24 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg, hier hetzelfde. Wil dan ook geen dutje oid tussen die tijden 😅

3 maanden geleden

Mijn dochter van 16 weken gaat tussen 18.00 en 19.00 naar bed en wordt dan tussen 06.00 een 07.00 weer wakker. Ze slaapt overdag weinig / geen hele lange slaapjes maar ze is verder heel vrolijk!

3 maanden geleden

Hebben hetzelfde gehad. Ik zou het nog 2 weekjes tijd geven, op 17 weken is het bij ons nu vaak 20u dat we onze dochter toch al te slapen kunnen leggen . En in tussentijd idd de strijd niet aangaan maar veel knuffels en liefde geven(wat je uiteraard al doet) want het is nooit van niet willen maar wel van niet kunnen ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Zaza23

Mijn dochter van 16 weken gaat tussen 18.00 en 19.00 naar bed en wordt dan ...
Krijgt ze dan nog een fles in de nacht?

3 maanden geleden

Reactie op GJJR

Hebben hetzelfde gehad. Ik zou het nog 2 weekjes tijd geven, op 17 weken is ...
Dus jullie hebben het gelaten op 22u bijvoorbeeld maar opeens had ze zelf nood aan een vroeg beduur? Of begrijp ik het verkeerd? 😁

3 maanden geleden

Reactie op Evida1988

Ik volg, hier hetzelfde. Wil dan ook geen dutje oid tussen die tijden 😅
Hetzelfde hier 😅of tenzij soms een dutje van 20min op mij

3 maanden geleden

Reactie op MD25

Dus jullie hebben het gelaten op 22u bijvoorbeeld maar opeens had ze zelf n ...
Idd, gewoon telkens naar bed gebracht als ze moe werd, lukte het na een halfuurtje niet, dan terug naar beneden en in m'n armen proberen slapen. Het laatste slaapje is gewoon het moeilijkste. Of werd ze na een dutje bvb om 21u terug klaarwakker, dan gingen we nog even met de draagzak naar buiten ofzo tot ze weer moe werd. En nu merken we dat ze bij haar 4de slaapje(rond 20u-21u) gelijk blijft slapen 🤷

3 maanden geleden

Reactie op Essssie

Krijgt ze dan nog een fles in de nacht?
Nee inmiddels niet meer. We gaven eerst nog rond 2200 droomvoeding maar ze dronk steeds zo weinig dat we het nu laten. Overdag drinkt ze genoeg en ze groeit goed. Geboorte gewicht was 3600 gram en ze weegt nu 6700 gram.

3 maanden geleden

Reactie op Zaza23

Nee inmiddels niet meer. We gaven eerst nog rond 2200 droomvoeding maar ze ...
Ja ik twijfel ook om met de fles van 22.30 te stoppen

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. Nooit problemen gehad, maar nu is het op 1 na-laatste dutje ineens een probleem. Hij wil gewoon echt niet en dan is hij zo lang wakker dat ie uiteindelijk rond half 8 wiegend in slaap valt en de nacht in gaat..

3 maanden geleden

Oo hier hetzelfde … wil niet na de ene laatste fles rond 19:00u naar bed.. proberen het wel maar gaat uiteindelijk in de draagzak waar ze soms ook met moeite in slaapt.. ik denk nu de 4 maanden slaapregressie.. (27 april geboren)

3 maanden geleden

Hier heeft ze overdag 2 dutjes; rond 10 uur (een uurtje) en rond 12 uur (2/3 uurtjes). Hierna gaat ze om 18.30 naar bed. Ze brabbelt vaak nog een halfuurtje en valt hierna in slaap. Valt je dochter al zelf in slaap? En hoelang is de strijd s’avonds?

3 maanden geleden

Hier rond 20.00/20.30 naar bed en om 23.00 nog een voeding

3 maanden geleden

Was bij onze eerste hetzelfde. Uiteindelijk toen maar opgegeven. Rond de 6 maanden ging ze naar 2 dutjes per dag en toen lukte het slapen tegen 19u ineens wel. Dus het was of de leeftijd of ze was niet moe genoeg met meer dutjes

3 maanden geleden

Hier al een redelijk ritme te pakken. Ons zoontje is nu 15 weken oud. 06:30/07:00 wakker Rond 09:00 slapen Rond 12:00/13:00 slapen Rond 16:00 slapen Rond 19:30 slapen Avondslaap is soms ook wat lastiger terwijl dat eerst altijd heel makkelijk ging speentje in en slapen. Nu moeten we regelmatig even terug en als het niet lukt wieg ik altijd eventjes in de schommelstoel. Valt dan bij mij in slaap en dan kan ik hem weg leggen.

3 maanden geleden

Mijn dochter gisteren 4 maanden, gaat tussen 7/8 naar bed, over algemeen slaapt ze door tot 8/9. Misschien proberen om rond 6uur nog eens uurtje naar bed te brengen. Hoeveel ml krijgt jullie dochtertje en hoeveel flessen?

3 maanden geleden

Hier ook een bedtijd tussen 22:30-23:00. Als ik hem eerder op bed leg dan wordt hij na een kwartier woest wakker, terwijl hij anders nog even een lekker dutje bij mij aan de tiet doet. Hij wordt ook echt nog wel laat wakker ook (zo tussen 9:30 - 10:30, uiteraard nog met nachtvoedingen). Ik herinner me van m’n dochtertje dat ze ook ineens eerder moe genoeg werd voor op bed en ‘‘s ochtends ook eerder wakker werd al. Over twee weken start ik ook weer met werken dus dan zal het qua tijden sowieso opschuiven vanwege de opvang. Ik geniet nog maar eventjes van een baby op me in de avond voor zolang als het duurt 💙

3 maanden geleden

Hier lukte het eerst ook echt totaal niet en namen we haar regelmatig weer mee naar beneden waar ze dan soms nog een dutje deed op mij. Maar zijn het wel steeds blijven proberen en het ging steeds wat makkelijker. Nu lukt het vaak tussen 19u en 20u wel, beetje afhankelijk van hoe ze wakker is geworden uit het laatste dutje (want overdag nog niet zoveel ritme door korte slaapjes). Maar hopelijk komt bij jullie ook het moment steeds ietsje eerder.

3 maanden geleden

Hier hadden we ook dat soort-van patroon, slapen rond 22.30u. Dus was ik hem gisteren de borst aan het geven in bed, in de veronderstelling dat we daarna nog even naar beneden zouden gaan . Gaat meneer slapen, om 20.30u!?!? Zo ineens. Uit het niets. Het kan verkeren, zonder iets extra's of bijzonders te doen. Hopelijk gaat dit vaker gebeuren, want hij is ook in de avond niet echt een blije baby.

3 maanden geleden

Ons zoontje van 13 weken gaat tussen 19-20. Ons ritme is ongeveer zo: 18.00 fles 19.00 naar bed 21.30 fles 01:00 fles Daarna slaapt hij meestal tot 5u of 6u ‘s ochtends