16 Reacties
3 maanden geleden
Hier!
Bij ons leek het of ons dochtertje minder snel groeide. Ze was na ong. 10 weken veel minder tevreden, veel jengelen, mopperen en moeilijk weg te leggen.
Door alle onzekerheid die ik ervaarde, ben ik gestopt. Ik ben heel blij dat ik het 10 a 11 weken heb kunnen doen voor mijn dochtertje, maar wat een opluchting toen we kv gaven. Meer tevreden en zoveel vrolijker, waardoor mijn onzekerheid minder werd.
Ik vond het lastig en tegelijkertijd een hele goede beslissing geweest.
5 maanden, super knap!!!
3 maanden geleden
Bij mijn eerste kindje ging het starten met bv heel moeilijk. Ik hield vol en uiteindelijk lukte het toch. Maar door de late start leek het steeds alsof ik achterliep zeg maar. Dan kreeg ik eindelijk een hogere productie maar dan wilde mijn zoontje alweer meer en was het toch weer niet genoeg. Uiteindelijk dus toch gestopt toen hij 5 maanden was.
Hij is altijd al een slanke baby geweest, maar toen we begonnen met kv (en daarna ook vast voedsel) kwam hij eindelijk wat aan. Hij was nog steeds een slanke baby, maar ik wist i.i.g. zeker dat het niet kwam omdat hij niet genoeg dronk. Dat was een van mijn grootste zorgen. Nu is hij een gezonde en nog steeds slanke bijna 3-jarige.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik niet langer bv heb kunnen geven, maar ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing omdat ik wist dat het de juiste was.
3 maanden geleden
Heb je overwogen om te kolven en dat aan je kleintje te geven? Kan een idee zijn als zij niet goed kan drinken, maar je wel genoeg productie hebt. In ieder geval een dappere keuze. Laat je niet gekmaken door alle bv mama's die je bijna willen dwingen om door te gaan.
Ik geef ook bv, gelukkig gaat dat goed, maar ik steun je in je beslissing. Je kindje gaat voor
3 maanden geleden
Ik ben na 8 weken gestopt met bv. Bij 6 weken kwamen wij er achte dat onze dochter een verkorte tong en lipriempje had. Bij de KNO arts laten verhelpen en ik merkte duidelijk verschil met voeden. Alleen had ik een overproductie aan bv wat we niet meer onder controle kregen. Ik was er zo klaar mee dat ik er bijna aan onder doorging... kon alleen maar bv denken. Dus zijn we gaan afbouwen en overgestapt naar kv. Toen kreeg ik eindelijk rust en kon ik weer genieten van het voeden. Voel je niet schuldig... je hebt het toch 5 maanden kunnen doen. Dat pakt niemand je meer af.
3 maanden geleden
Heb hetzelfde gehad met m’n dochter destijds. Die is gelasert met 4,5 maand en toen ook gestopt met bv. Productie was ruk doordat ze al 2 weken niet meer aan de borst wilde.
Overstap naar kv was de beste keuze toen, met pijn in het hart. Nooit spijt van gehad ondanks dat ik het eigenlijk nog niet wilde.
Hou het bij een eventuele tweede in de gaten, zoontje is nu gelasert met 4 dagen. Het is namelijk iets genetisch!
3 maanden geleden
Hier de keuze na 10 dagen al gemaakt, dit ivm veel bloedverlies tijdens de bevalling, waardoor m'n melkproductie niet op gang kwam. Vond het op dat moment heel moeilijk en verdrietig, maar het gaf mij daarna direct zoveel rust, dus was erg opgelucht uiteindelijk! Super knap dat je het gewoon 5 maanden hebt gedaan en hiervan hebt kunnen genieten! Denk dat het moment dat je bedenkt te stoppen terwijl je idee is langer te geven, wat de reden ook is, altijd lastig is, maar het kan je juist zoveel rust geven en aan een blije mama heeft de kleine uiteindelijk het meeste aan ❤
3 maanden geleden
Ik ben gestopt na 1 maand omdat hij alles uitspuugde en hij dus niet goed deed groeien. Ik was ook heel verdrietig om dat momentje op te geven maar de fles geeft mij wel veeeeel meer rust + ik leg hem dagelijks nog wel 1 keer aan als hij zo moe is dat hij blijft huilen. Zo vind hij zijn rust en slaap en ik kan nog genieten van ons momentje 😊
2 maanden geleden
Reactie op MBBB.
Heb hetzelfde gehad met m’n dochter destijds. Die is gelasert met 4,5 maand ...
Misschien een gekke vraag maar betekend dit dat je dochter eerst wel goed aan de borst dronk?
2 maanden geleden
Ik vind dat je super trots mag zijn! Ik geef nu bv/kv en ook kolven. Wil het nog 1 maand volhouden en dan heb ik het ) maanden volgehouden. Het is echt mega zwaar maar alle moeite waard! Bij mijn zoon heb ik hetzelfde gedaan en absoluut geen spijt dat ik met 6 maanden ben gestopt. Je doet wat je kan en meer lukt gewoon ook niet. Liefs 🩵
2 maanden geleden
Reactie op Demamavanonbekend
Misschien een gekke vraag maar betekend dit dat je dochter eerst wel goed a ...
Bij mij wel. Maar de lactatiekundige zei. Dat hoe ouder t kindje wordt hoe groter de mond wordt, maar het tongetje blijft strak door die verkorte tongriem. Dus ze kan minder goed vacuüm zuigen.
2 maanden geleden
Persoonlijk zou ik even advies inwinnen van een laserkliniek voor je stopt. Zelf hele fijne ervaringen met tongriemkliniek in Groningen. Mocht je dan toch stoppen dan heb je er (voor je gevoel) alles aan gedaan. En hun zijn heel eerlijk met het advies. Ik weet wel dat de drinktechniek na 3 maanden verandert. Daarom ontstaan juist vaak problemen na 3 maanden en krijg je na 3 maanden ook niet meer de garantie dat daarna de borstvoeding gaat lukken. Ik zelf heb mijn zoontje bij 3 maanden laten laseren, omdat ze achteraf niet voldoende hadden gekliefd en heb hem bijna 10 maanden borstvoeding mogen geven
2 maanden geleden
Hier geen spijt gehad! Zag het als een nieuwe fase & een mooie afgesloten fase. De momentjes heb je helaas toch veel minder als je gaat werken..
2 maanden geleden
Heb mijn kleintje tot aan 3 maanden aan de borst gehad daarna weigerde hij het wat ik heel erg jammer vond momenteel kolf ik af zoveel er af te kolven valt en de rest vul ik aan met kunstvoeding moet zeggen dat het soms echt alle energie kost die ik heb maar doe het met liefde💙zoals de meeste al zeggen het is een hele mooie start wat de kleintjes hebben kunnen krijgen met borstvoeding ondanks het soms lastig is om het los te laten💪🏽
2 maanden geleden
Reactie op Demamavanonbekend
Misschien een gekke vraag maar betekend dit dat je dochter eerst wel goed a ...
Ik heb altijd wel last gehad van kloven en haar aanhap was niet geweldig. Maar omdat ze goed groeide dacht niemand aan tongriem/lipband. Toen het rond de 3 maanden opeens haar niet meer lukte, kwamen we erachter. De tongriem kliniek in Groningen zijn we toen geweest. Top ervaring mee trouwens.
Helaas was het met m’n productie toen al gedaan. Moesten 3,5 week wachten voor we terecht konden en ze wilde niet meer live aan de borst.
Met m’n zoontje met 6 dagen gelaserd en die drinkt goddank met bijna 5 maanden nog steeds goed.
2 maanden geleden
Misschien toch eerst naar de tongriem laten kijken door een tongriemkliniek? Wij waren nog net optijd waardoor de tongriem geknipt kon worden. Mn zoontje heeft hier echt totaal geen last van gehad. Daarna ging bv veeeel beter. Daarnaast kan het zijn dat het later alsnog moet i.v.m. spraak enzo. Maar die van mijn zoontje was wel heel kort hoor.
5 maanden bv is echt heel knap 👏🏼. Dus als je idd besluit om te stoppen, dan mag je nu ook echt heel trots zijn!