14 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb vanaf 6 weken iedere avond hetzelfde gedaan. Voor de laatste fles in bad/douche of even een wassen met water, pyjama/slaapzak aan en na de fles in bed gelegd... Van 6 tot 10 weken lukte het slapen zelf nog niet goed en werd hij 's nachts ook nog wakker, na de 10 weken (inmiddels bijna 15 weken oud) kan ik hem na de fles op bed leggen en gaat hij slapen (rond 19:00).
4 maanden geleden
Reactie op Silke2024
Ik vind het heel fijn om wakkertijden aan te houden. Hier kun je veel schem ...
Dit houden we al aan, houden zn slaap bij. En bij eerste signalen leggen we hem weg. Maar idee dat hij pas echt "wil" slapen als zn ogen rood in de kassen staan zeg maar... hoe we hem ook wiegen en "moe maken"
4 maanden geleden
Reactie op Kimdevriessx
Ik heb vanaf 6 weken iedere avond hetzelfde gedaan. Voor de laatste fles in ...
Dit proberen we al een tijdje, maar omdat hij zo wisselend drintk qua tijd, zijn de tijden ook niet hetzelfde. Soms laatste fles om 8 uur, soms om 11 uur.
4 maanden geleden
Reactie op Silke2024
Kan zijn dat hij oververmoeid is, dit was eerst bij ons ook het geval. Daar ...
Ook dit verschilt heel erg. Hij slaapt maar maximaal 20 minuten. Of het nou na 60 minuten wakker of 3 uur wakker (bij wijze van). Overdag slaapt ie heel weinig meestal. En soms dagen (zoals vandaag) dat hij wel ineens 2 uur slaapt in zn babynestje.. maar qls hij overdag slaapt zoals ""moet"" is die 'snachts klaar wakker en komt ie om de 1 a 2 weer omdat hij wakker is
4 maanden geleden
Dit proberen we al een tijdje, maar omdat hij zo wisselend drintk qua tijd, ...
Snap ik! Dit vond ik in het begin ook het lastige eraan maar ik heb zoveel geprobeerd "hetzelfde" uit te komen, hier lukte dat maar ik snap helemaal dat dit niet voor iedereen werkt!
4 maanden geleden
Reactie op Kimdevriessx
Snap ik! Dit vond ik in het begin ook het lastige eraan maar ik heb zoveel ...
Ik vraag misschien ook teveel van hem. Maar hij drinkt nog te weinig als zou moeten, elke fles "maar" 90 a 120ml, heeeel soms 140 of zelf 160ml. Maar dat is 1x per dag. Hij meldt zich ook minder, soms kan er wel 4 a 5 uur tussen zitten. Maar als we hem volgen. Dan komt ie echt niet op zn minimale intake.(5kg x 150ml=750ml) en dat baadt me zorgen. Hij komt dan eigelijk maar op 670 a 700ml per 24 uur.
Ik wordt vooral zelf heel onrustig van zijn ritme 😂
4 maanden geleden
Hier ritme gekregen (zoon 12 weken) door elke ochtend om dezelfde tijd te starten met de dag. Voor ons is dat ivm de peuter rond 7u. Hierdoor ook ritme in het drinken en is het slapen ook verbeterd. Tis na een nacht met voedingen soms pittig, maar voor ons werkt het top.
Direct om 7u een voeding, alles in het licht, aankleden en naar beneden. Zelf vind ik de schema’s van slaaptipsvoorbabys erg fijn. Gebruik dit als een richtlijn, wijk er ook weleens 30-60 minuten van af als dat die dag beter uitkomt.
4 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Hier ritme gekregen (zoon 12 weken) door elke ochtend om dezelfde tijd te s ...
Maak je hem dan wakkee om 7 uur? Of begin je wakker hii wakker wordt?
Hier is dat tussen 5 a 8 uur in de ochtend
4 maanden geleden
Ik vraag misschien ook teveel van hem. Maar hij drinkt nog te weinig als zo ...
Logisch! Ik heb mijn kleine gewoon gevolgd ook qua voedingen, die kwam meestal wel tussen de 3-5 uur, met dit ritme om de 2/2,5/3 uur en soms drinkt hij 4x 180 in 24 uur maar slaapt prima dus ik denk altijd... Hij zal morgen dan wel wat extra willen😂
4 maanden geleden
Ik vraag misschien ook teveel van hem. Maar hij drinkt nog te weinig als zo ...
De 150 x kg richtlijn is alleen voor de 1e maand, daarna 140 x kg, en nu bij 11 weken 130 x kg. Daarnaast is het ook een richtlijn, bij voldoende groei en genoeg plasluiers drinkt hij voldoende. Dus lijkt me dat hij keurig drinkt en het prima zelf aan kan geven. Misschien alweer een zorg minder.
4 maanden geleden
Verder probeer ik iig 1 slaapje overdag in z'n eigen bed te doen. Tussen 13 en 15 slaapt ie altijd het beste dus probeer rond die tijd hem in z'n eigen bed te liggen dmv 4S ritueel. Meestal lukt dat, soms ook niet. De rest van de slaapjes bij mij/partner/kinderwagen. Komt vanzelf!
4 maanden geleden
Maak je hem dan wakkee om 7 uur? Of begin je wakker hii wakker wordt?
Hier ...
Maak hem rond 7u wakker als hij zelf nog niet wakker is. Van de week was hij er om 6.15u voor een voeding, toen de dag gestart. Maar beginnen ook weleens om 7.30u als hij bijv om 3.30u nog een voeding heeft gehad. Wil sowieso om 8u de eerste voeding starten. Geef bv en overdag redelijk vaste tijden, hij wijkt er weleens een half uur van af en in de nacht is echt op verzoek.