27 Reacties
4 maanden geleden
Wij zijn geweest toen onze dochter 1,5 jaar was. Ik zou vooral zeggen, go with the flow! De eerste 2 dagen zullen misschien echt even schakelen zijn, maar probeer hem daar overdag wakker te maken als hij te lang slaapt. Maar het belangrijkste hou je niet zo vast aan vaste slaaptijden. Kijk daar wat werkt
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Wij zijn geweest toen onze dochter 1,5 jaar was. Ik zou vooral zeggen, go w ...
Dit inderdaad! Wij zijn gegaan toen onze dochter 8 maanden was. Eerste dagen ff schakelen maar gewoon in de kinderwagen geslapen en ‘s avonds optijd naar bed
4 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Wij vliegen vrijdag :) Hoe doen jullie het met kinderwagen? Nemen jullie je ...
Nee.. het idee dat die in het ruim gaat en ermee gegooid wordt vind ik erg zonde. Wij hebben een inklapbare kinderwagen gehuurd op reisbaby.nl. De Babyzen Yoyo2 geboorte pack. Deze kun je inklappen en kan mee als handbagage. Ideaal en was €75,- voor 2 weken. Dat had ik er wel voor over!
4 maanden geleden
Ik lees graag mee! Wij vertrekken 12 augustus naar Curacao ☀️ Nu al zoveel zin in, onze favoriete vakantiebestemming!🤍
4 maanden geleden
Ik hoorde dat je het beste meteen in het ritme van daar mee kan gaan, en dus de nachtslaap het beste uitstelt tot bijvoorbeeld 18 uur Curaçaose tijd. En dan de dagen erna nog iets opschuiven. Het duurde bij ons denk ik 3 dagen voor ze in het ritme zat. Maar ze was wel al 1.5 dus dat kan schelen..
3 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Hé! Hoe is de vlucht gegaan?
Ik ben ook benieuwd naar jullie!
Bij ons heel goed! Hij heeft net voor het opstijgen even gehuild en tussendoor nog een keertje omdat hij moe was en honger had. Maar echt zo maar 2x 10 minuten. Verder telkens even geslapen maar ook wakker. Wij vlogen om 15u ‘s middags en vanaf ongeveer 20:30u NL’se tijd heeft hij geslapen tot we gingen landen, dus zo’n 4 uur. Daarna wakker maar tevreden tot we in de auto zaten, daar weer gedut en toen in het huisje meteen geslapen tot 6:30u vanochtend. Heel fijn! Alleen maar twee keer tutje in hoeven doen. Vannacht.
Hoe gaat ie bij jullie?
3 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Hé! Hoe is de vlucht gegaan?
Hi hi! Ja super! Ze deed het echt bizar goed. Heel veel aan het bakje gehad de “bassinet” bij KLM. Ze heeft verdeeld over de vlucht zeker 5 uur geslapen. Opstijgen en landen geen pijn gehad aan de oortjes. Ik zou je wel adviseren om te voeden zodra de bemanning ook zit. Anders is de fles op zodra je de lucht nog in moet.
3 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Wat fijn om te horen! Ik ben namelijk toch wel een beetje zenuwachtig haha� ...
Snap ik! Ik was ook zenuwachtig hoor. Ook helemaal voorbereid om tijdens het opstijgen en landen flesje te geven. Valt onze kleine man net in slaap voor het opstijgen…. Heb hem echt niet wakker gemaakt voor de fles maar was ook niet nodig. Hij heeft echt 0,0 last gehad van zijn oortjes 😃.
Ben ook benieuwd hoe het met het slaapritme nu is van jullie kleine? Last van een jetlag?
3 maanden geleden
Gisterenavond aangekomen en de reis is bij ons ook super goed gegaan! Opstijgen en landen had ze ook echt totaal geen last van haar oortjes gelukkig. Nu heeft ze wel last van de warmte hoor… Hoe doen jullie dat? En ik ben benieuwd hoe haar ritme gaat zijn! Ze heeft afgelopen nacht wel prima geslapen. Nu hopen dat dat vanavond ook zo gaat :)
3 maanden geleden
Reactie op tinavdk
Fijn!! Hoe merk je dat ze last heeft vd warmte?
We gingen vanochtend naar het strand, was misschien iets te hoog gegrepen… Ze voelde al best wel warm aan en toen wilde ik haar voeden maar zodra ze bij mijn borst kwam raakte ze helemaal overstuur en hapte ze niet aan. We zijn naar ons appartement gegaan omdat het echt niet ging. (En daar is airco) Daar een nat washandje in haar nekje en over haar gezicht gehaald. Maar ook toen was het echt krijsen. Uiteindelijk heb ik met de hand wat gekolfd, en heeft mijn man dat in een flesje gegeven waarna ze wat rustiger werd en aan de borst dronk… Ik denk een combinatie van omstandigheden maar ik smoorde zelf ook weg zo warm had ik het😅
3 maanden geleden
Reactie op Mimdg
Gisterenavond aangekomen en de reis is bij ons ook super goed gegaan! Opsti ...
Ah fijn dat de reis goed is gegaan!
Ja het is echt ontzettend warm hè. In de schaduw vindt onze kleine man het wel prima eigenlijk. En we koelen gewoon paar keer per dag met hem af in het water. Tussendoor slaapt hij meestal gewoon in zijn bedje in het huis met de airco. Daardoor is hij eigenlijk best wel tevreden… gisteren zijn we gewoon lekker uiteten gegaan en heeft hij in de kinderwagen geslapen.
De nachten zijn bij ons nog wat zoeken. Merk dat hij bij zijn middagslaapjes echt diep slaapt en we hem telkens wakker moeten maken. In Nederland wordt hij overdag altijd zelf wakker en slaapt hij de nacht door van 19:30u tot 6:00u/7:00u. We hebben hier nu 2 nachten gehad en de eerste nacht werd hij om 3:30u wakker en moesten we hem echt in slaap helpen (duurde een uur). Vannacht kwam hij echt om 00:30u, 1:45u, 3:00u, 3:30u, 4:30u. Speentje in en hij sliep weer hoor, maar wel echt gebroken! Hopelijk wordt het beter haha 🤞🏼