,5 uur. Je hebt je handen dan niet vrij, maar je geeft je baby wel de gelegenheid om te slapen. Mijn zoon slaapt nu weer veel beter in zijn wieg, ook overdag. Hij had een tijdje in de middag moeite, nu niet meer. Het kostte mij zo 'n 2 weken veel tijd en nu veel plezier van. Je kleintje wil eigenlijk veel bij je zijn en je nabijheid voelen. Hopelijk kun je hier iets mee!