6 Reacties

3 maanden geleden

Geen tips eigenlijk. Bij mij gaat het gelukkig super goed. Zonder foto's of filmpjes. Kolf 2x op het werk en gemiddeld tussen de 150 en 220 cc per keer. Ik werk in de zorg en tijdens het kolven doe ik administratieve taken. Maar dat is mijn eigen ding anders voel ik mij zelf bezwaard en ik kom voor mij gevoel in tijdnood. Wij hebben een soort van vergaderruimte (met computet)/ voorraad kamer met keuken en koelkast. Ik kan de deur op slot doen en hang een briefje op.

3 maanden geleden

Ik werk nu 2 dagen op kantoor. Ik doe dan echt even niks voor werk. Ik kolf 12 minuten, heb er 30 minuten de tijd voor. Dat is tip 1, genoeg tijd nemen. Ik kolf 鈥榮 ochtends tijdens ontbijt/lunch klaarmaken. Dat is rond 8u. Vervolgens kolf ik om 11u en om 15u op het werk. Deze zijn standaard geblokt in mijn agenda. Dat is tip 2. Bij thuiskomst rond 18.00u aan de borst of nog kolven tijdens het eten. Verder helpt filmpjes/fotos kijken. Maar ook de geur van je kindje ruiken helpt. Warm comfy zijn helpt.

3 maanden geleden

Snap dat het dubbel is! Ik ben inmiddels weer 3 weken aan het werk maar vond het toch ook weer wennen hoor! Je moet er even doorheen maar komt ook bij jou helemaal goed! 馃馃徎 Ik geef ook nog volledig borstvoeding waardoor ik ook kolf op het werk, 3 keer 30 min. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik meestal gewoon door werk, ik heb een dubbele draadloze borstkolf waardoor dit kan, ook is mijn productie erg goed en kan ik niet goed niks doen 馃槀 Wel heb ik van vriendinnen gehoord dat zij inderdaad filmpjes gebruiken, bij hen lukt het gewoonweg nauwelijks tot niet zonder dus denk dat dat inderdaad de beste tip is 馃槉 geniet van je laatste dagen verlof en heel veel succes alvast馃槝

3 maanden geleden

Ik denk dat het belangrijk is om genoeg en voedzaam te eten, genoeg te drinken, elke 3/max4 uur kolven, buiten je werk om je kindje vaak aanleggen en het allerbelangrijkste is denk ik een goede kolf. Een kwalitatief goede kolf waarvan de schaal goed passend is. Ik heb de handsfree kolf van medela en ga gewoon door met mn werk. Ik werk in de horeca en sta overdag vaak alleen dus is simpelweg niet altijd tijd en ruimte om mn werk neer leggen. Wijde blouse erover en motor in de zak van een schortje en niemand heeft het door(en anders maar wel hahah). Ik voed thuis tussen 7 en 8, dan op werk tussen 10 en 11 vlak voor openingstijd, rond 2 als de lunch af is en rond 5 in de auto naar huis 1 borst en afhankelijk van of mn dochter net een fles gehad heeft de andere bij thuiskomst en anders voed ik haar gewoon. Ik denk dat je het gewoon onderdeel van je dag moet maken wil je het lang vol kunnen houden. Persoonlijk zou ik er denk ik snel klaar mee zijn als ik elke dag 3x een half uur alles moet laten vallen om te kunnen kolven. Maar voor een ander kan de key juist zijn om totale rust te pakken in die tijd, denk dat je er achter moet komen door het te doen! Succes!!

3 maanden geleden

Echt de tijd blokkeren in je agenda. Ik ging dan toch nog even mee dit overleg doen toch nog even dat en dat werkte niet.

3 maanden geleden

Deze podcast geeft veel tips: https://open.spotify.com/show/1zZcYK3JgXTP8Xcw7XGd3W?si=z6D6Nlr-T8yaWxMEPing_w