11 Reacties

4 maanden geleden

Herkenbaar! Toen hij in de cosleeper sliep stond ik er bij elk geluidje gelijk naast. Nu hij op de eigen kamer slaapt wacht ik het af. Als ik hem onrustig vind qua geluiden of jengelen dan ga ik hem troosten. Merk nu dus vaak dat hij eigenlijk geen honger heeft maar wat steun nodig heeft met verder slapen.

4 maanden geleden

Ik wacht niet tot onze baby gaat huilen. Ons zoontje ligt in de co-sleeper naast mij en ik ben dus ook best snel wakker. Ik kijk vaak even hoeveel tijd ertussen zit. Soms probeer ik eerst even een speentje en als hij deze meteen uitspuugt dan weet ik sowieso dat hij gewoon honger heeft. Herken je gevoel wel dat je soms denkt had ik niet moeten wachten maar als ze zo onrustig zijn ga ik het liefst gewoon voeden en dan slaapt hij daarna weer gelijk verder.

4 maanden geleden

Reactie op Noddy88

Ik wacht niet tot onze baby gaat huilen. Ons zoontje ligt in de co-sleeper ...
Zo doe ik het inderdaad ook. Ik heb daarom vast wel eens ‘te vroeg’ gevoed maar ben bang dat ze na het wachten tot huilen te wakker zijn.

4 maanden geleden

Wij proberen altijd eerst even weer onze dochter te helpen met in slaap vallen of geven het speentje. Meestal slaapt ze de nacht door dan. Als ze echt honger heeft hoor ik dit dan ook wel aan haar huiltje en geef ik haar voeding.

4 maanden geleden

Ik hou een beetje de tijd in de gaten en op basis daarvan geef ik meteen een voeding of juist een speentje. Als er bvb 2 uur tussen dit geef ik speentje. Als wr 4 uur tussen zit of meer geef ik gelijk een voeding. Maar met 2 kinderen onder 2 ben ik vooral van team ‘ de minste weerstand en de meeste slaap’ en geef ik misschien wel sneller flesjes ala anderen zouden doen. Maar ik heb echt geen energie om uren met haar bezig te zijn in de nacht en vervolgens overdag met de dreumes. Een voeding kan zoveel meer zijn, zoals even mama honger of echte honger. Als het kindje het niet nodig heeft wordt t ook niet wakker denk ik maar..

4 maanden geleden

Ik voed gewoon direct als ik wakker wordt en hoor dat mijn baby onrustig is. En als er 2 uur of meer tussen zit. Is ook voor mezelf: als ik ga liggen luisteren of het erger wordt word ik zelf te wakker. Liever half slapend voeden en snel allebei weer in slaap vallen

4 maanden geleden

Ik word pas wakker als hij al huilt of een beetje zeurt 🙈

4 maanden geleden

Ik wacht totdat ik gepiep hoor. Soms gaat het smakken namelijk weer over op duimzuigen en dan weer slapen. ☺️

4 maanden geleden

Ik word wakker van de baby-buikgriep kreuntjes, kijk hoe lang het geleden is en eigenlijk leg ik hem altijd direct daarna aan. Als ik wacht tot hij gaat huilen ben je beiden langer en meer wakker. Ik heb het idee dat mijn baby ook helemaal niet zo wakker is als ik hem voed, en dat laat ik graag zo, aangezien ik hem ook direct na de voeding kan terugleggen en we beiden weer verder kunnen slapen. 😴

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Ik word wakker van de baby-buikgriep kreuntjes, kijk hoe lang het geleden i ...
Zonder de- buikgriep- 😆

4 maanden geleden

Nee, ik wacht tot ze doorhuilen. Inmiddels al twee nachten om 8.00 in de ochtend pas.