32 Reacties

5 maanden geleden

Ik leg ze ook in de koelkast en maak ze daardoor 2a3x per dag schoon, dat scheelt een hoop. En als je productie het toelaat kan je ook minder vaak kolven, ik kolf meestal 5x per dag. Weliswaar meestal een halfuur, want in de eerste 10 min heb ik bijna niets.

5 maanden geleden

Heb je al lecithine geprobeerd voor je verstopte melkklieren?

5 maanden geleden

Misschien kan je proberen eerst te kolven en daarna de borst aan te bieden? Zo is de grootste druk eraf en is de tepel al een beetje voorgevormd.

5 maanden geleden

Hey schat luister aub naar je lichaam, je kind heeft echt genoeg aan flesvoeding. Als het je teveel stress geeft is het ook niet goed. Want je geeft stress door aan je baby. Mijn baby heeft vanaf dag 1 gewoon nutrilon gekregen en hij groeit ontzettend goed. Bij mij was denken aan borstvoeding alleen al streass dus ik heb ervoor gekozen om het niet te doen. Ik wens je veel succes bij je keuze

5 maanden geleden

Blije mama, blije baby. Dus als het je opbreekt vooral ook voor je eigen ‘rust’ kiezen. En snap dat jullie het liefst borstvoeding zouden willen blijven geven. Maar jij bent er ook nog.. En doe hier zelf een combinatie tussen kunst voeding en borst voeding ivm juist te weinig productie. Hij was 12% afgevallen waardoor hij op dag 2 al bijgevoed moest worden na elke borstvoeding sessie doordat kreeg hij afkeer tegen de borst en was het inderdaad veel frustratie vanuit ons beide. Ervoor gekozen om nu in de ochtend en avond (en afentoe op een ander moment) aan te leggen en 1 of 2 flesjes gekolfde melk te geven en de rest krijgt hij kunstvoeding. Zo krijgt hij en de anti stoffen vanuit mij, minder frustratie en een relaxte moeder. Hopelijk kun je voor jezelf een fijne manier vinden. 🥰

5 maanden geleden

Meid denk aan jezelf, ik denk dat je in je hart al lang weer wat je wil en moet doen. Een fles is echt niet erg!! Een vrolijke en stressvrije mama is minstens zo gezond voor je baby (en jezelf)

4 maanden geleden

Bedankt voor alle lieve reacties & tips!! ❤️ Ik ben inmiddels gestopt met de borstvoeding middels medicatie omdat afbouwen nog weken zou duren met mijn hoge productie. Het was alleen geen doen om te kolven en haar rustig te krijgen door alle krampjes. Ik heb haar nog iets meer dan 3 weken 2x per dag borstvoeding kunnen aanbieden met de voorraad in de vriezer. Vandaag het laatste flesje gegeven. Het voelt ergens nog steeds erg jammer en ook het geven van t laatste flesje deed me wat. Maar ik ben blij met mijn keuze! Ik ervaar veel meer rust en ik kan weer genieten van mn kleine lieverd & dingen ondernemen! Dikke knuffel van een nu blije mama 🥰

3 maanden geleden

Reactie op jk1995

Bedankt voor alle lieve reacties & tips!! ❤️ Ik ben inmiddels gestopt m ...
Heb je nog al zijn het enkele druppels melk bewaard voor jezelf? Zodat je in de toekomst een aandenken aan deze toch ergens wel mooie tijd kunt laten maken? Borstvoedingssierraad.

3 maanden geleden

Reactie op Cooltjuh

Heb je nog al zijn het enkele druppels melk bewaard voor jezelf? Zodat je i ...
En ik vind je keuze echt super stoer! Ik weet niet of ik die keuze zou kunnen maken.

3 maanden geleden

Reactie op Cooltjuh

Heb je nog al zijn het enkele druppels melk bewaard voor jezelf? Zodat je i ...
Ahh dat was mooi geweest! Maar nee helaas 😢 Al zag ik heel toevallig vanochtend dat ik korstjes op een tepel had zitten dus ik haalde dat eraf waardoor mn borst een beetje dubbel klapte: er kwam toen melk uit? 😯 Beide kanten komt blijkbaar nog iets uit als ik er in knijp. Is dit normaal of heb ik nu toch nog productie? Nu ze rustiger is, zou ik best 1 of 2x per dag kunnen kolven maar ik heb eigenlijk geen idee hoe t werkt. Is t normaal dat ik nu nog melk heb of zit er toch mg productie wat opnieuw op gang kan komen? Sorry eerste dochtertje dus misschien een hele rare vraag haha🙈

3 maanden geleden

Reactie op Cooltjuh

En ik vind je keuze echt super stoer! Ik weet niet of ik die keuze zou kunn ...
Lief!! Dank je wel! ❤️ Het was echt de goede keuze voor ons op dat moment!

3 maanden geleden

Reactie op jk1995

Ahh dat was mooi geweest! Maar nee helaas 😢 Al zag ik heel toevallig vano ...
Misschien heb je hier wat aan?? Succes! https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/relacteren/