18 Reacties

4 maanden geleden

Wat gebruik je voor het inbakeren? Wij hebben de puck a baby mini en hebben toch ingebakerd maar ritsjes open gelaten zoals geadviseerd werd op de website. https://www.puckababy.com/nl-be/blog/veilig-inbakeren/inbakeren-na-inenting-mag-dat#:~:text=Ons%20advies%20is%20dan%20ook,twijfel%2C%20altijd%20de%20huisarts%20raadplegen!

4 maanden geleden

Eerlijk gezegd wist ik niet dat dat niet mocht? Kun je vertellen waarom dat is? Ik heb mijn kinderen altijd gewoon ingebakerd omdat ze daar behoefte aan hadden, dus heb dat ook na vaccinaties gedaan. 🙈

4 maanden geleden

O nee, mag dat niet?! Ons meisje wordt morgen ook gevaccineerd en slaapt ook nog ingebakerd..

4 maanden geleden

Wij mochten dit ook niet en hebben meteen geen inbakerdoek meer gebruikt. Eerst strak onder een laken en daarna in slaapzak onder een laken Vanaf 3 maandnen moet je het inbakeren gaan afbouwen omdat het kindje kan gaan rollen.

4 maanden geleden

Reactie op 92e

Eerlijk gezegd wist ik niet dat dat niet mocht? Kun je vertellen waarom dat ...
Als je kindje verhoging krijgt kan hij de warmte niet kwijt

4 maanden geleden

Bij ons zei ze alleen als je kindje koorts krijgt mag het niet, wij hebben het gewoon gedaan niks aan de hand.

4 maanden geleden

Reactie op 92e

Eerlijk gezegd wist ik niet dat dat niet mocht? Kun je vertellen waarom dat ...
Als ze koorts ontwikkelen kunnen ze door inbakeren warmte niet kwijt. Bij koorts mag je zoiezo nooit inbakeren!

4 maanden geleden

Reactie op BabyZwaan

Als ze koorts ontwikkelen kunnen ze door inbakeren warmte niet kwijt. Bij k ...
Ah goed om te weten, dankje! Nooit over nagedacht.

4 maanden geleden

Reactie op 92e

Ah goed om te weten, dankje! Nooit over nagedacht.
Geen dank! Bij vaccinatie mag het dus 24uur zoiezo niet en langer niet bij verhoging/koorts

4 maanden geleden

Wij gebruik de puckababy mini. In het ziekenhuis opgenomen met koorts en toen mocht ze hier gewoon in maar temp wel in de gaten houden en minder laagjes in de puckababy aan. Het cb vond dit ook geen probleem na de vaccinaties, maar de puckababy is ook minder strak dan echt inbakeren

4 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Wij gebruik de puckababy mini. In het ziekenhuis opgenomen met koorts en to ...
Wij hebben de love to dream en ook daar de zomerversie van, die heeft 0,2tog. Die is ook niet "strak" armpjes kan hij erin gewoon bewegen. CB zei net dat het opzich wel kan maar heel goed temp in gate houden.

4 maanden geleden

Kleine man z'n prikjes zitten erin. Even flink brullen maar zodra ik hem mocht pakken was alles weer over. 💙

4 maanden geleden

Wij hebben het altijd bewust wel gedaan, ook met verhoging. De allereerste keer bij de eerste niet, die raakte toen zo oververmoeid en overstuur doordat ie niet in slaap kon komen, dat was echt te zielig icm ook koorts. Wij houden sindsdien gewoon vaker/beter in de gaten als ze vaccinatie hebben gehad en ingebakerd zijn. Of eventueel alleen het binnendeel om de armpjes/buik heen en het buitendeel weglaten (wij gebruiken een pacco). Of bijvoorbeeld een ander lakentje of dekentje even weglaten.

4 maanden geleden

Onze kleine man toch wel 1,5 dag verhoging/koorts gehad. Dus inbakeren kon echt niet. Maar hier was het "niet" mogen inbakeren gelijk een succes!! Hij slaapt sinds de vaccinatie zonder in te bakeren en nu nog steeds! Durf het nog niet te hard te roepen maar het gaat super goed en valt even na wat brabbelen en beweging zelfstandig in slaap! Trotse mama hiero!

4 maanden geleden

Wij hebben dit toen wel gedaan. Maar dan in een hydrofiele doek. Die zijn niet dik. Daarbij 1 dekentje of lakentje wegnemen. En ook regelmatig even controleren in nekje en voorhoofd.

4 maanden geleden

Reactie op BabyZwaan

Onze kleine man toch wel 1,5 dag verhoging/koorts gehad. Dus inbakeren kon ...
He mooi om te horen! Mag je zeker trots op zijn!

4 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

He mooi om te horen! Mag je zeker trots op zijn!
Zo lief! Dankjewel. Hoe is het met jullie meisje? Last gehad van de prikjes?

4 maanden geleden

Reactie op MHK89

Wij hebben het altijd bewust wel gedaan, ook met verhoging. De allereerste ...
Wij idd ook gewoon ingebakerd en alleen in de luier