17 Reacties
4 maanden geleden
Hoi!
Hier hetzelfde!
Onze dochter heeft al vanaf dat ze ongeveer 2 weken was tussen 21-23 haar onrustige uurtjes en is dan ook bijna continu wakker en onrustig.
Ik heb helaas niet echt tips behalve het gewoon proberen te accepteren en bedenken dat ook dit verandert uiteindelijk, ieder kindje heeft zn eigen ritme daar in. Dat is wat ik doe en zo kan ik t volhouden.
Ik geniet nog maar even ervan dat ze zoveel nabijheid wilt.
Wat ik nu soms doe om de avond wat te breken is buiten wandelen. Want zolang ik beweeg met haar is ze rustig. Dus misschien eraan toe geven en even samen nog een avondwandeling maken?
Succes lieve mama, het komt goed 🤗
4 maanden geleden
Heel herkenbaar! Wij zijn rond die tijd begonnen met een duidelijk avondritueel, dus douchen/in bad of massage en dan voeden in donkere kamer en in bed (proberen te) leggen. Vanaf die tijd ging het beter en kwam het steeds vaker voor dat hij om 19.00 uur in bed lag. Weet niet of het door het duidelijke ritueel kwam of dat hij er gewoon ineens aan toe was, maar nu (15 weken) ligt hij standaard tussen 18 en 19 in bed en hoeven we niet meer elke avond te douchen of massage toe te passen.
4 maanden geleden
Onze zoon doet in de avond rond 19.00-19.30 ook vaak een dutje. Daarna is hij vaak ook wat huilerig en wil knuffels. Voornamelijk om al zijn prikkels te verwerken van de dag en tot rust te komen. En gaat daarna ook rond 22.00 slapen.
Hier werkt in de draagzak als hij zelf het dutje niet wil doen. En vooral toegeven aan die knuffels, zorgt dat hij beter slaapt.
4 maanden geleden
Is hier ook een probleem, ik had co tact gehad met een kennis die bezig is met een opleiding tot slaapcoach. Zei vertelde mij dat als ze om 7u naar bed gaat dat ze dan vaak al oververmoeid is. Baby's kunnen savonds minderlang wakkerblijven dan overdag. Het is dus een beetje zoekende wanneer ze wel naar bed moet. Wij zijn hier nog mee bezig maar merken wel vooruitgang.
4 maanden geleden
Ik denk dat dat vrij normaal is. Bij mijn eerste kindje ging dat ook pas rond de 5 maanden dacht ik. Tot die tijd tot de laatste voeding beneden. Mijn tweede kindje is nu 12 weken oud en is ook de avonden nog beneden. Toevallig gisteren ipv 22.30 een uurtje eerder, om 21.30, in haar bedje kunnen leggen. Zo vroeg eerder om de laatste voeding. Mijn ervaring is echt dat het vanzelf komt.
4 maanden geleden
Reactie op LHeleen7122
Heel herkenbaar! Wij zijn rond die tijd begonnen met een duidelijk avondrit ...
Doen jullie flesje dan als laatst? Las dat ze mogelijk straks flesje nodig hebben om in slaap te kunnen vallen. Maar het werkt zoo goed😅😂 lekker badje en dan flesje en wegleggen.
4 maanden geleden
Reactie op Lovestory
Doen jullie flesje dan als laatst? Las dat ze mogelijk straks flesje nodig ...
Ja ik doe de borstvoeding dan als laatst inderdaad. De ene keer valt hij dan aan de borst in slaap, maar niet altijd. Ik denk dat je idd niet altijd in slaap moet voeden, maar alles op zijn tijd ;-). Eerst maar eens een goed ritme vinden en dan werken aan zelfstandig in slaap vallen.
4 maanden geleden
Heel herkenbaar. Wij proberen ook al een paar weken ons meisje (12 weken oud) vroeger in bed te krijgen maar is ook nog niet gelukt. We proberen het nu per dag/week wat naar voren te halen. Meestal doet ze rond 18.00 nog een slaapje van een klein uurtje en daarna als ze bijna moe begint te worden in bad/wassen en dan in een donkere slaapkamer aanleggen en wachten tot ze in slaap valt. Dan kan ik haar rustig wegleggen. Ook al eens geprobeerd haar weg te leggen terwijl ze nog wakker is, maar dat is drama. Ze valt dan niet zelf in slaap en begint te huilen (tot hysterisch toe 😅)
Ze slaapt nu meestal rond 21.15 en dat was eerst tegen 22.30 dus we gaan vooruit 🙌🏼
Voor ons nu ook accepteren dat het zo is en hopen dat het vanzelf beter wordt.
4 maanden geleden
Ik las ergens dat baby’s rond deze leeftijd ongeveer 10-11 uur nacht slaap hebben. Dus wij willen juist niet dat ze heel vroeg naar bed gaat (lees 19.00) want dan wordt ze vaak om 23.00 wakker en na een voeding slaapt ze meestal tot 4/5 uur en dan is ze klaar wakker. Als ze nu slaapt rond 9/10, dan komt ze pas om 2/3 hier en dan slaapt ze door tot 6/7 soms 8 zelfs. Dat past iets beter bij ons nacht ritme ook. Ja je avonden zijn niet vrij, maar de nachtrust vinden we belangrijker.
4 maanden geleden
Ons zoontje had dit ook totdat we echt een ritueel begonnen van pyjama, slaapzak, prikkelarm de fles geven om 19.00 (in het donker, geen geluid) hij valt meest snel in slaap. Voorheen pas rond 10 uur
4 maanden geleden
Ohh, ik ben zo blij met deze post. Ik word helemaal onzeker van al die kids die slapen van 8-8.
Op bed leggen was hier ook rond half 11-11. Inmiddels lukt het al rond half 10-10. Vandaag probeerden we kwart over 9 en dat was drama! Kwart voor 10 nog even aan de borst en daarna lukte het wel. Dus ik denk voor nu ook prima zo.
4 maanden geleden
Ons zoontje van 10 weken doet dit ook. Pas na 23u gaat hij de nacht in. We blijven t regelmatig proberen rond 19u maar heeft echt geen zin, meneer is dan klaar wakker. Doet tussen 19u en 23u soms nog een hazenslaapje in de draagzak of in onze armen, rest vd avond is hij wakker en met vlagen ook onrustig.
Hij slaapt wel uit van 23u tot 10u dus we hebben ook al geprobeerd de dag eerder te starten maar dit maakt geen verschil.