65 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op LSeeef1989

Wij wiegde echt totdat hij sleep. Werd dan 5 van de 10 keer ook weer wakker ...
Wel nu het gevoel dat de kleine de hele dag in bed ligt 馃槄 hij maakt 2 keer een slaapje van 2 tot 3 uur. Tussendoor vaak uurtje/75 minuten wakker met voeden erbij. Voel me af en toe wel schuldig of ik wel genoeg met hem doe 馃槈

4 maanden geleden

Reactie op Emmm1987

Ben je met je dochter met 8 weken begonnen met trainen? Legde je haar wakke ...
Ja, wakker maar moe in bed leggen. Ik heb een eigen bedrijf als slaapcoach dus gebruik de kennis vanuit de opleiding鈽猴笍 fijn als je ook de achtergrond van de slaap begrijpt, met die kennis is het makkelijker handelen is mijn ervaring na 2 kindjes! We houden rekening met de wakkertijden maar slaapsignalen zijn daarbij leidend. Onze dochter is nu 12 weken, wakkertijd is ongeveer 1,5 uur. Maar is ze eerder aan het gapen, staren of jengelen dan gaat ze eerder haar bedje in. En de dag op een vast tijdstip beginnen helpt ook heel erg. We gebruiken daarbij white noise (dit is ook handig voor als ze straks naar opvang/grootouders gaan bijv) en dus een positieve slaapassociatie. Daarbij is ze ingebakerd (ook een slaapassociatie). Dan wakker maar moe in bedje, speentje erin en ze slaapt heerlijk. Overdag 4 dutjes waarbij middag dutje het langst is. In de avond tussen 19:00 en 20:00 in bedje, maken we haar omstreeks 22:00 uur wakker voor de fles en slaapt erna door tot 07:00 uur. Mocht er iemand meer info wensen over slaap bij kindjes van 0 t/m 4 jaar, stuur mij dan een berichtje. Laatst een webinar gedaan voor het consultatiebureau over de algemene info betreft slaap van 0 t/m 4 jaar. Ik heb een bestand van 28 pagina鈥檚 met alle info en voorbeeldschema鈥檚鈽猴笍

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ja, wakker maar moe in bed leggen. Ik heb een eigen bedrijf als slaapcoach ...
Ben ik zeker ge茂nteresseerd in! 鈽猴笍

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik ook!!

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Heel graag meer info!! ;)

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik ook!

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik ben daar ook heel erg ge茂nteresseerd in!!

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik heb ook interesse, super fijn!! :)

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Meer info zou heel fijn zijn!

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Hi! Ik zou heel graag dat bestand willen! Wordt daar ook rekening gehouden met borstvoeding? Ik merk dat met borstvoeding het doorslapen na de laatste voeding om 22.00 niet gebeurd hier.

4 maanden geleden

Ik ben ook wel benieuwd naar dat bestand馃槣

4 maanden geleden

Wat wij doen klinkt misschien raar als hij op onze arm in slaap is gevallen. Leggen we hem op zijn zij weg in bed. Met dus dan een dekken opgerold achter hem en voor hem. Op het moment dat je hem neerlegt, hou je in eerste instantie in hand tegen zijn wang . Tot je merkt dat je hem goed hebt neergelegd en hij weer doorslaapt. Vaak gaat er bij ons een oogje een beetje open als hij weg gelegd word, houden we hem nog even 'vast' dan valt hij weer in slaap.

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik zou ook wel graag het bestandje willen ! 馃槉

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik heb zeker interesse voor meer info! Wat ontzettend fijn dat je dat wil delen!

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Erg interessant. Graag meer info

4 maanden geleden

Stuur mij even een priv茅 berichtje aub! Wat betreft borstvoeding is het niet anders dan met flesvoeding wat betreft zelfstandig in slaap leren vallen en dutjes etc

4 maanden geleden

Reactie op Eessy

Wat wij doen klinkt misschien raar als hij op onze arm in slaap is gevallen ...
Dit herken ik en werkt bij ons erg goed hij is er al op geconditioneerd zegmaar haha 馃槣

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Ik ook!

4 maanden geleden

Reactie op Marjolein0204

Dit herken ik en werkt bij ons erg goed hij is er al op geconditioneerd zeg ...
Ik moet daarbij wel zeggen dat ik hem probeer wakker in bed te leggen of hij moet al toevallig in slaap zijn gevallen met het zingen van een liedje

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Stuur mij even een priv茅 berichtje aub! Wat betreft borstvoeding is het nie ...
Ik heb je een berichtje gestuurd