10 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb een vast rooster. Werk 32 uur per week, met een weekend per maand. Daardoor kan ik 3 dagen doordeweeks werken. Maandag vaste opvangdag, dinsdag kan oma oppassen en woensdag is papa dag. Mijn man heeft een intekenrooster en werkt twee weekenden in de maand. We zien elkaar weinig in het weekend. Maar daardoor is er wel een ouder thuis. De kinderen weten ook niet beter. Dit werkt voor ons heel fijn.

4 maanden geleden

Ik werkte 36 uur maar ga nu wekelijks 12 uur ouderschapsverlof inzetten zodat ik maar 3 dagen hoef te werken. Hij gaat dan 1 dag naar de opvang, 1 dag naar m’n ouders en 1 dag is hij bij m’n man, die neemt namelijk ook 1 dag ouderschapsverlof op. Ik vond de opvang ook wel spannend maar persoonlijk denk ik dat het goed is voor z’n ontwikkeling daarnaast is hij nu 2 keer geweest en doet het super goed! 😊

4 maanden geleden

Hier ook een zoontje van 13.5 wk die bij ons overdag alleen op de arm slaapt en bij de meesten flink moet huilen voordat hij in slaapt valt, soms zelfs bij mij als hij echt heel erg moe is. Zoals andere mama's al zeiden, in mijn topic over zelfstandig in slaapvallen en kinderdagverblijf, slaapt hij op het kdv goed! Met een beetje wiegen valt hij daar rustig in slaap. Tegen al mijn verwachtingen in, maar zo gerustgesteld. Hopelijk stelt jou dit ook een beetje gerust. Volg vooral je hart!

4 maanden geleden

De eerste twee maanden ga ik 2 dagen werken. M'n man werkt 3 dagen onregelmatig. Daarna ga ik ook 3 dagen werken. Als het nodig is kunnen onze moeders oppassen. Ik hoor van vriendinnen dar de opvang juist ritme gaf. Ze hadden dit zelf nog niet echt, maar toen de opvang startte kwam dit vanzelf. Bij mij duurde het ritme wel wat langer

4 maanden geleden

Ik ga 22 uur werken in 3 dagen: 1 dag is ons zoontje bij mijn moeder, een dag bij mijn schoonouders en een dag is mijn man zijn vaste vrije dag dus is hij thuis. Ik vind het ook wel spannend om ons zoontje bij anderen ‘achter te laten’ , ook al heb ik het volste vertrouwen in hen. Maar ook wel zin om te werken. Ik denk dat je vanzelf snel went zodra je weer begonnen bent. En ik hoor van heel veel andere moeders ook dat hun kindjes het prima naar hun zin hebben op de opvang, dus dat hun zorgen daarover ook voor niks waren😊

4 maanden geleden

Ik werk 32u pw op 4 dagen, man is 1 dag thuis, kinderen gaan 3 dagen naar de opvang. En ze hebben het daar zo leuk. De oudste twee zijn daar nu echt thuis, kennen iedereen, spelen met iedereen, weten echt niet beter. Bij ons gaf de opvang juist ritme en structuur, hoop dat dat binnenkort met de jongste ook zo gaat zijn 🙏🏻

4 maanden geleden

Ik werk 36u verdeeld over 4,5 dagen. Neem nu 8u ouderschapsverlof op dus ik werk tot april volgend jaar 3,5. Mijn vriend neemt een halve dag ouderschapsverlof op. We kunnen redelijk veel thuiswerken, dus zo zien we onze kinderen op thuiswerkdagen best veel. We lunchen samen, en hebben even kort koffie pauze met elkaar. Ons schema ziet er als volgt uit: - maandag komen opa en oma bij ons oppassen, thuiswerkdag - dinsdag kdv, kantoordag - woensdag ben ik vrij, vriend werkt thuis - donderdag kdv, kantoordag - vrijdag halve dag bij mij & halve dag bij vriend, thuiswerkdag.

4 maanden geleden

Ik denk dat je baby makkelijker wordt bij papa als hij ook went aan de verzorging op de opvang. Ik zou je eerste plan volgen. Je kunt makkelijker een dag afzeggen op het KDV dan een extra dag er weer bij nodig hebben.

4 maanden geleden

Ze gaat straks 3 dagen naar de opvang, 2 dagen ben ik thuis. Met 10 maanden stopt mijn dag ouderschapsverlof en gaat ze 4 dagen. Het is een kwestie van wennen bij de opvang. Bij het ene kindje gaat het sneller dan bij de ander, maar met 3 dagen in de week komt dat vast goed bij je kindje! Ik heb zelf 2 weken gepland als overgangstijd: daarbij gaat ze eerst dagdelen en daarna steeds langere dagen. Zo bouwen we het op naar de 10 uur wanneer ik weer aan het werk moet.

4 maanden geleden

Ik werk 30 uur. Dochter gaat 2,5 dag na de opvang en 1 dag na opa en oma. De rest ben ik thuis. Ze gaat op ma-di om 7.00 na de opvang tot 17.30 , op do om 7.00 na opa en oma tot na etenstijd want we eten daar gezamenlijk en vrijdag van 7-12.30. Ze ging met 3 maanden en het is echt altijd goed gegaan. De jongste gaat over 6 weken ook met haar mee in dezelfde tijden en dagen.