12 Reacties

3 maanden geleden

Hi, mag ik vragen waarom er geen medicatie wordt voorgeschreven?

3 maanden geleden

Geen ervaring op die manier, maar wel de tip om dan maar met je partner af te wisselen en zo in ieder geval ieder voor zich even wat leuks te kunnen doen? Heel belangrijk om wel even wat anders te kunnen doen, kan me voorstellen dat het heel erg pittig is zo! 😘

3 maanden geleden

Ik weet niet waarom de arts geen medicatie voorschrijft maar echt hier een compleet ander kind dankzij de nexium! Geen krijs baby meer. Mijn zoontje heeft geen ongemak meer en er is nu een stuk rust in huis. Mits je er zelf achter staat zou ik echt om medicatie vragen!

3 maanden geleden

En oja als ze van wiegen houdt heb je ook een rockit. Life safer! Die wiegt je kinderwagen/wiegje automatisch. En verder probeer ik wel zoveel mogelijk tijdens wakker tijd weg te gaan en slaapjes in eigen bed. Kan natuurlijk niet altijd en al helemaal niet met een peuter erbij. En dan is die rockit dus weer fantastisch.

3 maanden geleden

Wij hadden onze huil baby veel in de draagzak, en gingen dan gewoon wandelen tijdens krijs tijd en ergens zitten als hij eenmaal sliep. Ging ook wel eens helemaal mis hoor, dat we compleet gestresst ergens weer weggingen. Na een maand of 5 was het beter.

3 maanden geleden

Hier werd het beter vanaf 5.5/6 maanden. Ik ging ook de deur amper uit. Alles behalve de draagzak was krijsen en ik kwelde mezelf er alleen maar mee als ik wel een poging deed en vervolgens compleet gestress met een hysterische baby in de auto zat. Dus verder dan wandelingetjes in en om het dorp kwam ik niet. Geen tips helaas, alleen sterkte en het wordt echt beter.

3 maanden geleden

Oh wat een ellende is dat zeg. Hier 14 weken een huilbaby gehad (onze oudste) maar dat had uiteindelijk kma en veel ongemakken van de bevalling als oorzaak. Toen we dat eenmaal verholpen hadden een heel ander kind. Hier hielp het juist om de deur uit te gaan met haar. Dan was ze veel kalmer en rustiger. Toen er een beetje ‘ritme’ in kwam was ik vooral met haar wakkertijden weg, zodat het gekrijs met name thuis was en ik me minder opgelaten voelde. Maar slopend is het wel. Sterkte 🍀

3 maanden geleden

Wij lopen voor onze dochter met ontroostbaar huilen, verborgen reflux etc ook bij de kinderarts. Huilpoli in Dordrecht. Wij hebben een second opinion aangevraagd en zijn toen naat Dordrecht gegaan. Onze dochter heeft ook maagzuurremmer gekregen en is een totaal ander kind! Echt ongelofelijk wat voor een verschil dit is. Krijsen, slaan, continu bewegen en overstrekken en slechts 8 uur slapen per dag, naar 15 uur per dag en motorisch zo ontspannen. De kinderarts zei ook met spoed stoppen met johannesbroodpitmeel en overgaan op gellilact. Uiteindelijk is gellilact zelfs niet nodig geweest omdat de maagbeschermer vanaf dag 3 al zo’n verschil maakte. Ik heb echt enorm met jullie te doen, want je leven staat gewoon helemaal stil en je bent echt aan huis geluisterd. Wat misschien kan helpen, om je vraag concreet te beantwoorden is je kindje in de maxi cosi in de kinderwagen vervoeren. Dan zit de baby rechtop en kan het eten goed zaken met verborgen reflex. Tenminste is onze ervaring. Heel veel succes en sterkte!!

3 maanden geleden

Hier beetje combinatie van de antwoorden hiervoor: - gingen de deur niet uit samen, maar om de beurt. Na een tijdje durfden we mijn moeder soms wel te vragen als oppas maar dan gingen we hoogstens een rondje wandelen of naar de horeca om de hoek, zodat we snel weer thuis konden zijn. Moet eerlijk bekennen dat we vaak zo vermoeid waren dat we ook eigenlijk helemaal niet weg wilden.. - draagzak draagzak draagzak - alles schuin, maar dan ook goed schuin. Het wiegje, het aankleedkussen, in de kinderwagenwieg, de wipper, alles. - de nacht of nachten afwisselen, dus de 1 de baby, de ander slapen met oordoppen of elders. Zodat je beiden afentoe nog wel slaapt. - nexium, compleet ander kind gekregen sindsdien. - onderling goed blijven praten over wat je nodig hebt en wat je nog aan kunt 🙏🏻. Sterkte, het komt uiteindelijk goed.

3 maanden geleden

Een klein beetje off topic, maar bij ons zoontje wilde de kinderarts ook geen medicatie voorschrijven, terwijl hij er ook echt slecht aantoe was. Mijn man en ik zijn normaal echt niet zo veeleisend, maar in dit geval hebben we echt ons poot stijf gehouden dat we medicatie wilden. Kregen we het niet, dan eilden we een second opinion in een ander ziekenhuis. Een dag later lagen de medicijnen klaar in de apotheek… Dus als je echt denkt dat je dochtertje het nodig heeft, zou ik echt alles op alles zetten om het toch te krijgen. Desnoods overdrijven dat ze minder drinkt. Wij hadden namelijk precies de problemen die jij beschrijft, en sinds de medicatie hebben we een ander kind. Sterkte en zet hem op!

3 maanden geleden

Dankjewel voor jullie reacties en ervaringen! Heel fijn, onze kinderarts is heel terughoudend met voorschrijven van de maagzuur remmer.. dit doordat ze kans hebben op maag poliepen door het medicijn werd ons verteld?! Maar als het zo blijft aanhouden ga ik mijn poot stijf houden om het een kans te geven!! Dit is ook zo sneu 😞

3 maanden geleden

Een klein beetje off topic, maar bij ons zoontje wilde de kinderarts ook ge ...
Herkenbaar! Na op de strepen blijven staan ook pas de medicatie gekregen & een heel ander kind. Gaan nu overal samen mee naar toe, white noise mee en dan valt ze zelfs soms in slaap!