23 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op SiStitch
Het is heel normaal en gezond dat je kindje nog 2x wakker wordt/ voedt in d ...
Moet daar een reden voor zijn? Het is zijn kamer. En als hij bij ons op dr kamer slaapt, doen we geen oog dicht omdat hij zo onrustig is 's nachts. Als in geluidjes maken enzovoorts.
En nee, nog nooit ooit heeft iemand gezegt dat je wiegendood kunt krijgen door op hun eigen kamer te slapen.. lijkt me ook ver gezocht.
En als het om 21:30 echt bed tijd is. Hoe doe je dat dan met de voedingen
4 maanden geleden
Ik zou zeker proberen om je kindje niet meer wakker te maken voor die voeding om 22.30u. Ik merk bij mijn dochtertje dat ze een keer een 'slaapruk' maakt. Als ze erna eenmaal voor een voeding komt, vraagt ze altijd 4u erna weer een voeding. Ik denk dat je bij jouw kindje de lange slaapruk doorbreekt door hem wakker te maken.
4 maanden geleden
Ik zou niet meer om 22.30 wakker maken en kijken hoe de nachten dan verlopen. Ik deed dit met 8 weken oud en mijn dochter kwam toen nog een paar nachten voor nachtvoeding maar slaapt sinds 9 weken door (20.00-08.00). Toen woog ze ook al bijna 6kg.
Je kindje moet wel goed aankomen en verder gezond zijn om hem te laten slapen zonder nachtvoeding.
Nu bijna 16 weken en nog zelfde ritme qua slapen.
Ik voed op schema overdag 5 flessen om de 3 uur van 150+5. (7kg)
Ik zelf ben geen voorstander van inbakeren omdat je dan hongersignalen kan missen.
Mijn dochter slaapt heerlijk in de puckababy newborn bag (aanrader voor te slapen)