28 Reacties
3 maanden geleden
Alhoewel het wel goed is voor de ontwikkeling, 20 jaar geleden hadden de moeders van toen geen idee wat tummy time was, en toch is het met ons allen uiteindelijk wel goedgekomen. Het komt vanzelf wel, niet te veel pushen maar wel af en toe blijven oefenen. Mijn dochter vond het ook echt verschrikkelijk maar beetje bij beetje houd ze het wel steeds langer uit, en ze is hartstikke sterk. (Ze is 4 maanden)
3 maanden geleden
Tummy time kan je ook op schoot doen ! Als je je enkel op je knie legt dan ontstaat er een driehoekig gat op je schoot.
Daar moeten de knietjes van de kleine in zodat hij met zijn armpjes op de knie komt van het been dat je op het andere been. Zo kan de kleine haar hoofdje neerleggen op je knie zodra ze moe is.
Zo heb ik het gedaan bij beide van mijn kids omdat ze tummy time niet leuk vonden maar het wel fijn vonden om bij mij te zijn
3 maanden geleden
Onze baby was/is ook zo. Door alle verhalen van andere baby's die al minuten hun hoofd omhoog konden houden op 2-3 maanden, werd ik echt onzeker
Heb alles geprobeerd, ervoor zitten, afleiden, vliegtuigje spelen enz.
Uiteindelijk de walking crab gekocht (terwijl ik me had voorgenomen geen luidruchtig speelgoed te kopen) en daarmee kon hij het na een paar dagen al. Het is nog steeds geen groot succes, hij ligt gewoon echt niet graag op de buik, maar op die manier konden we steeds 3 minuten per keer oefenen, soms zelfs 5 minuten.
Ondertussen probeert hij zo snel mogelijk op de rug te rollen, dus de buikligging zal nooit zijn favoriete positie zijn 😀
3 maanden geleden
En op jou? Mijn zoontje (houdt van tummy time) doet het liefste tummy time op ons, buik op buik met met zijn armpjes op mijn borst. Hij vindt denk ik de geborgenheid, knuffels en meer kunnen zien dan op de grond fantastisch.
Ook als ik hem op zijn buik op ons bed lig en ik zit op de grond en we oog contact hebben vindt hij heel fijn. Ik heb het idee dat hij ons graag wil voelen/horen/zien, misschien bij jouw baby ook?
En op het voedingskussen liggen met zijn borst vindt hij ook heel leuk. Dan ziet hij net wat meer en is ook gewoon tummy time!
En anders komt het ook vast goed, niet iedereen houdt van het zelfde.
3 maanden geleden
Hier duurde het ook lang (voor mijn gevoel) tot hij het leuk vond. Eenmaal op buik was het altijd echt heel hard brullen.
Van de een op andere dag was dat over en vond hij het leuk en kwam hij ook echt gelijk ver omhoog!
Onze kleine man begon zelfs met 3,5maand al met rollen. Hij rolt helemaal zelfstandig van rug naar buik en lachen dat die dan doet!
Dus wie weet dalijk ook ineens spontaan bij jullie kindje en in combinatie met rollen!
3 maanden geleden
Ohh dit is precies mijn dochtertje!
Ik wilde een topic gaan openen hierover maar ben blij dat hij er al is!
Ik word er ook zo onzeker van😢
Hier is t ook max 30 seconde en dan heel hard huilen alsof er iets heel ergs is gebeurd. Zo zielig🥺
Ik probeer t nu 3x per dag te doen maar het is echt maar kort.
Op t cb zeiden ze dat ze haar hoofdje ng niet hoog genoeg kon houden, dan baal je wel😟
Ik heb ook al zoveel opties geprobeerd met boekjes, kraakgeluiden, muziekjes & ook zoals jij hebt gedaan op verschillende plekken. Ze blijft t vreselijk vinden en legt dan ook haar hoofd plat op de grond waardoor ik weer bang ben dat ze geen lucht krijgt.
Ik vind zelf dat ze haar hoofd wel al best recht kan houden als ik haar gwn vast heb, dan hoef ik m echt niet meer zo veel te ondersteunen. Maar doordat t cb zei dat t niet genoeg was ga ik dan weer zo twijfelen of ik t niet goed genoeg geoefend heb en dat ik haar dan maar even moet laten huilen. Maar dat gaat zo tegen mn gevoel in😢
Dus helaas geen tips, wel heel erge herkenning!!
Ik volg mee!
3 maanden geleden
Mijn kindje vond het ook vreselijk. Nu zie ik m af en toe lachen zodra ik hem draai.
Bij ons helpt een handdoekje oprollen en dat onder zijn armpjes leggen. Daarmee kan hij makkelijker zijn nek omhoog krijgen.
Langzaam opbouwen en alleen als je kindje goed uitgerust is.
3 maanden geleden
Reactie op jk1995
Ohh dit is precies mijn dochtertje!
Ik wilde een topic gaan openen hierove ...
Dit kon ik getypt hebben, word er ook zo onzeker van 😐, herken dit ook totaal niet van mijn zoontje
3 maanden geleden
Geen zorgen om maken! Ik biedt Tummy time nog geen eens dagelijks aan. Mijn osteopaat zegt dat ik mij er niet te druk om moet maken. Is ook een aansturing vanuit de hersenen dat ze hun koppie omhoog kunnen houden. Dus is niet een kwestie van extreem veel oefenen maar komt ook echt met de tijd wel. Mijn zoontje kon met zes weken al onwijs lang zijn hoofdje optillen. Mijn dochtertje met 13 weken nog stukken minder
3 maanden geleden
Onze beide kindjes vinden het ook echt niet leuk. Moet eerlijk zeggen dat ik er dan ook weinig moeite voor doe. Zou echt niet in de stress raken ervan hoor. Ze leren het echt wel. Denk niet dat onze ouders vroegen zo bewust met Tummy time bezig waren en ik kan mijn hoofd prima overeind houden🤪
3 maanden geleden
Reactie op jk1995
Doe je dit onder zijn armpjes of onder de oksels? ☺️
Dan ga ik dit nog maar ...
Onder de armpjes. Dus hij steunt daarop met zijn onderarmpjes.
3 maanden geleden
Onze kleine vond het ook niets op z’n buik te liggen maar hebben nu een speeltje wat hij onwijs interessant vindt en waardoor hij het wel doet. Wellicht iets voor jou? Succes!🍀
https://www.bol.com/nl/nl/p/lopende-krab-walking-crab-tummy-time-babyspeelgoed-motoriek-bewegend-speelgoed-met-lichtjes-en-muziek-hondenspeelgoed/9300000156023593/?Referrer=ADVNLPPcef75f000a599b6900f44b1c01680006502&utm_source=6502&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl