23 Reacties

4 maanden geleden

Bij ons leek inbakeren de eerste weken goed te helpen, tot onze kleine zich er tegen afzette. Toen overgestapt naar een normale slaapzak en gaat veel beter. Verder hebben wij een speentje. Die neemt ze 's nachts ook goed als ze toevallig wakker wordt. Dan slaapt ze ook gewoon verder.

4 maanden geleden

Reactie op Simone2205

Bij ons leek inbakeren de eerste weken goed te helpen, tot onze kleine zich ...
We bakeren hem nu in in een "love to dream", dus hij kan zn handjes omhoog doen, wat hij fijn vind. Hij is nogal beweegelijk zonder. Speentje pakt hij sinds een week niet meer. Spuugt direct uit. Tis echt oppakken , even troosten en dan kan ik hem 's nachts zo wegleggen. Vanaf 5 uur wordt het moeilijker en is hij wakker

4 maanden geleden

We bakeren hem nu in in een "love to dream", dus hij kan zn handjes omhoog ...
Hmm dan geen idee. Het enige wat wij met de nacht ingaan t.o.v. de dutjes is op de kamer alles doen. Dus omkleden, fles, boeren, liedje zingen en naar bed. Heb het idee dat de routine voor haar het signaaltje is dat we echt de nacht ingaan en ze dus een lange ruk maakt. Heb helaas verder geen tips, maar wens je wel heel veel succes. Lijkt me heftig , nog zulke gebroken nachten.

4 maanden geleden

Reactie op Simone2205

Hmm dan geen idee. Het enige wat wij met de nacht ingaan t.o.v. de dutjes ...
Om 1830 ga ik inderdaad naar zn kamer en doe daar alles. Maar max 3 uur slaap achter elkaar. En die nachtvoedingen vind ik ook lastig, want elke nacht 2x voeden, bang dat hij daar te veel aan went en he wilt het toch een keer afbouwen

4 maanden geleden

Misschien niet het eerste waar je aan denkt maar heb je hem al eens op zijn buikje laten slapen? Wij hadden exact hetzelfde als jij met altijd maar korte slaapjes, ook in de nacht. Sinds hij op zijn buik slaapt lukt het soms al 5 uur achter elkaar en slaapt hij dieper/rustiger. Ook hier eerst ingebakerd geweest en werkte een paar weken maar daarna juist averechts

4 maanden geleden

En zou het helpen om de voeding van 22.30 te laten vallen of te vervroegen? De lange ruk kwam hier telkens na de fles van 20.00 tot 04.00 uur. We kregen haar nooit wakker tussen 22 en 23 dus dan maar laten vallen. Dan om 4 uur voeding en dan 7 uur weer. Inmiddels 11 weken en slaapt ze na de fles van 20.00 tot de volgende ochtend en maken we haar 7 uur wakker. En het verschil weet ze wel want overdag is het drama qua slapen 🤣.

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Misschien niet het eerste waar je aan denkt maar heb je hem al eens op zijn ...
Vind ik wat eng 's nachts, misschien overdag het proberen even waard.

4 maanden geleden

Reactie op Sampiedampie

En zou het helpen om de voeding van 22.30 te laten vallen of te vervroegen? ...
Kan het proberen. Heb meestal om 7 , 11, 15, 19, 23. Hoe doe je het dan als je om 2000 de fles geeft? De periode van 15 tot 20:00 ? Of geef je tussendoor een klein "snackje"?

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Misschien niet het eerste waar je aan denkt maar heb je hem al eens op zijn ...
Dus het gaat bij jullie beter met slapen begrijp ik uit dit bericht? Ging het beter met slapen toen jullie hem op z'n buik ging leggen? En leg je hem ook snachts op z'n buik?

4 maanden geleden

Vind ik wat eng 's nachts, misschien overdag het proberen even waard.
Vond ik ook, maar op een gegeven moment wil je wat als er amper geslapen wordt overdag. Idd eerst overdag gedaan en nu ook de nachten, hij ligt naast ons. Eigenlijk is alleen de eerste nacht spannend, want onze baby kan al super goed draaien en rollen. onze oudste is ook nog steeds een buikslaper. Die is nu 2

4 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Dus het gaat bij jullie beter met slapen begrijp ik uit dit bericht? Ging h ...
Ja zeker! Eerst overdag en nu ook de nachten. Net als bij onze oudste zoon (zie bericht hier onder)

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Vond ik ook, maar op een gegeven moment wil je wat als er amper geslapen wo ...
Overdag slaapt hij volgens een flexibel schema omdat hij anders ook niet sliep. Ik ga het eens proberen overdag. Onze zoon kan nog niet rollen namelijk, tenminste niet bewust

4 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Ja zeker! Eerst overdag en nu ook de nachten. Net als bij onze oudste zoon ...
Ging jullie zoon daardoor ook langer slapen overdag? Hier 30 minuten max en snachts ook echt maar 3 uur achter elkaar...

4 maanden geleden

'Ik maak hem om 22 30 wakker voor z'n laatste voeding' en 'ik voed op verzoek'. Dat klopt niet helemaal? Waarom laat je die voeding niet voor wat het is? Je haalt je baby uit zijn diepe slaap, misschien daarom daarna die onrust? Wat gebeurt er als je die voeding niet geeft?

4 maanden geleden

Reactie op Michelles22

'Ik maak hem om 22 30 wakker voor z'n laatste voeding' en 'ik voed op verzo ...
Hij slaapt van 18:30/19:00 max tot 22:00 a 22:30. Dus hoef hem niet altijd wakker te maken. Is dus een typfoutje🙈 als ik hem niet wakker maak, dan slaap je net zelf en dan komt hij om 00:00. 😅

4 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Ging jullie zoon daardoor ook langer slapen overdag? Hier 30 minuten max en ...
Soms een uurtje, maar de halve uurtjes zijn hier overdag ook aan de orde. Het wordt beter weet ik van mijn oudste haha. Maar mega vermoeiend is het wel

4 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Ging jullie zoon daardoor ook langer slapen overdag? Hier 30 minuten max en ...
Hier dus ook. Wat ik ook probeer... moet er soms 4x uit omdat hij wakker wordt.. voed niet elke keer

4 maanden geleden

Kan het proberen. Heb meestal om 7 , 11, 15, 19, 23. Hoe doe je het dan a ...
Onze tijden van voeden zijn ietsjes anders. Hier is het 07.30 10.45 14.00 17.00 en dan 20.00 de laatste. Alle flessen 150+ 5, gaan niet altijd op. Maar een snack is dus niet nodig hier. Hoop snel op wat meer rust voor jou en de kleine!

4 maanden geleden

Hier dus ook. Wat ik ook probeer... moet er soms 4x uit omdat hij wakker wo ...
Wij moeten er meestal 4 tot 6 keer uit per nacht en we voeden maar 2 keer. De rest zoekt hij troost en pakt ook geen speen. Dus hier vooral herkenning!

4 maanden geleden

Het is heel normaal en gezond dat je kindje nog 2x wakker wordt/ voedt in de nacht. Sterker nog, de kans op wiegendood wordt groter als baby's 'kunstmatig' langer doorslapen, bijv met grotere voedingen, inbakeren, buik slapen, al op eigen kamer etc. Heeft de coach dat ook genoemd? 🤔 Natuurlijk zijn er ook baby's die dat al vroeg niet meer nodig hebben, maar dat is een natuurlijk verloop. Ook is de gemiddelde bedtijd van een baby later, rond 21.30u. Het wordt wel vaak genoemd om baby's zo vroeg naar bed te brengen, maar eigenlijk is dat tegen het natuurlijke ritme in. Al zal dat in de winter waarschijnlijk makkelijker gaan dan in de zomer, melatonine technisch gezien, maar daar heb ik nog niet genoeg over gelezen. Met welke reden slaapt jullie zoontje nu in zijn eigen kamertje? Ik kan me voorstellen dat dat voor hem een grote verandering is en dat hij daardoor sneller wakker is etc, andere geluiden, geuren..