48 Reacties
4 maanden geleden
Ik weet niet hoe je sudo smeert, maar dit moet je op smetplekken eigk zo dun smeren dat je het nauwelijks ziet. Anders gaat sudo korrelen en dan kan het juist huidirritatie veroorzaken. En het beste is om het schoon te maken met zoete olie (bij kruidvat etc te koop). En meerdere keren per dag opnieuw smeren
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Ik weet niet hoe je sudo smeert, maar dit moet je op smetplekken eigk zo du ...
Dit is ook bedoeld voor zinkzalf. Maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van heel goed bijhouden met deze warmte
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Ik weet niet hoe je sudo smeert, maar dit moet je op smetplekken eigk zo du ...
Heb ik indd gedaan. Ook schoonmaken met olie. Ik ben daar heel voorzichtig mee, ook omdat ik een hele gevoelige huid heb en weet hoe het voelt… maar toch gaat het niet weg
4 maanden geleden
Zoek op Instagram naar DSkin Baby. Zij hebben mooie babylijn qua huidproducten. Je kan de foto naar hun sturen en zij geven dan advies.
4 maanden geleden
Reactie op Rob_in
Gedaan maar zoals ik al zei wordt het bij mijn dochter daar echt alleen maa ...
Oh niet goed gelezen.. mijn dochter had het ook. Heb toen sudocreme gesmeerd en hydrofiele doek kapot geknipt en er tussen gedaan, maar heb het idee dat het pas met talkpoeder minder werd vandaar
4 maanden geleden
Mijn dochter heeft echt een speknekje en knoeit ontzettend tijdens het drinken. Zij heeft hierdoor ook snel smetplekjes in d'r nek en achter d'r oren.
Als de smetplek echt is gaan smetten, smeer ik er eerst eenlaag sudocreme op (sudocreme is dikker dan zinkzalf)
Iedere keer dat ik haar verschoon veeg ik het weg met een billendoekje en smeer ik het er opnieuw op. Als de heftige plek weg is, gebruik ik talkpoeder. Dit zorgt ervoor dat het droogt blijft. Iedere luier verschoning check ik haar nek en haar oren hierop en doe ik wat talk poeder. Ik smeer Dit ook rustig uit in d'r nekje zodat het niet gaat klonteren.
Na het douchen doe ik haar niet afdrogen, maar juist föhnen (ze vind dit geweldig) wel een tip, blijf de föhn heen en weer wiebelen en leg je hand bij de plek dat je fohnt zodat je kan voelen of het niet te warm wordt voor de kleine.
Mij heeft dit erg geholpen en heeft ze geen smetplekken meer. Ik hou dit wel dus nog dagelijks bij met de talkpoeder. Beter voorkomen dan genezen🥰
4 maanden geleden
Ik zou de sudocreme vervangen door de babybillenzalf van drs leenarts. Daar zit een hoger percentage zink in en in sudocreme zitten ook wat stoffen die voor irritatie/overgevoeligheidsreacties kunnen zorgen. Wij smeren dat zelf op onze zoon z’n billetjes en af en toe in z’n nek waar het plooit. Hier herstelt het dan heel snel! Succes!
4 maanden geleden
Ik weet niet of het al genoemd is, maar je zou een plukje heilwol in het nekje kunnen doen, dan blijft het ademen. Dit doe ik bij mijn dochter jb het nekje 😊 werkt goed
4 maanden geleden
Reactie op Rob_in
Vandaag inderdaad elke keer nieuw sudo gedaan en daarna poeder. Het is al e ...
Ij vond het ook zo verschrikkelijk! Straks kan je het bij houden met talkpoeder!