11 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter is 15 weken oud en ik geef ook 6 flesjes op een dag. Ik wou eerst ook naar 5 maar precies wat jij zegt, hadden wij ook. Voor ons werkt 6 het beste dus ik heb me erbij neergelegd. Ze groeit goed en doet het goed dus dan is het prima dat flesje meer. Zodra ze wat meer hapjes krijgt ga ik pas kijken hoe ik dan ritme ga krijgen!
3 maanden geleden
Reactie op inge42
Hier altijd om de drie uur flesjes gegeven ook bij mijn vorige kindje. Puur ...
Hier heb je absoluut gelijk in! De keuze hebben we gemaakt omdat hij onvoldaan leek na 165 ml. Altijd huilen. Hij is nu meer voldaan na 200 ml. Zou je toch teruggaan naar 6 flessen? Hadden we wel een mooi ritme…
3 maanden geleden
6 x 200 lijkt me wel wat veel toch? Maar als hij het nodig heeft en tevreden lijkt. Drinkt hij snel? Ik merk bij onze tweeling dat ze na de snelle fles nog meer vragen dan wanneer ze langer over de fles doen. Klinkt vaag en is ook moeilijk te sturen. De tweeling hier nog net geen 6 kilo. Drinken 5x150 met 5 schepjes. +/- 170 ml is dat dan. Ik maak ze om 8 uur wakker, dan krijgen ze rond 8.15 fles. Daarna 12.15. Dan 16.15 daarna vaak 19.30 en laatste tussen 22.30 en 23.00. In de avond willen ze vaak sneller nog eens drinken dan overdag.
3 maanden geleden
Reactie op LWW
6 x 200 lijkt me wel wat veel toch? Maar als hij het nodig heeft en tevrede ...
Ze zijn rondom de fles ongeveer 1.5 uur wakker. Dan slapen ze 2x 45 minuten ongeveer. Net na de fles spelen ze nog wel enige tijd. Meestal vallen ze een half uur voor de fles nog een keer in slaap en moet ik ze wakker maken.
3 maanden geleden
Bij 45 min slaapjes gaat hij na 45 min ook weer naar bed bij mij. Dan lukt het hier meestal 2 dutjes tussen voeding in
3 maanden geleden
Ik zou het dan lekker bij het oude ritme houden. Waarom zou je aanpassen wat goed gaat naar iets dat duidelijk niet lekker loopt?
3 maanden geleden
De lastige avonden lijken mij eerder oververmoeidheid dan teveel slaap overdag. Hier is de wijsheid van internet wel echt klopend: goed en veel slapen overdag is goed en veel slapen snachts.
Wij hebben een heel geïnteresseerd meisje wat liever overal rondkijkt dan slaapt, dus ik pas de voedingen meer aan op haar slaapjes dan andersom. Zij vind het prima als ze een half uur eerder of later drinkt, maar een half uur eerder of later proberen te slapen is recipe for disaster. Met als gevolg alleen 45 min slaapjes of 20 min dutjes overdag en savonds niet kunnen inslapen van oververmoeid en overprikkeld.
Van flessen heb ik weinig verstand, ik geef borstvoeding, dus ik weet niet hoe makkelijk je met fles kunt aanpassen aan de slaapjes