229 Reacties

één jaar geleden

Ik heb het vorig jaar september mee gemaakt, ben nu zwanger van een regenboog kindje. Heel veel sterkte !❤️❤️ Ik had toen in het moment er mentaal niet zo last van, ik heb een kindje van toen nog geen jaar en ben gewoon door gegaan, toen het rustiger werd daalde het echt en had er ik veel verdriet om, nu enorm gelukkig dat het tot nu toe met dit kindje wel goed gaat! Ik ben nu 10 weken zwanger 😁

één jaar geleden

Allereerst ben ik benieuwd voor degene met een missed abortion zoals ik; hoe was je verloskundige/echoscopist met het vertellen? Ik raakte intern helemaal in paniek en in een soort shock, en ik heb wat moeite met de reactie van de verloskundige. Ze gaf mij een tissue en zei alleen “ach en jeetje”. Later op de dag was ik bij een arts in het ziekenhuis (voor iets anders) die een hand op mijn schouder legde, naast me kwam zitten, en even erkenning gaf voor mijn verdriet, wat vragen stelde. Ik heb dit echt gemist bij de verloskundige op het moment dat mijn vriend en ik hoorde dat er geen kloppend hartje was. Ik overweeg om hen dit terug te geven als ik ze vandaag spreek, maar ben benieuwd of dit “normaal” is of dat jullie een andere ervaring hebben gehad?

één jaar geleden

Reactie op m0578

Ik heb het vorig jaar september mee gemaakt, ben nu zwanger van een regenbo ...
Wat fijn voor je!! Gefeliciteerd! Ik hoop ook dat ik het een plekje kan geven en later opnieuw zwanger mag raken 🍀

één jaar geleden

Reactie op marrwestt

Allereerst ben ik benieuwd voor degene met een missed abortion zoals ik; ho ...
Ik heb een paar jaar geleden een missed abortion gehad (en daarna een goede zwangerschap van mijn dochtertje). Ik geloof dat de echoscopiste het ook kort hield, maar prima, ik wilde ook snel weg. Daarna heeft de verloskundige nog heel lief gebeld om te vragen hoe het ging en plan de campagne doorgesproken hoe nu verder (keuze miskraam opwekken of afwachten).

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ik heb een paar jaar geleden een missed abortion gehad (en daarna een goede ...
Oké dankjewel voor het delen!

één jaar geleden

Ach sterkte allemaal! Er is een hele miskraam groep op het forum, ik heb daar in januari veel aan gehad. Alle twijfels, gedachten en vragen die je hebt hebben anderen ook gehad en kun je er stellen of vind je zo terug. je kunt het vinden door bovenin de lijst op 'geboorteclub april' te klikken en dan op 'groep toevoegen'. Heel veel sterkte komende tijd!

één jaar geleden

Ach sterkte allemaal! Er is een hele miskraam groep op het forum, ik heb da ...
Oh wat goed, ik zocht ernaar! Ga ik even beter zoeken. Dankjewel!!🤍

één jaar geleden

Reactie op marrwestt

Allereerst ben ik benieuwd voor degene met een missed abortion zoals ik; ho ...
Ik herken wat je zegt. Ik heb dit bij de gynaecoloog gehad, waar ik op dit moment liep: heeeel zakelijk en praktisch terwijl ik alleen maar dacht: help, ik moet met pillen nu m'n eigen kindje wegdoen omdat hij niet meer leeft. Hoe werkt dit.....😅 gelukkig was toen de plaatselijke verloskundige wel heel lief en zij hielp me door dat proces. Intussen denk ik dat ze zoveel 'ergere' dingen tegenkomen dan een miskraam in het eerste trimester dat dit misschien de reactie wat tam maakt. Al is dat voor ons als vrouwen in kwestie natuurlijk op dat moment wel het ergst wat je overkomt

één jaar geleden

Reactie op Suuuziee

Ik herken wat je zegt. Ik heb dit bij de gynaecoloog gehad, waar ik op dit ...
Ja dat zou best kunnen inderdaad!! Vervelend dat je ook zo’n ervaring hebt gehad. Het is voor jou op dat moment natuurlijk het ergste wat er is en voor haar toch werk… maar heb er ergens wel een naar gevoel aan overgehouden en twijfel daardoor wel voor een eventuele vervolg zwangerschap of ik wel weer daar/door haar geholpen wil worden😕 Aan de andere kant.. misschien had ze ook wel niets goed kunnen zeggen op dat moment

één jaar geleden

Reactie op marrwestt

Ja dat zou best kunnen inderdaad!! Vervelend dat je ook zo’n ervaring hebt ...
Dat is inderdaad een lastig dilemma, zeker als het de verloskundige is waar je dan weer terecht zou komen. Ik had wel de verwachting uiteindelijk niet bij de gynaecoloog te hoeven blijven, dat scheelde nog. Hmm, ken je iemand die ook bij dezelfde verloskundige heeft gezeten? Hoe is die ervaring?

één jaar geleden

Vandaag 1e echo gehad… niks te zien… nu wachten op een miskraam…

één jaar geleden

4 miskram gehad in een jaar tijd. Wij zijn nu doorverwezen voor een onderzoek. Maar de wachtijd is 3 maanden 🙃

één jaar geleden

Reactie op lindseywee

Vandaag 1e echo gehad… niks te zien… nu wachten op een miskraam…
Wat super verdrietig voor je…. 😢 Ik ben ook aan het wachten. Echt verschrikkelijk

één jaar geleden

Reactie op 12april2023

4 miskram gehad in een jaar tijd. Wij zijn nu doorverwezen voor een onderzo ...
Pff wat super heftig voor je… en dan zo lang wachten. Heel veel sterkte!🤍

één jaar geleden

Heel veel sterkte hier dames 🥰. Helaas het zelf een aantal weken geleden ook doorgemaakt, maar kan het niet laten om nog lekker de verhalen van vrouwen te horen waarmee ik zwanger was

één jaar geleden

Ik heb waarschijnlijk ook een miskraam gehad. Morgen staat de echo gepland ter controle, maar eigenlijk weet ik al sinds vorige week donderdag dat het niet goed is. Had ineens zo’n leeg gevoel in mijn buik. En zondagavond begon het bloeden.. ergens geeft het wel rust dat mijn lichaam het zelf ‘afstoot’ en dat het gevoel vanaf het begin al niet super zeker was. Maar toch zenuwachtig voor de uitslag morgen!

één jaar geleden

En natuurlijk sterkte voor iedereen die hetzelfde doormaakt of doorgemaakt heeft 😘

één jaar geleden

Reactie op LHeleen7122

Ik heb waarschijnlijk ook een miskraam gehad. Morgen staat de echo gepland ...
Wat verdrietig voor je!! En gek hè? Dat gevoel.. ik voelde het eigenlijk ook al. Super spannend voor je, succes morgen🤍

één jaar geleden

Reactie op Xyntw

Heel veel sterkte hier dames 🥰. Helaas het zelf een aantal weken geleden o ...
Ah jij ook heel veel sterkte!! Hoe gaat het nu met je?🤍

één jaar geleden

Hier vandaag erachter gekomen dat het een missed abortion is.. echt wat een verdriet heb ik ervan. Mijn eigen lichaam voelt op dit moment niet als mijn lichaam en verraderlijk. Volgens berekening zou ik 8+5 moeten zijn, maar het baby’tje is al met 5 weken gestopt met groeien. Waarom in vredesnaam zorgt m’n lichaam dan niet voor mij en “ruimt” dit het zelf op?! Al die weken vanaf de test mij zo erg zwanger gevoeld, met allerlei kwaaltjes, zelfs vanochtend nog voordat we de echo hadden.. Zoveel onmacht gaat er door ons heen.. het gaat een ontzettend pittige periode worden, aangezien ik ook (al sinds maart) bezig ben met een sollicitatie naar een nieuwe baan. Aankomende vrijdag m’n laatste, en belangrijkste gesprek daarvoor.. zoveel emoties op dit moment, Fijn om hier gelijk gestemden te vinden ❤️