72 Reacties
één maand geleden
Hi! Even wat compleet andere "adviezen" dan je al gehoord hebt:
1. De ene Osteopaat is de andere niet, als je geïnteresseerd bent kan ik je wel echt een hele goede aanraden. Ook eigen ervaring.
2. Wellicht ooit eens gehoord van "geboortetrauma"? Een bevalling is natuurlijk niet alleen voor ons best een pittige reis maar ook voor je kleintje.
Ik ben zelf ook (naast de osteo) bij een Cranio Sacraal therapeut geweest met mijn kleine man.
3. Wij slapen samen, in 1 bed. Sinds we uit het ziekenhuis zijn- dus hij een week oud is. Ik geef bv op verzoek en soms is dat 2 nachtvoedingen (ja, nog steeds) maar zonder dat ik veel inlever op m'n nachtrust dus geen probleem.
Check dr. James J. McKenna en zijn onderzoeken, uitkomsten en richtlijnen mbt veilig samen slapen. https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
O.a. staat er in dit onderzoek mooi omschreven hoe moeder en kind door dezelfde slaapcycli gaan.
Daarnaast geeft bv snachts niet alleen je kindje een dosis slaaphormonen, maar ook de moeder krijgt wat ze nodig heeft om asap weer in slaap te vallen.
Eigenlijk magisch! Alsof we ervoor gemaakt zijn 😉
Je zegt ook "ze wil echt bij ons zijn" en dat is logisch toch? Zo klein, net op de wereld, onschuldig, alles nieuw en onbekend, volledig afhankelijk van mama. Ze heeft je ook gewoon nodig. Dus luister naar je moedergevoel♡
Ik weet dat ik een aantal compleet onpopulaire "zweverige" dingen zeg hier (vooral op dit forum)maar voor mij, mijn moedergevoel, instinct en eigenlijk gewoon pure logica. En gelukkig heb ik heel veel mama's om mij heen die precies zo handelen/denken/doen!
Veel liefs voor jullie.
Enne, mbt "laten huilen": het is al zo vaak bewezen (en eigenlijk hartstikke logisch) dat het letterlijk schadelijk is (ontwikkeling) en het is niet ok voor jullie band.
Babys kunnen zichzelf helemaal niet troosten, ze klappen gewoon dicht.
https://www.google.com/amp/s/intuitiveparentingdc.com/blog/2020/12/30/the-facts-behind-babies-self-soothing%3fformat=amp
Ik schrik er nog iedere keer van dat men dat überhaupt "gewoon" kan.
Veel liefs!
één maand geleden
Reactie op kelly259
Ik kreeg de tip van een oud collega om haar bedje te verplaatsen. Wat wij h ...
Toevallig hebben wij dit ook gedaan gisteravond, nacht ging goed en hij slaapt nu ook al 1.5 uur 😂
één maand geleden
Reactie op kelly259
Hier kan onze dame nog steeds niet zelfstandig inslaap vallen. Ik denk dat ...
Wat vervelend! Hebben jullie de methode van Slaap kindje slaap nog toegepast? Ik heb een document van het consultatiebureau gekregen die zou ik je wel even kunnen mailen?! Dit heeft bij ons namelijk wel echt geholpen en ondanks dat ze snachts nog niet volledig doorslaapt lukt het haar wel om overdag en savonds helemaal zelfstandig in slaap te vallen!
één maand geleden
Reactie op kelly259
Wat zwaar voor jullie zeg
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Ben heeel benieuwd wat de achterliggende reden is haha
Nou vriendlief had het perongeluk gedaan, maar ik heb wel eens gelezen dat andere kant of het bedje al een paar cm verplaatsen kan helpen vanwege de leidingen ofzo die dan onder het huis liggen? 😂
Ja geen idee hoor, maar ik probeer alles als ik maar kan slapen hahaha
één maand geleden
Reactie op kelly259
Pittig hè? Ik ben nu ongeveer 2weken bezig en het ochtendslaapje lukt zelfstandig nu. Niet elke dag hoor, maar het heeft me super veel tijd en energie gekost om dit voor elkaar te krijgen.